ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ اولین رویارویی دایی و علیدوستی در قزوین - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش بیش از آن است که به شماره آید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

دیدار فردای پیکان و پرسپولیس اولین رویارویی علیدوستی و دایی در قامت مربی است؛ دو مهاجم اسبق تیم ملی که سابقه بازی در بوندس لیگا را دارند ، فوتبال خودشان را در سایپا به پایان بردند و مربیگری را از این تیم آغاز کردند!


یکی از دوئل های تماشایی هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر، رویارویی مهاجمان دو نسل سابق تیم ملی در قزوین خواهد بود: علی دایی و حمید علیدوستی.

 

حمید علیدوستی بازیکن اسبق تیمهای تهرانجوان و دارایی، در اوایل دهه 60 یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران بود که در اوج درخشش او در این سال ها در تیم هما بود. علیدوستی در سال 56 اولین بازی ملی خود را انجام داد و تا سال 65 نیز پیراهن تیم ملی را بر تن داشت.

 

 

او وقتی راهی بوندس لیگا و تیم زالمور شد، تیم ملی را نیز از دست داد. علیدوستی فوتبال خود را با سایپا تمام کرد و مربیگری اش را نیز از همین تیم آغاز کرد. نکته جالب اینکه او از سال 81 تا همین چند هفته قبل در لیگ برتر غایب بود و بعد از 8 سال دوری دوباره به تیم پیکان بازگشته است.

 

اما علی دایی مهاجم اول تیم ملی در دهه 70 و 80 که حمید علیدوستی را الگوی فوتبالش می داند، همچون حمیدخان فوتبال خود را در سایپا به پایان برد و مربیگری اش را نیز از همین تیم آغاز کرد! موفقیت های دایی در دوران مربیگری بیشتر از علیدوستی بوده و یک قهرمانی لیگ و یک جام حذفی را در کارنامه دارد. دایی این روزها تحت فشار شدید هواداران و رسانه هاست و بعد از دو باخت متوالی و از دست دادن 6 امتیاز، باید پیکان را در قزوین ببرد تا تیمش همچنان در صف مدعیان باقی بماند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 89/9/13 و ساعت 11:45 صبح | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 71
مجموع بازدیدها: 266554
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو