ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ دوستی خاله خرسه با علی دایی - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

 همه آنهایی که یک روز علی پروین را بالا بردند روزی هم او را به زمین کوبیدند . همه آنهایی که مدح و ثنای ناصر حجازی را می گفتند بعداً مخالف او شدند و همه کسانی که در استقلال قلعه نویی را تا حد تک ژنرال فوتبال ایران بالا بردند بعدها از خجالت او در آمدند.


این یک قاعده است قاعده ای که با بررسی تاریخ فوتبال ایران به صحت آن پی می بریم و به خوبی می بینیم که عده ای بادمجان دور قاب چین فقظ رفیق روزهای خوشی هستند و در روزهای تلخکامی به همه چیز پشت پا می زنند.


این روز ها که پرسپولیس استقلال را برده(و خوب هم برده) یک عده مدام در حال مدح و ثنای دایی هستند و طوری  درباره او صحبت می کنند که انگار مارچلو لیپی قهرمان جام جهانی شده و یا افتخارات الکس فرگوسن را جمع کرده است . البته اشتباه نشود دایی به اندازه کافی بزرگ هست و نیازی به مقایسه شدن هم ندارد اما این هایی که امروز دایی را باد می کنند همان هایی هستند که بعد از شکست تیم ملی از عربستان گفتند او اصلاً مربی نیست و تمام بار شکست را روی دوش سرمربی وقت تیم ملی انداختند.


این ها نه تنها خیر و صلاح دایی و پرسپولیس را نمی خواهند بلکه اگر لازم باشد به آنها ضربه می زنند و دست به هر حرکتی برای پایین کشیدن دایی می زنند.


علی دایی امروز در اوج قرار دارد و هرجا که پا می گذارد با سیل تبریک های دوست و دشمن مواجه می شود اما همین علی دایی روزهای تلخ این فوتبال بی رحم را هم دیده و به خوبی می داند هرکسی که به به و چه چه می کند دوست و غمخوار او نیست .

دایی که خوشبختانه در کلاس های مربی گری هم شرکت می کند هنوز برای کارکشته شدن در مربی گری ظرفیت بسیاری دارد و حالا حالاها می تواند تجربه کسب کند.


اطرافیان دایی که این روزها او را تا حد بهترین مربی دنیا بالا می برند باید بدانند که فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و امروز نباید طوری با دایی رفتار کرد که فردا اگر پرسپولیس یک بازی را باخت همه آوار شکست بر سر او خراب شود. دایی دربی را برده و مسلماً محبوب قلوب هواداران پرسپولیس شده است . اما او با تمام محبوبیتی که دارد باید بداند در پرسپولیس محبوب همچون او مانند علی پروین و احمدرضا عابدزاده زیاد بوده . همان علی پروین هم با تمام جام هایی که برای پرسپولیس آورده بود وقتی در سال 84 به فجرسپاسی 4-2 باخت و با ذوب آهن یک یک مساوی کرد هو شد و شعار «حیا کن-رها کن» را در آزادی به گوش شنید.


دایی هم مسلماً نباید گول برخی از مسائل را بخورد . او خوشبختانه آدمی نیست که زود مغرور و ارضا شود. دایی بعد از پیروزی بر استقلال رفتاری بسیار منطقی داشت و حتی در اقدامی درخور تحسین از شاگردانش خواست به خاطر هواداران استقلال برای بازیکنان این تیم کری نخوانند .

دایی سعی کرده لباس غرور را از تن پرسپولیسی ها خارج کند . چون این تیم هنوز برای کسب سهمیه آسیا کار بسیار سختی را پیش رو دارد و دایی هم می داند برخی از آدم هایی که امروز قربان صدقه اش می روند کارشان مصداق بارز دوستی خاله خرسه است.


 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 88/11/18 و ساعت 8:36 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 53
مجموع بازدیدها: 266907
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو