ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ سایه روشن های دایی در پرسپولیس - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خدایا! از تو هدایت در گمراهی و بینایی در کوری و راه راست در بیراهه درخواست می کنم . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

 دوری از حاشیه، تصمیمات منطقی و عاقلانه و تأکید بر نقل و انتقال از جمله راهکارهای ساده اما تأثیرگذار علی دایی در پرسپولیس بوده او توانسته به خوبی حس جاه‌طلبی، برتری جویی و با انگیزه بودن را به شاگردانش منتقل کند.

 

 

پس از گذشت 5 هفته از حضور علی دایی در پرسپولیس اتفاقات به وجود آمده و نشان‌دهنده تأثیر مثبت این مربی نامدار در بین سرخپوشان پایتخت دارد.
علی دایی با 4 برد و یک باخت و یک تساوی کارنامه‌ خوبی از خود به جای گذاشته است او در حالی با برتری مقابل راه آهن، پیکان و استقلال در سه بازی متوالی در حالی برای پرسپولیس 9 امتیاز کسب کرد که این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر نتوانسته بود سه برد متوالی را جشن بگیرد.
علی دایی پس شکست سنگین 4 بر یک مقابل شاهین بوشهر بجای اینکه در جاده ناکامی قدم بزند تغییر مسیر داد و با تدابیر ویژه‌ای پرسپولیس را از افت به اوج رساند و توانست فاصله امتیازی سرخپوشان پایتخت با تیم دوم جدول را به سه امتیاز کاهش دهد. < type=text/java>// if (!wlrcmd) var wlrcmd = Math.round(Math.random() * 100000000);
if (!ord) var ord = Math.round(Math.random() * 100000000);
wlrcmd++;
dblClickIndex++;
document.write("< src="http://ad.doubleclick.net/adi/gna.fa/level2;tile=" + dblClickIndex + ";sz=160x600;ord=" + ord + "?area=2l&pos=2&" mce_src="http://ad.doubleclick.net/adi/gna.fa/level2;tile=" + dblClickIndex + ";sz=160x600;ord=" + ord + "?area=2l&pos=2&" ");document.write(" noresize="noresize" scrolling="no" hspace="0" vspace="0" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" allowTransparency="true" width="160" height="600">");document.write("");document.write("");document.write("");
// ]]>

 او علاوه بر این با فتح دربی موجی از رضایت‌مندی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد. دایی پس از باخت مقابل شاهین بوشهر دو تصمیم ساده اما تأثیرگذار اتخاذ کرد و در سایه همین تفکر بهترین نتایج را با پرسپولیس به دست آورد. دایی که خود در سه بازی اول تغییرات زیادی در ترکیبات تیم ایجاد می‌کرد خیلی زود به این نتیجه رسید که نباید با تغییرات گسترده در ارنج اصلی ادامه دهنده راه زلاتکو کرانچار باشد .او پس از برتری مقابل راه آهن دیگر دست به ترکیب اصلی تیم نزد و با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 توانست پرسپولیس را به ثباتی نتیجه‌بخش برساند.


علاوه بر این دایی پس از باخت سنگین در بوشهر به هافبک‌های دفاعی و حتی گوش‌های چپ و راست تیم مأموریت داد که در امور دفاعی مشارکت بیشتری داشته باشند. با این روش دایی خیلی زود در مسیر موفقیت قرار گرفت و به نظر می‌رسد او بتواند در رقابت‌های لیگ برتر نتایج مطلوبی را در هفته‌های آتی کسب کند.
 البته در حالت بدبینانه نیز باید گفت دایی در بازی مقابل راه آهن، پیکان و استقلال اهواز تا حدودی با چاشنی شانس نیز مواجه شده بود. چرا که در بازی با راه آهن داور از اعلام یک پنالتی مسلم به سود حریف چشم پوشی کرد تا دایی برد خفیف یک بر صفر پس از ناکامی مقابل ذوب آهن و شاهین بوشهر را جشن بگیرد.
 در بازی با پیکان نیز گل به خودی بازیکنان حریف و خودداری داور از اعلام یک پنالتی به سود حریف باعث شد تا پرسپولیس در قزوین نیز به سه امتیاز دست یابد. دربی پایتخت نیز چیزی نمانده بود که همچون گذشته نیز تساوی یک بر یک به پایان برسد اما شوت استثنایی کریم باقری معادلات را بر هم زد تا پرسپولیس و علی دایی برای اولین بار در فصل جاری سه برد متوالی را به چشم ببیند.
 پرسپولیس در جام حذفی نیز با قرعه بسیار مناسبی مواجه شده و پس از برتری مقابل آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه آزادی به مساف برنده بازی دو تیم دسته اولی پتروشیمی تبریز و برق شیراز خواهد رفت و بدون رویاویی با تیم‌های لیگ برتری به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد به نظر می‌رسد علی دایی که در گفت‌وگو با سایت گل اعلام کرده بود که هدف او در لیگ حفظ جایگاه سومی یا کسب عنوانی بهتر و قهرمانی در جام حذفی است بتواند به اهداف مورد نظرش دست یابد.
 دوری از حاشیه، تصمیمات منطقی و عاقلانه و تأکید بر نقل و انتقال از جمله راهکارهای ساده اما تأثیرگذار علی دایی در پرسپولیس بوده او توانسته به خوبی حس جاه‌طلبی، برتری جویی و با انگیزه بودن را به شاگردانش منتقل کند.
در این میان نکته‌ای که بیش از همه جلب توجه می‌کند تغییر رفتار علی دایی پس از 8 ماه دوری محض از صحنه‌ فوتبال ایران می‌باشد. او رفتار کاملا متفاوت و البته مهربانانه با خبرنگاران دارد و بیش از گذشته تا حدودی صبورانه تن به مصاحبه می‌دهد به گونه‌ای که علی دایی سعی می‌کند در مواجه با حاشیه‌ای‌ترین سوال‌ها نیز از کوره در نرود.
جالب‌تر اینکه او به جز موضع‌گیری خفیف علیه فدراسیون فوتبال در قبال هیچ فرد دیگر حتی امیرقلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن نه تنها موضع‌‌گیری نکرده بلکه از آنها به عنوان مربیان خود یاد می‌کند و تأکید دارد استراحت گذشته حل و فصل شده و ریشه در سوءتفاهمات پیش پا افتاده داشته است. دایی دیگر آن دایی سابق نیست انگار او دوباره متولد شده.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 88/11/24 و ساعت 12:47 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 142
بازدید دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 267397
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو