ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ رابطه تلویزیون با 6 تاییها! - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 فروردین 28

به راستی این یک سوال است، چرا هیچ تصویری از داربی معروف استقلال و پرسپولیس در سال 52 وجود ندارد؟ همان دیدار معروفی که استقلالی‌ها با 6 گل داربی سنتی را به حریف خود واگذار کردند.


می‌گویند استقلالی‌ها در آن زمان پول داده‌اند تا صدا و سیما فیلم بازی را معدوم کند. آنچه مشخص است قطعا از آن بازی فیلمبرداری شده و حالا چه بلایی سر فیلم آن آمده خدا می‌داند.

 

وطن امروز : راستی اگر فرض را بر این بگذاریم که صدا و سیما از آن بازی فیلمی نگرفته باشد شاپور قریب کارگردان نامدار سینمای ایران آن زمان در استادیوم بوده و 4 گل از گل‌های بازی را فیلم گرفته است.

 

او به گفته خودش در سال 52 مشغول ساخت لوکیشنی از فیلم ممل آمریکایی بوده که بهروز وثوقی بنا به دلایلی بعد از اینکه در فیلم قالپاق‌ها را می‌دزدد پارکینگ ورزشگاه آزادی را ترک می‌کند، عوامل فیلمبرداری از روی ناچاری به داخل ورزشگاه می‌روند و موفق به ضبط 4 گل از آن بازی تاریخی می‌شوند.

 

اما حتی آن فیلم هم دیگر وجود ندارد! هنوز عده‌ای معتقدند گم شدن نسخ فیلم گل‌های بازی معروف شش‌تایی‌ها، به رابطه خوب و تنگاتنگی که بین مدیران باشگاه تاج و تلویزیون وجود داشت، بی‌ارتباط نبوده است. ولی روایت دیگری می‌گوید فیلم تحویل آرشیو صدا وسیما داده شده اما در یک آتش‌سوزی در آرشیو صداوسیما که اوایل پیروزی انقلاب اتفاق می‌افتد، می‌سوزد. هر چه هست خاطره شش‌تایی‌ها را نمی‌توان از اذهان پاک کرد!


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/6/19 و ساعت 3:20 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 11
مجموع بازدیدها: 266776
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو