ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ گفتگوی تفضیلی دایی با خبرنگاران پس از جشن قهرمانی - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آن که کرده وى به جایى‏اش نرساند ، نسب او را پیش نراند . [ و در روایت دیگرى است : ] آن که گوهر خویشش از دست شود ، بزرگى تبار وى را سود ندهد . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 4

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: واقعاً هیچ فردی نفهمید که افشین قطبی چطوری سر از فوتبال ما درآورد و سرمربی تیم ملی شد.



علی دایی پس از قهرمانی در جام حذفی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خوبی را در برابر گسترش فولاد برگزار کردیم و باید به تمام بازیکنانم خسته‌ نباشید بگویم مخصوصاً به هوادارانی که شرایط ایده‌آل را برای ما مهیا کردند تیم ما بهتر از حریف بود و به لطف خدا به حق خود رسیدیم.

 


وی افزود: می‌توانستیم با اختلاف بیشتری بازی را ببریم خوشبختانه در نیمه اول 2 گل به حریف زدیم اما در نیمه دوم فکر کردیم همه چیز تمام شده است البته ما 80 درصد از راه قهرمانی را در تبریز طی کرده بودیم و با جوی که در آن شهرستان بود بازیکنانم غیرت خودشان را نشان دادند بازیکنان پرسپولیس در تبریز حتی راه رفتن‌ش
ان در زمین دچار مشکلاتی بود اما در آن بازی سخت توانستیم حریف را مغلوب کنیم.

 


دایی ادامه داد: در بازی امروز مطمئن بودم فولاد گسترش را شکست می‌دهیم در دقایق اول بسیار خوب و منطقی وارد بازی شدیم اما در نیمه دوم و پس از اینکه دروازه‌بان آنها مصدوم شد شرایط عوض شد انگیزه لازم در بین بازیکنان من نبود و همه فکر می‌کردند که همه چیز تمام شده است فرصت‌های خوب گلزنی را به سادگی از دست می‌ دادیم اما بعد از مدتی بازیکنانم دیدند که ماجرا این طور نیست و امکان دارد با دست کم گرفتن حریف دچار مشکل شویم روی هم رفته در نیمه دوم در دقایقی بازی را خراب کردیم اما خدا را شکر مزد زحمات یک سال خود را در پایان بازی گرفتیم و این کمترین هزینه‌ای بود که در پایان جام حذفی نصیب ما شد چون لیاقت این جام را داشتیم.


دایی در جواب سؤالی مبنی بر اینکه بعد از روز تلخ مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی امروز باعث شد با قهرمانی در جام حذفی گذشته‌ها را فراموش کنید گفت:
نظری در این مورد ندارم من هرچه دارم فقط می‌گویم از مردم است دایی بدون مردم معنایی نمی‌دهد من از آنها از صمیم قلب تقدیر و تشکر می‌کنم بازی با عربستان شرایط خودش را داشت در ورزشگاههای ما قشر جوان حضور دارد و هرگز دوست ندارم در پایان بازی بازنده لقب بگیرند مخصوصاً مقابل تیمی که عرب باشد من از آن اتفاق خیلی ناراحت شدم و به همین دلیل الان هم خوشحال نیستم.


وی افزود: اما فوتبال همین است یک روز می‌بریم و جشن می‌گیریم و یک روز می‌بازیم و ناراحت ه
ستیم. اما باید سطح فرهنگی فوتبال خودمان را بالا ببریم کسانی را که زحمت کشیده‌اند یک روز آنها را در رأس هرم قرار ندهیم و وقتی که باختند آنها را از عرش به فرش بکشانیم این اتفاق اصلاً خوب نیست.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در خصوص شرایط فصل آینده تیم خود نیز گفت: ت
مام سعی خود را می‌کنیم تا تغییرات زیادی نداشته باشیم اما ما در چند پست بازیکن بزرگ نیاز داریم از همین فردا سعی می‌کنیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و بازیکنانی را جمع کنیم که به درد ما بخورند من حتماً‌ دنبال بازیکنی نمی‌روم که بزرگ باشد دنبال فردی می‌روم که از لحاظ فوتبالی به درد پرسپولیس بخورد و در لیگ خودش را به همه ثابت کرده باشد این بازیکن باید شرایطی داشته باشد که به پرسپولیس کمک کند.


من با کاشانی به پرسپولیس آمدم و در این تیم آرام احساس آرامش می‌کنم.باشگاهی که به نظر من بدون حاشیه است همین موضوع باعث می‌شود من به غیر از مسائل فنی فوتبال به چیز دیگری فکر نکنم کار و تجربه کاشانی را قبول دارم و باید بگویم قهرمانی امروز از تلاش‌های حبیب کاشانی تا زحمات تدارکات تیم بوده است که آن را تقدیم به میلیونها هوادار پرسپولیس می‌کنم من بازهم می‌گویم قبلاً‌ در تیم ملی احساس آرامش نمی‌کردم و تنها بودم اما در این باشگاه با حضور کاشانی احساس آرامش می‌کنم و با قدرت‌تر به کارم ادامه می‌دهم ما باید همه به هم همین‌طور کمک کنیم تا سال آینده موفق‌تر باشیم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در جواب سؤالی که چرا پرسپولیس مدتی است از فوتبال آسیا دور مانده تأکید کرد: ابتدا تمام سعی و تلاش ما این بود که به آسیا برویم که خدا را شکر محقق شد اما حالا به همه قول می‌دهم که تیم خودم را برای قهرمانی در سه جام در سال دیگر ببندم ما باید در سه جام معتبر فصل آینده شرکت کنیم که خیلی دوست دارم هر سه جام را با هم بگیریم پرسپولیس با این پتانسیل می‌تواند حرف‌های زیاد برای گفتن داشته باشد مخصوصاً در آسیا واقعاً برای فوتبال ایران بد است که از 4 نماینده‌ای که به آسیا فرستاده است یکی از آنها را در مرحله بعدی ببیند مگر ما چه چیزی از کره کمتر داریم و یا چرا از آنها عقب‌تر هستیم که آنها 4 نماینده در مرحله بعدی دارند و ما یک نماینده به همین دلیل عزم خودم را جزم کردم تا سال آینده پرسپولیس را در آسیا به موفقیت برسانیم.


وی افزود: فصل‌ آینده برنامه‌ریزی‌ تاکتیکی ویژه خودش را دارد و مطمئن باشید در زمین با توجه به بازیکنانی که جذب می‌شود شرایط متفاوت است. من در فصل جاری بسیاری از بازیها را مورد آنالیز قرار دادم و مطمئن باشید برای فصل آینده از این تجربه با پتانسیلی که جذب می‌کنیم بهتر استفاده می‌کنم تا پرسپولیس پرقدرتی را روانه میدان کنم.


دایی درباره اعضای کادر فنی خود نیز گفت: تمام اعضای کادر فنی پرسپولیس که در حال حاضر در کنار من هستند سال بعد نیز در این تیم قطعاً ماندگار خواهند بود چون زحمت کشیدند و به من برای رسیدن به هدفم کمک بزرگی کردند اما به خاطر اینکه قدرت نیمکت ما بیشتر شود افرادی را به این کادر اضافه خواهیم کرد که متعاقباً اسامی آنها را اعلام می‌کنم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نقاط ضعف و قدرت تیم خود نیز گفت: فوتبال فرازونشیب دارد نقاط ضعف و قدرت زیادی داشتیم اما واقعاً از چند اتفاق متعجب شدم مثلاً‌ ما در بازی با ابومسلم نباید 3 گل از این حریف که از لیگ برتر سقوط کرده است می‌خوردیم یا در برابر شاهین بوشهر که در لیگ برتر احساس خطر می‌کرد نباید آنطور می‌باختیم. پس معلوم است نقاط ضعف زیادی داشته‌ایم اما این درست نیست که الان درباره این موضوع حرف بزنیم مطمئن باشید سال آینده از روز اول برنامه‌ریزی خواهم کرد که این اتفاقات پیش نیاید.


وی افزود: درست است این حرفها را زدم اما واقعاً باید از تک‌تک بازیکنان که مدیون آنها هستم چون زحمت کشیدند تشکر کنم و شما خیال نکنید با این حرفها خواستم بازیکنانم را زیر سؤال ببرم متأسفانه نکته دیگر که در ابعاد منفی در فصل جاری به پرسپولیس ضربه زد این بود که ما مصدومان زیادی را داشتیم و نتوانستیم از اکثر نیروهای خود به خوبی استفاده کنیم. در خیلی از بازیها مجبور بودم از بازیکنان اصلی خودم استفاده نکنم و طبیعی بود که دچار اتفاقات شویم اما انشاءالله با نیروی جوان و باتجربه‌ای که به تیم می‌آید همه اینها جبران می‌شود.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حضورش در جام جهانی برای جذب بازیکن خارجی نیز گفت: متأسفانه این حرفها را فقط از رسانه‌ها می‌شنوم من غیر از زمین تمرین و سالن کنفرانس با هیچ فرد دیگری مصاحبه نمی‌کنم اما در روزنامه‌ها مجبورم هر روز نگاه کنم که چه حرفی از من نوشته شده است یعنی خودم حرف نمی‌زنم و دنبال حرفهایم در روزنامه‌ها می‌گردم چون می‌دانم هر کسی هر حرفی دلش می‌خواهد می‌نویسد. باور کنید یک خورده بعضی موقع‌ها به خاطر اینکه از قول من به فردی بی‌احترامی نشود روزنامه‌ها را روزانه چک می‌کنم که از قول من به بنده خدایی حرفی نزده باشند. این است ماجرای مصاحبه‌هایی که از من به تحریر درمی‌آورند.


وی درباره جذب بازیکنان جدید نیز گفت:‌
در همین هفته اسامی بازیکنانی را که در لیست ما برای جذب شدن حضور دارند از طریق باشگاه اعلام می‌کنیم متأسفانه علی‌رغم اینکه ما می‌توانیم تنها 6 بازیکن لیگ برتری بگیریم تا به امروز نام بیش از 20 بازیکن را به ما معرفی کرده‌اند که قصد جذب آنها را داریم یعنی کم‌کم اسم خودم را نیز می‌خواهند از لیست پرسپولیس خارج کنند این گمانه‌زنی‌ها درست نیست و مطمئن باشید لیست من در موقع خودش اعلام می‌شود.


دایی در خصوص احتمال جذب مهدی مهدوی‌کیا نیز گفت: من با هیچ کس مشکلی ندارم راجع‌به شخص نیست حرف نمی‌زنم مهدوی‌کیا بازیکن بزرگی است که چند سال متوالی در رأس فوتبال اروپا توپ زده است او برای من و همه فوتبال ایران قابل احترام است اما مهدوی‌کیا روزی که به ایران آمد با استیل‌آذین قرارداد یکسال و نیمه امضا کرده است چطور من می‌توانم او را جذب کنم با بازیکنی که قرارداد دارد هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم وارد مذاکره شوم.


وی افزود: خوشبختانه امسال لیگ خوبی داشتیم اما پدیده خاصی نداشتیم جوانهایی بودند در سال گذشته و امسال که خوب توانستند خودشان را ثابت کنند.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نایب قهرمانی بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا نیز گفت: از صمیم قلب دوست داشتم بایرمونیخ قهرمان شود اما در مصاحبه‌ای که انجام دادم گفتم اینتر به احتمال فراوان قهرمان می‌شود این تیم ایتالیایی بسیار خوب و منطقی دفاع و حمله کرد بازیکنی مثل میلتو در این بازی بزرگ دو فرصت پیدا کرد و هر دو توپ را به گل تبدیل کرد این نشان می‌دهد که فوتبال ایران چقدر با فوتبال دنیا فاصله دارد. ما باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا سطح فوتبال‌مان را بالا ببریم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره هزینه‌های بالای برخی از باشگاهها برای خرید بازیکنان در فصل جاری نیز گفت:
سیاست در باشگاهها مهم است پول نمی‌تواند راه‌حل مشکل برای یک باشگاه باشد به نظر من مدیریت درست در آوردن بازیکن بسیار مهم است. با پول نمی‌توانند یک تیم را قهرمان کنند امسال در لیگ تیم‌هایی بودند که خرج‌های زیادی کردند اما عوامل مهم‌تر از این موضوع را که مدیریت نام دارد در دستور کار خود نداشتند. قانون موفقیت در فوتبال بسیار خاص است که مطمئن باشید با پول به دست نمی‌آید.


وی افزود: البته متأسفانه یکسری قوانین نیز وجود دارد که به خودمان ضربه می‌زنیم مثلاً ممنوعیت حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر آیا تا به امروز فکر کرده‌اید که این اتفاق چقدر به فوتبال ما لطمه زده است در حال حاضر جذب یک دروازه‌بان ما 500 یا 600 میلیون تومان در سال است اما وای به حال روزی که تیمی بخواهد دروازه‌بان تیم ملی را جذب کند انشاءالله ترتیبی بیندیشند که حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر آزاد شود و حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ‌های پایین‌تر ممنوع شود.


وی افزود:
اگر به لیست تیم‌های لیگ یکی دقت کنیم 80 یا 90 درصد از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند و جوانان ایرانی را پشت خط خود گذاشتند این موضوع یعنی سرمایه‌سوزی و بی‌تدبیری در فوتبال ایران. ما باید دروازه‌بانانی را بیاوریم که در حد لیگ برتر باشند و کمکی به سایر دروازه‌بانان بکنند.


وی در جواب سؤالی که چرا در خط حمله در تیم‌های باشگاهی و ملی نیز مشکل داریم تأکید کرد:
این مسئله به علمی بودن فوتبال ربطی ندارد. در استانهای ما استعداد و پتانسیل‌های زیادی است و باید از سوی فدراسیون فوتبال شناسایی شوند اما متأسفانه ما کمیته‌ای به نام استعدادیابی نداریم مثلاً انصاری‌فرد مهاجم تیم فوتبال سایپا را من یک روز رفتم و او را از اردبیل به تهران آوردم و دیدید چگونه در لیگ برتر درخشید اگر این اتفاق نمی‌افتاد آیا انصاری‌فرد شناخته می‌شد ما باید به تیم‌های پایه خود بیشتر بها دهیم تا شاهد شکوفایی باشیم. متأسفانه در فوتبال ما هیچ باشگاهی وجود ندارد که به چشم واقعی به تیم‌های پایه خود نگاه کند و با جذب 20 یا 30 بازیکن برتر آنها را تحویل تیم ملی بزرگسالان دهد.


دایی یادآور شد: خود من هم یکی از افرادی بودم که شانس آوردم به تیم ملی راه پیدا کردم اگر موضوع درسم نبود هرگز از اردبیل به تهران نمی‌آمدم و فوتبالیست نمی‌شدم اما خدا با من یار بود و شانس به من رو کرد.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دلال‌بازی در فوتبال ایران نیز گفت:
به نظر من همه جای دنیا سیستم‌هایی وجود دارد که برخی افراد با مجوز فوتبال اقدام به مدیر بودن برای یک بازیکن می‌کنند این اتفاق کار کوچکی نیست و در تمام دنیا وجود دارد نام او را دلال‌بازی نگذارید چون مدیر برنامه نام دارد متأسفانه در ایران اگر فردی این کار را بکند او را زیر سؤال می‌برند مدیر برنامه بودن فیلترهایی دارد که از زیر نظر فدراسیون می‌گذرد و به آن می‌رسد که به نظر من کار بدی نیست اما من با دلال‌بازی مخالفم.


دایی در جواب سؤالی که اگر تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال امروز به شما مدال می‌داد آن را قبول می‌کردی یا خیر نیز گفت: من مدال را از کسی که باید می‌گرفتم گرفتم من اصلاً به سمت تاج نرفتم که از او مدال بگیرم فکر می‌کنم با این جواب شما همه چیز را متوجه شدید.


وی همچنین در جواب افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران که اعلام کرده بود دایی در زمان حضور خودش مهره‌سوزی در تیم ملی کرده است یادآور شد: آقای قطبی نظر خودش را اعلام کرده است و مورد احترام است نمی‌خواستم جواب دهم اما آقای قطبی بداند دایی جوانی و عمر خودش را در این مملکت گذاشت و امثال قطبی حق ندارند درباره من حرف بزنند و اظهارنظر کنند هیچ‌کس نفهمید قطبی چگونه وارد فوتبال ما شد. آقای قطبی من در این فوتبال به بیمارستان رفتم به سرم بخیه خورد و شبها نخوابیدم شما چی؟ متأسفانه فوتبال ما همین است. کسی مثل قطبی به خودش اجازه می‌دهد که درباره من حرف بزند و ورزش ما را زیر سؤال ببرد من از شما خبرنگاران می‌پرسم آیا کسی می‌داند قطبی چه زجری برای فوتبال ما کشیده که الان باید حرف بزند.


وی افزود:
زمانی که در ایران جنگ بود ایشان از کشور خودشان فرار کردند و در محیطی آرام زندگی خود را کردند کسی می‌دانست دایی امروز در روز آزادسازی خرمشهر قهرمان جام حذفی شود و با 120 هزار نفر در ورزشگاه آزادی جشن بگیرد آیا اینها را قطبی می‌داند.


دایی خاطرنشان کرد: کسانی در این مملکت بودند که جان خودشان را کف دستشان گذاشتند و برعکس امثال قطبی که از ایران رفتند به خاطر ناموس و کشورشان در جنگ شهید شدند همین جانبازانی که امروز در ورزشگاه بودند دیدید اگر اینها نبودند ما نبودیم آقایان در رسانه‌های بیگانه رفتند و راجع‌به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترین جای دنیا زندگی کردند و حالا دارند این‌طوری حرف می‌زنند اما من نمی‌توانم در بهترین جای دنیا زندگی کنم.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کسی باید این حرفها را بزند که دلش برای ایران بسوزد قطبی باید برود پرونده‌ قبلی خودش را جمع وجور کند پروین حرف بسیار خوبی زد که هرگز دوست ندارم او را در جواب قطبی در جمع خبرنگاران به کار ببرم من این حرفها را به حمایت از خودم زدم و همیشه آرزوی قلبی من این است که تیم ملی با افشین یا بی‌ افشین نتایج مردم‌پسندی را در فوتبال آسیا کسب کند.


وی همچنین درباره پرونده شکایت خود از فدراسیون فوتبال نیز گفت: در این باره با شریفی حرف زدم متأسفانه 45 روز است پرونده من در کشوی آقای کفاشیان است نمی‌دانم حالا این پرونده ما را به وکلا یا حقوقدانها می‌خواهند چرا نشان دهند یک قرارداد را قبل از عید بررسی کرده‌اند و متأسفانه تا الان به آن جواب ندادند این هم جزئی از ضعف‌های فدراسیون فوتبال است اما آقایان بدانند تا حقم را نگیریم دست‌بردار نیستم من شریفی را دوست دارم و به او حق می‌دهم چون زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است این‌طور با من برخورد کند اگر آقایان پرونده 3 صفحه‌ای مرا 45 روز نگه داشته‌اند وای به حال فوتبالی که پرونده لیگ برترش 20 صفحه شود و باید حدود 3 سال در کشوی آقایان بماند. من زیاد به این موضوعات فکر نمی‌کنم چون باید تمرکزم را برای آینده پرسپولیس مشغول کنم اما مطمئن باشید من تا به حقم نرسم دست‌بردار نیستم.


دایی در پایان در جواب سؤالی که چرا مثل دنیزلی سرمربی سابق پرسپولیس فوتبال زیبا بازی نمی‌کنید گفت: اگر مثل زمان دنیزلی بازی کنیم باید یک امتیاز بگیریم ما مقابل استیل‌آذین حق‌مان 3 امتیاز بود یکی از بهترین بازیها را به نمایش گذاشتیم اما متأسفانه به حق خود نرسیدیم مثلا بارسلونا در سال جاری عالی بود اما مشخص شد به تیمی که خوب بازی می‌کند نتیجه برد نمی‌دهند تیمی نتیجه می‌گیرد که در پایان یک مسابقه گل زده‌اش بیشتر باشد ما در بازی با سایپا بیش از ده موقعیت گل داشتیم اما با نتیجه 2 بر صفر زمین را ترک کردیم. یا بازی با سپاهان در نیمه دوم بازی سوار بر بازی بودیم اما به حق خود نرسیدیم پس برای ما در تمام بازیهای لیگ برتر باید مهم از دست ندادن امتیازها در کنار بازی زیبا باشد که امیدوارم سال آینده با تمام فاکتورها همراه با هواداران پرشور پرسپولیس در آسیا این اتفاق را رقم بزنیم البته بازهم می‌گویم امروز را هیچ وقت از خاطره زندگی فوتبالی‌ام پاک نمی‌کنم چون می‌دانم میلیون‌ها نفر در ایران و حتی خارج از ایران با این قهرمانی ما جشن شادی گرفتند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/3/4 و ساعت 6:25 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 267112
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو