ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ پرسپولیس بدون سوپراستار هاى مغرور عالى کار مى کند - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ وغمش را کفایت می کند و از جایی که به فکرش نمی رسد روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

على دایى هر چند هنوز گاه گدارى به عملکرد گذشته خود در گفتمان با دیگران از جمله خبرنگاران برگشت مى کند اما آشکارا تغییراتى دیده مى شود.

 

هواداران پرسپولیس و در کل اهالى فوتبال پیش از این عملکرد حبیب کاشانى در این بخش را با افشین قطبى تجربه کرده اند. قطبى که گفته شد با کسب یک قهرمانى خودش را گم کرد در واقع کاشانى گم کرده بود. تغییر پیش آمده محسوس بود و حالا کاشانى تاثیرگذارى خود روى دایى را نشان مى دهد. نه به این معنى که روى او کنترل دارد بلکه این یک همکارى دوطرفه است. دایى که بسیارى او را آنقدر مغرور مى دانند که هیچ حرفى را نمى شنوند، حالا مى خواهد که بشنود. تغییر ادبیات دایى شاید تا حدودى متاثر از این مساله باشد. ادبیاتى که در برخورد با موضع کریمى خودنمایى کرد اما مثل اینکه کریمى اراده کرده بود آنقدر ادامه بدهد تا دایى را به واکنش جدى ترى وادار کند. کریمى در حالى که دایى مقابل اظهارنظر چند روز قبل وى در ارتباط با اینکه ترجیح مى دهد با دایى در یک تیم نباشد پاسخى مسالمت آمیز داده بود و بار دیگر بر موضع قبلى خود تاکید کرد و اعلام نمود تا دایى باشد به پرسپولیس نخواهد آمد که پاسخ ازموضع بالاتر دایى را دریافت کرد. حال سوال این است که چرا کریمى باید اینگونه موضع بگیرد؟ آیا او واقعا متوجه نیست که اظهارنظرهاى اینگونه به جاى اینکه به دایى آسیب بزند به پرسپولیس و در نتیجه هواداران آن آسیب مى رساند؟ فضایى که باعث شده کریمى با قرار گرفتن در آن تاثیر بپذیرد و بر ضد پرسپولیس عمل کند چگونه فضایى است؟ چرا هر کس در این فضا قرار مى گیرد چنین موضعى اتخاذ مى کند؟ شاید کریمى واقعا چنین موضعى نداشته است اما این نمى شود که ما با این شیوه عملکرد خود را توجیه کنیم.

 از سوى دیگر کریمى به خود هم لطمه مى زند. او که با عملکرد خود در نیم فصل اول منتقدان خود را به چالش کشیده بود حالا براى چندمین بار ثابت مى کند که آنها درست مى گویند. منتقدانى که اعتقاد داشتند کریمى حتى اگر خوب شروع کند چه از نظر فنى و چه از نظر مسائل حاشیه اى خوب ادامه نخواهد داد و بعد از فصل گذشته چنین تجربه اى در فصل جارى هم پشت سر گذاشته شد. در این میان شاید حضور مهدوى کیا در این وضعیت بى تاثیر نبوده است. نه اینکه او عمدى داشته اما حضور مهدوى کیا باعث شده است على کریمى از نظر فنى تحت الشعاع قرار بگیرد. این مساله ناخودآگاه او را به سمت حاشیه ها سوق مى دهد. ضمن آنکه قرار گرفتن دوباره درکنار مهدوى کیا به نوعى فضاى روزهاى تیم ملى به ویژه در جام جهانى ???? را براى کریمى تداعى مى کند.
به حاشیه رفتن کریمى فقط به تقابل با دایى محدود نمى شود او طى روزهاى اخیر با حمایت از قطبى به طور ناخواسته در مقابل استیلى که سرمربى او در استیل آذین است موضع گرفته تا مشخص کند او حداقل در تیم خود یک حکومت خود مختار است. کریمى به جهت محبوبیتى که دارد مى تواند به دیگران لطمه بزند اما او در واقع به خود لطمه مى زند. پرسپولیس امروز بدون «سوپراستارهاى مغرور» به موفقیت هایى دست پیدا کرده است که در ?? سال گذشته بى سابقه
بوده است. پرسپولیس نسبت به فصل قبل که آن همه بازیکن نامى از جمله کریمى را داشت؛ هم دربى را برده است ،هم جایگاه بهترى در جدول دارد ،هم زیباتر بازى مى کند هم تعداد پیروزى هاى پیاپى آن ? به بازى مى رسد در حالى که سال گذشته بیش از ? پیروزى پیاپى نداشت.
کریمى اگر این رویه را کنار بگذارد هم به خود و هم به دیگران کمک زیادى مى کند. او یک روز به خاطر پروین دیگر نمى خواهد پرسپولیسى باشد، روز دیگر با عباس انصارى فرد مشکل دارد و زمان دیگر با على دایى مشکل دارد و همزمان با استیلى وارد برخورد مى شود که شاید در آینده نه چندان دور به پرسپولیس بیاید.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 88/12/18 و ساعت 11:36 صبح | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 171
بازدید دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 267426
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو