ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ گزارش خواندنی از گرایش چهرههای سیاسی به استقلال و پرسپولیس / مجل - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دلت را با اندرز زنده ساز [امام علی علیه السلام ـ در نامه اش به پسرش امام حسن علیه السلام ـ]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

بنویس مجلس، قرمزته» این ختم‌کلام یکی از نمایندگان دوآتشه مجلس است.

 

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک که از قدیم‌الایام پرسپولیسی بوده و در مجلس امان استقلالی‌ها را بریده، در آستانه دربی برای نمایندگان آبی بدجور کری می‌خواند. جسته و گریخته اعلام شده بود اغلب نمایندگان مجلس پرسپولیسی هستند اما حسنوند این موضوع را قطعی اعلام کرد تا بگوید: «تعداد ما بیشتر از استقلالی‌هاست. امسال هم وضعیت تیم خیلی خوب است. انشاءالله فردا می‌بریم.» حسنوند همیشه یک رقیب جدی استقلالی در صحن مجلس دارد.

 

این دو بر سر بازی‌های استقلال و پرسپولیس بد کری می‌خوانند و آخرین بار، طرف استقلالی بازی را باخته است. حسنوند لبخند می‌زند و می‌گوید: «ایشان آقای امیدوار رضایی است.» عضو هیأت مدیره سابق استقلال که می‌گویند موافقت خود را برای حضور در هیأت‌مدیره جدید هم اعلام کرده، یک پای ثابت کری‌های مجلس است.

 

امیدوار و برادرش محسن رضایی که می‌گویند از استقلالی‌های تیر است، از معروفترین چهره‌های سیاسی کشور هستند. حسنوند معمولاً کار دشواری مقابل رضایی دارد اما یک نتیجه تاریخی هست که همیشه دست او را مقابل امیدوار بازگذاشته: «بله، به تیمشان 6 تا زدیم. هر وقت رضایی کری بخواند همین را می‌گویم.»

 

حسنوند و رضایی نماینده خوزستان هستند و اگر هم نخواهند معمولاً باید کنار هم قرار بگیرند. حسنوند در آستانه دربی زیاد کری می‌خواند. او می‌خندد و برای رضایی پیغامی می‌فرستد: «تیم ما که چهل و یک‌سال پیش 6 تا به استقلال زده، حالا اگر با تورم سال 89 محاسبه‌اش کنیم حداقل می‌شود 60 گل!» این جواب جالبی است که حسنوند همیشه به امیدوار رضایی و استقلالی‌های دیگر می‌دهد تا مبادا در جنگ کری‌خوانی کم بیاورد. آبی‌های مجلس کلاً در اقلیت قرار دارند و به قول حسنوند، از نظر تعداد حرفی برای گفتن ندارند. این در حالی است که مجلس هفتم در قرق استقلالی‌ها و صحن آن تبدیل به جولانگاه استقلالی‌ها شده بود.

 

حسنوند می‌گوید: «من نشمردم ولی ما خیلی بیشتر هستیم. کلاً قرمزته.» اخبار جالبتری هم از مجلس به گوش می‌رسد. برخی از نمایندگان اصفهان که گفته می‌شود طرفداران دو آتشه سپاهان و ذوب‌آهن هستند، برای پرسپولیس بال بال می‌زنند. یکی از نمایندگان مجلس تن صدایش را پایین می‌آورد و می‌گوید: «اسم‌شان را نگویم بهتر است ولی دقیقاً همان‌ها که ادعا دارند سپاهانی هستند و ذوب‌آهنی، طرفداران دو آتشه پرسپولیس‌اند و هر روز اخبارش را پیگیری می‌کنند.» در بین نمایندگان ساری هم یکی هست که بدجور سنگ پرسپولیس را به سینه می‌زند. آن نماینده مجلس می‌گوید: «خب از ما نشنیده بگیرید، یوسف‌نژاد نماینده ساری پرسپولیسی دوآتشه است.»

 

علیرضا دهقان نماینده ایذه، سیدشریف حسینی (اهواز)، پورفاطمی (دشتی و تنگستان) و... از جمله سرخابی‌های مجلس هستند که اسمشان مثل توپ صدا کرده. حتی اخیراً لو رفته برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس هم بدجوری پرسپولیسی‌اند. یکی از این رؤسا که رئیس دفتری پرسپولیسی هم دارد، همیشه بازی‌های این تیم را می‌بیند. پسر بزرگ او هم همواره در کنار پدر قرار دارد و هر دو هنگام تماشای بازی قرمزها ترکیب را آنالیز می‌کنند! ولی دوآتشه‌ترین طرفداران پرسپولیس که اسمشان همه جا پیچیده پرویز سروری و اسماعیل کوثری دو نماینده تهران هستند. سروری که در هیأت مدیره پرسپولیس بوده و توجیه قانع‌کننده‌ای دارد، اما کوثری از ابتدا یک پرسپولیسی دوآتشه بوده. در آن سو هم امیدوار رضایی و مقداد نجف‌نژاد قرار دارند.

 

دومی که رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس است سابقاً مدیر عامل باشگاه استقلال بود و همواره با پرسپولیسی‌های مجلس در حال کری‌خوانی است. در مجلس بعضی‌ها هم هستند که هنوز ماهیت خود را فاش نکرده‌اند. یکی از این افراد یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد است که ریاست کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس را بر عهده دارد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند او از آنهاست، استقلالی‌ها هم چنین جمله‌ای را تکرار می‌کنند. می‌گویند روزی که علی سعیدلو پیشنهاد حضور در هیأت مدیره پرسپولیس را به یحیی‌زاده مطرح کرد او این پیشنهاد را نپذیرفت تا بگوید: «دوست ندارم مردم بگویند طرفدار فلان تیم هستم.»

 

سازمان قرمز

 

«در فدراسیون فوتبال خبری نیست اما سازمان تربیت‌بدنی پرسپولیس بازار است.» وقتی رئیس، یک پرسپولیسی تیر باشد که به قول وزیر آموزش و پرورش با هر باخت این تیم اخم می‌کند، کارمندان و معاونان هم باید قرمز باشند. یک مقام آگاه در سازمان تربیت‌بدنی محافظه‌کارانه می‌گوید: «فقط یک چیز بگویم. ما در سازمان، استقلالی نداریم. شاید سایپایی باشد، ولی آبی اصلاً». نقل است در مراسم اهدای خون اعضای هیأت دولت، وقتی حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش به همراه علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی قصد داشت خون بدهد، پیش از هر چیز با کنایه به مأموران گفت: «چرا از آقای سعیدلو خون می‌گیرید؟ خون او بدجور قرمز است!»

 

او برای آنکه منظورش را به حاضرین برساند با حفظ لبخند ادامه داد: «والا هر وقت پرسپولیس می‌بازد آقای سعیدلو بدجور ناراحت است.» با حضور این رئیس قرمز در سازمان تربیت‌بدنی استقلالی‌ها اجازه نفس کشیدن ندارند. اگر هم کسی استقلالی باشد، فعلاً رو نکرده. سعیدلو همیشه یک پرسپولیسی تیر در کنارش دارد. او شوقانی معاون طرح و برنامه سازمان است. آن فرد آگاه در سازمان می‌گوید: «اگر اسم پرسپولیسی‌ها را بگویم باید یک صفحه بنویسید. من که اصلاً استقلالی ندیده‌ام.» این وسط یکی هم پیدا می‌شود که طرفدار ساپیا درمی‌آید و معمولاً در دربی خنثی است. «خب او حمید سجادی است که پست معاونت توسعه ورزش قهرمانی را دارد.» سعیدلو بارها به صورت غیرمستقیم پرسپولیسی بودنش را ثابت کرده، به ویژه روزی که قرار بود کمک مالی سازمان را در اختیار علی فتح‌ا...زاده بگذارد. نقل است در آن روز سعیدلو رو به مدیر عامل استقلال گفته بود: «این پول را می‌دهم به شرطی که پرسپولیس را نبرید!»

 

دوآتشه‌های دولت

 

و اما دولت. یکی از نزدیکان محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال که همواره با او به دفتر داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور می‌رود، می‌گوید: «ایشان از پرسپولیسی‌های تیر هستند. حتی قبل از اینکه به دولت بیایند، اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کردند.»

 

از دیگر پرسپولیسی‌های دوآتشه دولت باید به نام دانشجو وزیر فرهنگ و آموزش عالی اشاره کرد. ایرج ندیمی معاون وزیر صنایع هم سعی کرده همیشه در کری‌خوانی‌های قبل از دربی نقشی اساسی ایفا کند. اما آنها همیشه رقبای جدی مانند آصفی و پرویز کاظمی دارند. آصفی سفیر سابق ایران در امارات و سخنگوی اسبق وزارت خارجه که در هیأت‌مدیره استقلال هم فعالیت کرده از استقلالی‌های دوآتشه است. نقل است او در کنفرانس‌های مطبوعاتی وزارت خارجه پرده‌های آبی را پشت‌سرش طوری قرار می‌داد که همه چیز رنگ و روی استقلال داشته باشد. پرویز کاظمی وزیر سابق وزارت رفاه هم که این روزها در هیأت‌مدیره استیل‌آذین حضور دارد، بدجور آبی است.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/7/22 و ساعت 5:2 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 68
مجموع بازدیدها: 267045
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو