ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ بروید ، مردانه بجنگید و اگر باختید ایستاده بمیرید - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

لطفا یک بار پرسپولیس باشید

سپاهان ، دیگر بدون نیاز به معجزه قهرمان لیگ شده و دنبال تدارک جشن قهرمانی و شمارش گل هاست! اما ما هم مقابل این سپاهان خیلی کار داریم.

 

باید عدم موفقیت در لیگ قهرمانان را تا حدی فراموش کنیم تا شاید مرهمی باشد بر دل‌های زخم‌خورده این جماعت و هم باید شکست تلخ مقابل سپاهان را در تهران به فراموشی بسپاریم. این نسیان و فراموشی هم تنها با خلق یک پیروزی شیرین میسر خواهد بود.

 

این بار نه باید پا پس بکشیم و نه عقب بنشینیم. باید حمله کرد و جنگید و کم نیاورد. آن هم تا ثانیه آخر. ترکیب اصلی باید تهاجمی‌ترین ترکیب ممکن باشد. ما جام را از دست داده‌ایم. مقابل سپاهان شکست را پذیرا شده‌ایم. لیگ قهرمانان را به بدترین شکل ممکن ترک کرده‌ایم. پس برای اعاده حیثیتی همه جانبه نباید به فکر دفاع بود. با شکست در این بازی هم اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

با اضافه شدن یک شکست ، بالاتر از این سیاهی که دیگر رنگی نخواهد بود؟ اما در روی دیگر بازی این پیروزی شیرین می‌تواند ورق را برگرداند و امیدوارمان کند به کسب سهمیه آسیایی، پس با این تفکر است که معتقدیم دایی باید تهاجمی‌ترین سیستم، آرایش، تفکر و نفراتش را راهی فولادشهر کند.

 

ترکیب مناسب و تهاجمی می‌خواهیم و تعویض‌های به ‌موقع و غافلگیرکننده. پرسپولیس باید برود برای پیروزی. باید برود ببرد. پرسپولیس باید کم‌نقص‌تر از همیشه باشد. از حفظ دروازه خودی هم نباید غفلت شود چراکه پیروزی با گل خوردن از سپاهان تقریبا غیرممکن می شود ، دقیقا همان بلایی که سر ذوب آهن در فولادشهر آمد. نباید هیچ چیز را به قضا و قدر بسپارد.

 

تعویض‌ها باید در خدمت سیستمی باشد که قصد دارد با استفاده از زمین و هوا و فشار آوردن به دروازه رحمتی کار را جلو ببرد. هم باید سانترکننده داشته باشیم، هم سرزن و هم بازیکنانی که با استفاده از سرعت، قدرت حمل توپ و هوش خود ، مدافعان بی‌انگیزه فوتبال زده و از همه مهمتر مغرور سپاهان را زمینگیر کنند. تمام این نفرات را  داریم. هم سرزن و هم نفرات سرعتی و به قول فوتبالی‌ها «روی زمین کار».

 

اکنون پرسپولیس حتی بیشتر از توجه به مسائل فنی و تاکتیکی، نیازمند توجه به مسائل روحی، روانی است و برای عبور موفقیت‌آمیز از سپاهان و پیکان، اعتماد به نفسی بالا را لازم دارد. در این مقطع از فصل تیم به لحاظ تاکتیکی و فنی صرفاً با توجه به شرایط، آنالیزی از حریف انجام داده و مطابق بر آن به مصاف رقیب می‌رود. برای مطابقت موارد تاکتیکی در شرایط اضطراری کنونی اما نیاز به روحیه‌ای قوی است و این مورد نشان‌دهنده اهمیت تقویت قوای انگیزشی در پرسپولیس است.

 

نمایش پرسپولیس مقابل الوحده امارات این نگرانی را نزد هواداران این تیم به وجود آورد که نکند مقابل سپاهان، فقدان انگیزه لازم پرسپولیس را با ناکامی روبرو کند. علی دایی یک جاه طلب بالفطره است و در فصل جاری واکنش فوق‌العاده او در دیدار با ذوب‌آهن سنگین‌ترین شکست سالیان اخیر تیم‌های اصفهانی در خانه را رقم زد و یا در دیدار برگشت با الاتحاد عربستان، یکبار دیگر، تحریک قوای انگیزیشی دایی باعث شد تا صدرنشین گروه C ، شکست سختی را پذیرا شود و می توان امیدوار بود در این شرایط سخت پرسپولیس از حیث برخورداری از آیتم‌های موثر در مسائل انگیزشی، در سطح قابل قبولی قرار بگیرد.

 

سپردن کار به قضا و قدر اشتباهی مرگبار است دیگر نباید افسوس موقعیت‌های از دست رفته را بخوریم. باید یک گل از سپاهان و داور جلوتر باشیم. هیچ کدام از مهاجمان نباید افسوس یک گلی را بخورند که 5 بار از داخل محوطه جریمه به بیرون می‌زنند. یک گلی که می‌تواند فاصله ما باشد تا در آغوش کشیدن خوشبختی تا گرفتن مجوز حضور در آسیا، تا فراموش کردن قسمتی از نتایج تلخ گذشته و از همه مهمتر مرهم گذاشتن بر دل زخمی هوادارانی که باید شاهد جشن و پایکوبی سپاهانی‌ها ‌باشد. باور کردن تحمل این پایکوبی برای این هوادار از هر زهرماری تلخ‌تر است. پس کمی به خودت بیا. باور کن با یک گل می‌توان تمام این خوشبختی را یکسره سر کشید. آیا جا دادن این خوشبختی و هدیه آن به این جماعت عاشق کار سختی است؟

 

 

 

دیدگاه فنی - امتحان زوج علی عسگری - فشنگچی

 

پلان تهاجمی پرسپولیس باید پلان سخاوتمندانه‌ای باشد. سخاوتمندانه‌تر از آن چه مقابل الوحده به نمایش درآمد. شاید چیزی شبیه آن چه که در دیدار با الاتحاد در تهران، شاهد آن بودیم نه آن چه که در ابوظبی به نمایش درآمد و منجر به شکستی تلخ شد. در این میان به نظر می‌رسد حضور حمید علی‌عسگر و امیرحسین فشنگچی با مسئولیت نفوذ آزاد و با حداقل چاشنی احتیاط می‌تواند چپ و راست پرسپولیس را فعال‌تر کند. اتفاقی که طی چند هفته اخیر کمتر رخ داده و نشستن فشنگچی روی نیمکت فرصت تماشای بازی سرعتی و توام با تکنیک این 2 چهره جوان، دونده و رونده را از هواداران گرفته است.

 

به هر حال شاید بد نباشد، علی دایی در دیدار با سپاهان با توجه به انگیزه‌ای که هم اکنون در جمع شاگردانش برای اعاده حیثیت و فرار از اتفاقات تلخی که در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد، به بوته آزمایش بگذارد و از زوج علی‌عسگر و فشنگچی به عنوان 2 بال راست و چپ بهره ببرد. فراموش نکنیم که سپاهانی‌ها با توجه به قهرمانی زودهنگام خود و صعود مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا با نخوت و غرور خاصی پا به این میدان می‌گذارند و این بهترین فرصت برای دایی خواهد بود تا از این غرور کاذب با توجه به انگیزه بالای شاگردانش بهره ببرد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 90/2/24 و ساعت 8:25 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 66
مجموع بازدیدها: 266444
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو