ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ لشکرکشی علنی برابر مردمی ترین تیم تاریخ ایران - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش را فراگیرید که فرا گرفتنش، حسنه است. [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

پرسپولیس برای پرسپولیسی جماعت تنها یک تیم نیست ، یک هویت است ، یک ملت است ، یک کشور است.


درست مانند دفاع از تمامیت ارضی کشور که تمام اختلافات و انتقادات داخلی را در برابر متجاوز خارجی کنار می گذاریم ، در دفاع از ظلم به پرسپولیس هم یک لحظه تردید به ذهن خود راه نمی دهیم .

 

پرسپولیسی هیچ گاه چشم خود را به روی واقعیت نمی بندد ، زمان ذکر عیوب و انتقاد داخلی هم خواهد رسید ، اکنون زمان قطع دست متجاوز به حق و کوری چشم تنگ نظر به پرسپولیس است ، تنگ نظرانی که برای جشن شکستش پرسپولیس گلوی خود را در پیشگاه ملت پاره می کنند.

 

طی روز گذشته که موضوع دشمنی فدراسیون نشیان با پرسپولیس و به زمین زدن علی دایی را مطرح کردیم بعضاً با انتقاد و یا تمسخر اهالی فوتبال مواجه شدیم و اکنون ادله هشت گانه خود را برای اثبات این مدعا برشمرده و قضاوت را به  وجدان های بیدار واگذار می نماییم:

 

1- با شروع کار دایی در پرسپولیس پیروزی های متعدد و شکستن رکوردهای پیروزی متوالی در تاریخ لیگ برتر و پیروزی در داربی و قهرمانی در جام حذفی به هر زحمت با تیمی که خودش نبسته بود به دست آمد تا به لیگ دهم رسید . داستان از جایی آغاز شد که فدراسیون نشیان با یک رای عجیب و غریب در کمیته استیناف دایی را از دریافت هرگونه حق و حقوقی از فدراسیون فوتبال محروم کردند و سقوط پرسپولیس از همان جا آغاز شد . پرسپولیس مشکلاتی داشت اما تیم دایی با پیروزی ها  همراه  برخی نتایج متوسطش در رتبه دوم قرار داشت که روزهای سیاه رکوردشکنی های ناکامی آغاز شد .

 

 

پرسپولیس زمانی شکست خورد که دایی با سند ومدرک به برنامه نود آمد و گفت دست روی قرآن می گذارد که کفاشیان دروغ گوست و  پرده از بی مبالاتی و خیانت در امانت کفاشیان برداشت و نشان داد که فدراسیون وی چگونه قصد دور زدن اداره مالیات را داشت.

 

داستان زخمی کردن دایی در بازی با ملوان به اوج خود رسید. آنجا که خداداد افشاریان به راحتی هرچه تمام تر بر حق سرخها چشم پوشید و باعث شد که پرسپولیس قبل از داربی شکست سنگینی را متحمل شود. خبر انتخاب مرادی برای داربی که بارها و بارها پرسپولیس را با قضاوتهایش کشته بود خود اولین شوک به تیم دایی بود. خاطره فینال جام حذفی مقابل سپاهان و البته چندین بازی دیگر که با قضاوت بودار مرادی به ناکامی پرسپولیس منجر شده بود صدای همه را درآورد اما فدراسیون پازلش را چیده بود و با حمایت قاطع از مرادی که در آخرین سال داوریش قرار داشت ماموریت مهم را به تیم داوری او واگذار کرد تا این بار کمک مرادی کار او را تمام کند. و کمک داور بازی فقط داستانی را کامل کرد که توسط فدراسیون نوشته شده بود.

 

اینکه هواداران پرسپولیس پس از بازی تیم را به رغم شکست تشویق می کنند هم نشان می دهد که آنها هم باور دارندکه نتیجه بازی جای دیگری رقم خورده.

 

 

2- اشتباهات داوری تنها به دو بازی ملوان و استقلال محدود نشده و با بررسی مسابقات پرسپولیس مشخص می شود از هفت شکست پرسپولیس در 5 مسابقه اشتباه تاثیرگذار داوری رخ داده است. بازی با ملوان دو پنالتی گرفته نشده ، بازی با استقلال یک گل آفساید ، برابر مس یک پنالتی ، برابر سپاهان دو پنالتی برای حریف و سرانجام برابر تراکتورسازی دو پنالتی گرفته نشده . همان داوری که در ورزشگاه آزادی دو پنالتی پرسپولیس برابر ملوان و اخراج یک بازیکن این تیم را نادیده گرفت و سناریوی نابودی پرسپولیس را کلید زد مجددا در همان فصل برای یکی از حساس ترین و پرحاشیه ترین مسابقات پرسپولیس آن هم در تبریز انتخاب می شود.  5 شکست از 7 شکست حقیقتاً درصد بالایی است آن هم در حالی که بدانیم در مقطع زمانی بین روند رخداد این اشتباهات داوری پرسپولیس عالی نتیجه گرفته است .

 

یعنی بعد از مسابقه برابر ملوان و استقلال ؛ پرسپولیس ، ذوب آهن ، استیل آذین و نفت تهران را در بازی هایی که داوری در نتیجه تاثیرگذار نبوده است شکست داده و سپس به مس ، سپاهان ، پیکان و تراکتورسازی باخته است که در این 9 مسابقه تنها در بازی برابر پیکان داوری به ضرر پرسپولیس نبوده است. البته  از اشتباهات در پیروزی و تساوی ها همچون گرفتن 7 دقیقه وقت تلف شده در بازی برابر شهرداری  و نگرفتن یک پنالتی و اخراج در بازی ذوب آهن و یک پنالتی در بازی نفت تهران هم فاکتور می گیریم.

 

 

3- چه بخواهیم و چه نخواهیم روند داوری های چند سال اخیر فوتبال ایران باعث شناسنامه دار شدن برخی داوران به عناوینی همچون ضدپرسپولیسی و یا ضداستقلالی شده است و باید قبول کرد که «تا نباشد چیزکی..» . مسابقات حساس پرسپولیس در طول فصل برابر چه تیم هایی است؟ استقلال ، سپاهان ، ذوب آهن و تراکتورسازی. اینکه در سه مسابقه از این 4 مسابقه داوران ضدپرسپولیس یعنی مرادی ، قهرمانی و افشاریان انتخاب شده و پرسپولیس شکست بخورد و تنها در یک مسابقه که داور بی طرف قاضی میدان بوده پرسپولیس پیروز شود ، کمی شبهه برانگیز نیست؟

 

4 - «اشتباهات داوری جزئی از داوری است» . این جمله را در طول فصل زیاد حول تیم پرسپولیس شنیده اید . بگذریم از اینکه این جزء داوری برای پرسپولیسی ها بیشتر شبیه کل ِ داوری شده است اما نکته عجیب اینجاست چرا این جزء داوری هیچ گاه برای رقبای نزدیک پرسپولیس سرنوشت ساز نشده است تا جایی که سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اش بگوید : « من به شاگردانم گفته‌ام باید به گونه ای به زمین بروید که انگار دو گل عقب هستید. باید خود را آماده گرفتن پنالتی به سود حریفان و چشم پوشی از پنالتی‌های مان کنیم و...»

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/89/others/other7/offside.jpg

 

 

 

5- برنامه ریزی - قسمت اول : خبر بی ارتباط اول ؛ مسابقه تیم های استقلال و شهرداری که قرار بود عصر امروز برگزار شود به دلیل آلودگی هوای تهران لغو شد/  خبر بی ارتباط دوم ؛ از اردوی استقلال خبر می رسد محمد محمدی دروازه بان این تیم به دلیل مصدومیت بازی با شهرداری را از دست داده  ، کاپیتان این تیم هم محروم است.

فلاش بک به روز گذشته پنجشنبه : تمام بازیها در تهران برگزار شد! فلاش بک به دو هفته گذشته در تهران و مسابقه پرسپولیس و سپاهان : تمام شهر یک هفته است که در تعطیلی به سر می برد و تنها مراکز درمانی و نظامی باز است ، سپاهان با 2000 تماشاگر به تهران آمده و شب را در حرم حضرت امام سپری کرده و صبح ساعت 11 اعلام می شود که بازی دو تیم برگزار می شود.  اتفاق بی ارتباط : 10 هزار تماشاگر پرسپولیس در یکی از حساس ترین مسابقات فصل به ورزشگاه می آیند.

 

 

6- برنامه ریزی - قسمت دوم : 8 ، تعداد بازی های تعیین شده برای استقلال تا هفته هجدهم در روز جمعه است. در لیگ امسال که به جرات می توان گفت بی برنامه ترین لیگ سال های اخیر است ، اکثر هفته های لیگ برتر بر خلاف تمام دنیا در روزهای وسط هفته برگزار شده اما در میان همین آشفتگی هم یک نظم عجیب به وجود آمده و استقلال هشت هفته از 18 هفته را در روز تعطیل به میدان رفته است . در مقابل تنها سه بازی در روز جمعه برای پرسپولیس در 18 هفته ! و در برنامه های اعلام شده برای هفته های نوزدهم و بیستم هم خبری از بازی در روز تعطیل برای پرسپولیس نیست ! برنامه ریزی که امکان ندارد در هیچ لیگ معتبر فوتبالی در جهان نمونه اش را پیدا کنید که تیمی کمتر از نیمی از مسابقات خود را در روز یکشنبه(تعطیلی اروپایی) برگزار کند.

 

عجیب آن است که اکثر مسابقاتی که پرسپولیس در روز غیرتعطیل برگزار کرده در ابتدای و انتهای هفته یعنی روزهای پنجشنبه و شنبه بوده و نه لزوماً در میان هفته که امکان جابجایی آن با روز جمعه وجود نداشته باشد.

نکته جالب تر آنجاست که در برنامه اعلام شده برای هفته نوزدهم بازی پرسپولیس برابر صبا در روز یکشنبه و ساعت 2 بعدازظهر تعیین شده و بازی استقلال در اهواز ساعت 4 ! یعنی عملاً تنها قشرهای شریف علافان ،  معتادان ، سارقان و باج گیران عزیز امکان حضور در استادیوم را دارند!

 

 

7- حتی در روزی که پرسپولیس در تهران پیروز شده یک پنالتی عجیب و غریب برای نفت تهران اعلام می کنند و یک پنالتی مسلّم پرسپولیس را نادیده می گیرند تا صدای علی دایی در آمده و به دلیل گفتن از وزن بالای داور ، یک ماه از انجام مصاحبه محروم شده و ساکت شود. ماجرا همزمان می شود با شاهکار نتیجه گیری تیم های ملی نوجوانان و جوانان و دایی که با افشاگری در خصوص اعطای پست فامیلی سرمربی گری تیم ملی در فدراسیون فوتبال خبر داده بود زبانش قیچی می شود تا کثافت کاری های آقایان سرپوشیده باقی بماند.

 

8- این بند شاید کمی خنده دار و بی ارتباط باشد ولی واقعیت است! تنها گزارشگر پرسپولیسی سیما یعنی عادل فردوسی پور کاملا اتفاقی(!) تنها یک مسابقه یعنی بازی هفته اول برابر تراکتور را برای پرسپولیس گزارش کرده است و اکثر مسابقات این تیم به یک طرفدار استقلال یعنی جواد خیابانی سپرده شده تا علاوه بر غربت در شهرهای حریف و گلو پاره کردن گزارشگران شهرستانی برای شکست پرسپولیس این تیم در شهر خود نیز غریب باشد. گزارش مسابقه شاید در نتیجه بی تاثیر باشد ولی در روحیه تیمی و جو عمومی هواداران تیم نمود عینی دارد.

 

 

***

 

 

طی روز گذشته که این موضوع را مطرح کردیم بعضاً با انتقاد و یا تمسخر  برخی اهالی فوتبال مواجه شدیم اما باید پرسید آیا با همین نگاه خوشبینانه است که رسوایی کالچیوپولی ایتالیا پیش آمده ، رئیس کمیته داوران و مدیر چند باشگاه برکنار شده و قهرمانی از یوونتوس تورین پس گرفته می شود؟ با همین فرضیه توهم توطئه است که فیفا دو  عضو کمیته اجرایی خود را در جریان انتخاب میزبان جام جهانی به جرم رشوه گیری اخراج می کند؟ تمام دنیا دارای مدیران متخلف است اما در تمام دوران تاریخ مدیریتی کشور ایران یک مورد تخلف هم پیدا نمی شود؟ قضاوت با مخاطب.

 

ما پرسپولیسی ها خودمان می توانیم نقاط ضعف و اشکال خودمان را پیدا کنیم ، انشالله  که ما زنده و شما هم زنده و خواهیم دید که تیم های محبوب شما هم در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از بارسلونا گل می زنند اما از بداقبالی از بین چهار تیم گروه چهارم می شوند یا خیر.

 

مشکلی نیست .  فعلا از زمین خوردن پرسپولیس قهقهه مستانه سر بدهید... وعده دیدار باشد برای جایگاهی که قاضیش عادل است و داورش بی طرف و از اشتباهات سهوی(!) داور خبری نیست . آه مظلوم و اشک دل شکسته را فراموش نکنید.  آقایان به ظاهر مسلمان و شیعه ، با فوتبال هم میشود به قعر جهنم رفت...

 

حسن مهدوی


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/9/19 و ساعت 8:7 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 66
مجموع بازدیدها: 266500
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو