ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ بهمن 1388 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

باقری به دلیل حسن رفتار در شهرآورد تهران به سفر حج می رود
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل رفتار کریم باقری در جریان دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال از وی تقدیر کرد.

به گزارش مرجع خبری به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به حسن رفتار و ایجاد آرامش در جریان شهرآورد 68 تهران، کریم باقری کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، با توجه به مفاد ماده 37 آیین نامه انضباطی با دریافت دو فیش حج عمره جهت خود و همسرش به همراه تشویق کتبی با درج در پرونده تشویق شد.

باقری زننده گل پیروزی بخش تیم فوتبال پرسپولیس در شهرآورد 68 تهران بود. این گل طلسم تساوی های شهرآورد تهران را در چهار ساله اخیر شکست. پرسپولیس در دیدار روز چهارشنبه با نتیجه 2 بر یک از سد استقلال گذشت.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()

با نتیجه پیروزی که در دربی شصت و هشتم برای پرسپولیس بدست آمد انتظار هواداران استقلال برای برد این تیم مقابل پرسپولیس حداقل نزدیک به 5 سال به طول خواهد کشید.


به گزارش مرجع خبری پرسپولیس پس از مسابقه رفت لیگ برتر 88-89 که با تساوی دو تیم استقلال پرسپولیس و مسابقه برگشت که با پیروزی دو بر یک تیم پرسپولیس پایان یافت ، بازهم تیم استقلال نتوانست مقابل رقیب دیرینه خود به برتری دست پیدا کند و حداقل تا مهر یا آبان ماه سال آینده که در لیگ دهم  مقابل سرخپوشان قرار خواهند گرفت نمی توانند شکست خود را جبران کنند.


البته این در صورتی است که دو تیم در مراحل بالای جام حذفی امسال به هم برخورد نکنند. آخرین باری که تیم استقلال موفق به شکست پرسپولیس شد به 14 آبان ماه 1388 بر می گردد که این تیم در یک روز بازانی با تک گل رضا عنایتی در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را با شکست بدرقه کرد .


از آن روز به بعد در مسابقات دو تیم دو پیروزی برای تیم پرسپولیس و 7 تساوی بدست آمده است و 1460 روز است که استقلالی ها در حسرت بردن پرسپولیس به سر می برند و اگر اتفاق خاصی نیفتد این انتظار نزدیک به 5 سال به طول خواهد انجامید


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 4:2 عصر | نظرات دیگران()

 

جشن بعد از دربی
 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 4:2 عصر | نظرات دیگران()

کریم باقرى کاپیتان پرسپولیس که قبل از دربى ?? توسط بزرگان فوتبال ایران، به عنوان بازیکن سرنوشت ساز سرخپوشان معرفى شده بود، در این بازى بزرگ با گل زیبا و پیروزى بخش دقایق پایانى، ارزشهایش را یک بار دیگر به رخ کشید.

 

شوت زیباى کریم که از راه دور زده شد، باعث پیروزى پرسپولیس در بازى بزرگ سال شد تا شادى به اردوى سرخپوشان و هواداران این تیم به اوج خودش برسد. کاپیتان باقرى در?? سالگى نشان داد که تمام نشدنى است و هنوز هم مى تواند سرنوشت بازیهاى بزرگ را به نفع تیمش تغییر دهد و پیک شادى براى هواداران بى شمار پرسپولیس باشد. از اینکه کریم باقرى به خاطر سالم زندگى کردن و تمرینات منظمى که دارد، در این سن و سال همچنان امید اول تیم بزرگى مثل پرسپولیس محسوب مى شود، خوشحالیم اما این اتفاق یک حقیقت بسیار تلخ در دل خود دارد. باید به شدت متاسف باشیم که فوتبال باشگاهى ما با سالى ??? میلیارد تومان هزینه - به گفته محمد دادکان در برنامه ?? - در این چند ساله نتوانسته بازیکن بزرگ و سطح بالایى را تربیت کند تا چشم فوتبالدوستان هنوز هم به ساق هاى بازیکنى با سن و سال کریم باقرى باشد که در سالهاى آخر بازیگرى اش قرار دارد. باید به حال این فوتبال تاسف بخوریم و خون گریه کنیم که نمى تواند با صرف چنین هزینه هاى سنگینى، بازیکنان خوبى تربیت کند. چرا فوتبال ما با این هزینه سر سام آور، خروجى ندارد و باید دلخوش به ستاره هاى ? نسل قبل باشیم. آنهایى که ? دهه قبل ظهور کردند و هنوز هم چشم عاشقان فوتبال به دنبال هنر نمایى آنها در زمین است و به جز آنها ، چیز دیگرى براى دلخوشى نداریم.

 کریم باقرى امروز با کسانى همبازى است که روزى دوست داشتند او را نزدیک ببینند و با او عکس یادگارى بگیرند. خیلى از این بازیکنان روزى در استادیوم هم حاضر شده اند و از روى سکوها ، باقرى و امثال او را تشویق کرده اند اما امروز همبازى کریم هستند اما غم انگیز است که هنوز هم شاهد هنر نمایى کریم باقرى در میادین فوتبال هستند و نمى توانند حتى ?? درصد از توانایى هاى او و امثال او را به رخ بکشند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 11:35 صبح | نظرات دیگران()

علی دایی پس از برد شیرین برابر استقلال در کنفرانس مطبوعاتی از سوی خبرنگاران تشویق شد.


علی دایی در بخش پایانی مصاحبه با خبرنگاران ، درحالی که داشت می گفت به طرفداران استقلال حق می دهد که ناراحت باشند و می گفت آنها را دوست دارد با جمله ای از سوی خبرنگاری مواجه شد که یک هفته قبل سراغش را گرفته بود . این گزارشگر تلویزیونی گفت:« آقای دایی خبرنگاران را دوست دارد و دلش هم برای شان تنگ می شود.» که دایی با خنده جواب داد:« شما از کی تا حالا سخنگوی من شدین؟ من خبرنگاران را هم دوست دارم اما شما تا ابد باید روز بازی ایران و عربستان را یادت باشد. آن روز کار خوبی نکردی.»


این گزارشگر در ادامه گفت:« من یک درخواست از شما دارم» که دایی همراه با خنده به او جواب داد شما که سخنگوی ما هستید درخواست تان را هم کتبا جواب بدهید دیگر!»


دایی که خیلی با گذشته تغییر کرده است پس از این گفته ها به شدت با کف زدن های منظم خبرنگاران تشویق شد و درحالی که این اتفاق به خوشحالی اش افزوده بود سالن کنفرانس را ترک کرد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 11:35 صبح | نظرات دیگران()

در پی پیروزی 2-1 پرسپولیس در شصت و هشتمین دربی پایتخت و پس از 6 تساوی پی در پی، هواداران این تیم تا ساعات ابتدایی بامداد امروز در خیابان های تهران جشن گرفتند.

 

به گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس، هواداران تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی در دربی پایتخت در خیابان های تهران و چند شهر بزرگ دیگر به جشن و پایکوبی پرداختند. قرمزها که با شلیک کریم باقری طلسم تساوی های پی در پی دربی را شکسته بودند در مناطق مختلف تهران اقدام به پخش شیرینی، جشن و پایکوبی کردند که تا ساعات ابتدایی بامداد امروز ادامه داشت. نکته جالب در این خصوص این است که اکثریت طرفداران استقلال پیروزی در دربی را حق پرسپولیس می دانستند و معتقد بودند این تیم شایسته این نتیجه بود و یکصدا خواهان برکناری صمد مرفاوی و واعظ آشتیانی شدند. در جشن های دیروز هیچ مشکلی از نظر امنیتی بوجود نیامد و هواداران پرسپولیس در کمال آرامش پیروزی تیم محبوب خود را جشن گرفتند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 11:30 صبح | نظرات دیگران()

http://perspolisnews.com/images/88/derbi68-2/1.jpg

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/15 و ساعت 10:37 صبح | نظرات دیگران()

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .


  دربی پایتخت هرچند در این چند ساله به لحاظ فنی و زیبایی بازی نتوانسته تماشاگران را راضی کند اما چه بخواهیم چه نخواهیم مانند تمام کشورهای دیگر، شناسنامه فوتبال باشگاهی ماست.
  امروز دربی شصت و هشتم برگزار می‌شود، در گزارش زیر آنچه طی دیدارهای گذشته رخ داده را با هم مرور می کنیم:

  آمار نتایج:
 در مجموع 67 بازی صورت گرفته،استقلالی ها 20 بار، سرخپوشان 16 بار و 31 بازی نیز به نتیجه تساوی کشیده شده که این 6 تساوی پی در پی اخیر آن هم با نتیجه یک بر یک در نوع خود می تواند رکوردی برای نتایج داربی ها در سطح دنیا باشد.

  اولین گل:
 اولین گل داربی را احمد منشی‌زاده از تیم استقلال به ثمر رساند و اولین گل پرسپولیس را هم در همان بازی که در واقع سومین بازی این دو تیم بود را کاظم گنجاپور به ثمر رساند هرچند این بازی با نتیجه 3-1 به نفع آبی ها به پایان رسید.

 سریعترین گل:
 سریعترین گل این دیدار را علی سامره به ثمر رساند. این گل در همان دقیقه اول بازی به ثمر رسید.

 دیرترین گل:
دیرهنگام ترین گل متعلق به مازیار زارع است. در فصل گذشته در حالیکه استقلالی ها سرمست از پیروزی بودند، در دقیقه 94 هافبک شمالی پرسپولیس دروازه طالب لو را باز کرد تا بازی به تساوی 1-1 بینجامد.

 اولین اخراجی:
اولین اخراج در طول بازی های داربی به رضا وطنخواه تعلق دارد. بازیکن متعصب و جنگنده سرخپوشان پایتخت که در مقطعی مربیگری این تیم را هم بر عهده داشت.

 پرگل ترین:
پرگل ترین بازی این دو تیم به همان تاریخ 16 شهریور 52 باز می گردد که 6 گل در کیسه آبی ها جای گرفت و شعار معروف شش تایی ها از همان زمان باب شد.

 آقای گل:
آقای گل این داربی ها کسی نیست جز مرحوم صفر ایرانپاک. آقای صفر کسی بود که به تنهایی 7 بار دروازه آبی ها را فرو ریخت. خدایش بیامرزد!

 گل سی متری:
صفر ایرانپاک و علی جباری تنها مردانی بوده‌اند که در تاریخ داربی از فاصله بیش از 30 متر دروازه حریف را باز کردند.

 تنها هت تریک کننده:
این عنوان هم از آن پرسپولیسیهاست . همایون بهزادی. او یک چهره ویژه برای این دیدار است. مهاجم سال های گذشته پرسپولیس تنها کسی است که توانسته در داربی هت تریک کند و سه بار دروازه حریف را بگشاید. او یک رکورد دیگر هم دارد و تنها بازیکنی است که دو بار از این مسابقه اخراج شده است.

 اولین داور خارجی:
استخدام داور خارجی برای داربی مختص همین سال‌های اخیر نبوده بلکه اولین بار بهادرخان پاکستانی به عنوان داور وارداتی داربی 20 دی ماه سال 47 تهران را سوت زد.

 رکورددار سوت:
رکورد بیشترین دفعات داوری داربی تهران، متعلق به محمد صالحی است که موفق شده پنج مرتبه این دیدار حیاتی را قضاوت کند.

  تعویض طلایی:
این عنوان هم به پرسپولیسی ها تعلق دارد. بهنام طاهرزاده 3 دقیقه بعد از حضورش در بازی گل سوم پرسپولیس به استقلال را زد و نیز شیث در اولین حضورش به عنوان یار تعویضی در داربی، گل تساوی را به ثمر رساند.

 مردی که هرگز نباخت:
از میان ستاره‌های پایدار پرسپولیس و استقلال، این تنها احمدرضا عابدزاده است که با حضوری طولانی مدت در 14 داربی برای هر دو تیم، هیچگاه طعم شکست را نچشیده است. البته عابدزاده با پرسپولیس در حالی داربی 5 اسفند 79 را واگذار کرد که روی نیمکت تیمش شاهد گشوده شدن دروازه فنایی بود!

 جوان ترین بازیکن داربی:
رکورد جوان‌ترین بازیکن داربی تهران در طول تاریخ متعلق به مهدی مهدوی‌کیاست که با 19 سال و 356 روز در شهرآورد 20 تیر 76 پایتخت به میدان رفت.

 گلزنان هر دو تیم:
تعداد بازیکنانی که جرات کردند و از یک تیم به تیم دیگر نقل مکان کردند، انگشت شمار است اما در همین جمع انگشت شمار فقط سه بازیکن هستند که موفق شدند با پیراهن هر دو تیم به دیگری گل بزنند؛ غلام فتح آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب.

 محمود خوردبین؛ رکورد دار حضور در دربی
محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .خوردبین که سال هاست سرپرست تیم پرسپولیس است تا کنون چهل و شش مرتبه طعم حضور دردربی را چه به عنوان سرپرست و چه به عنوان بازیکن چشیده است و از این لحاظ از مردان شاخص و با سابقه دربی به شمار می آید.در دیدار امروز خوردبین برای چهل وهفتمین بار رو در روی استقلالی ها قرار می گیرد تا فاصله خودش را با سایر نفرات افزایش دهد.

بعد از خوردبین، علی پروین که در نزد هواداران پرسپولیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است با چهل و چهار مرتبه حضور در دربی، رده دوم را به خود اختصاص داده است.

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .


  دربی پایتخت هرچند در این چند ساله به لحاظ فنی و زیبایی بازی نتوانسته تماشاگران را راضی کند اما چه بخواهیم چه نخواهیم مانند تمام کشورهای دیگر، شناسنامه فوتبال باشگاهی ماست.
  امروز دربی شصت و هشتم برگزار می‌شود، در گزارش زیر آنچه طی دیدارهای گذشته رخ داده را با هم مرور می کنیم:

  آمار نتایج:
 در مجموع 67 بازی صورت گرفته،استقلالی ها 20 بار، سرخپوشان 16 بار و 31 بازی نیز به نتیجه تساوی کشیده شده که این 6 تساوی پی در پی اخیر آن هم با نتیجه یک بر یک در نوع خود می تواند رکوردی برای نتایج داربی ها در سطح دنیا باشد.

  اولین گل:
 اولین گل داربی را احمد منشی‌زاده از تیم استقلال به ثمر رساند و اولین گل پرسپولیس را هم در همان بازی که در واقع سومین بازی این دو تیم بود را کاظم گنجاپور به ثمر رساند هرچند این بازی با نتیجه 3-1 به نفع آبی ها به پایان رسید.

 سریعترین گل:
 سریعترین گل این دیدار را علی سامره به ثمر رساند. این گل در همان دقیقه اول بازی به ثمر رسید.

 دیرترین گل:
دیرهنگام ترین گل متعلق به مازیار زارع است. در فصل گذشته در حالیکه استقلالی ها سرمست از پیروزی بودند، در دقیقه 94 هافبک شمالی پرسپولیس دروازه طالب لو را باز کرد تا بازی به تساوی 1-1 بینجامد.

 اولین اخراجی:
اولین اخراج در طول بازی های داربی به رضا وطنخواه تعلق دارد. بازیکن متعصب و جنگنده سرخپوشان پایتخت که در مقطعی مربیگری این تیم را هم بر عهده داشت.

 پرگل ترین:
پرگل ترین بازی این دو تیم به همان تاریخ 16 شهریور 52 باز می گردد که 6 گل در کیسه آبی ها جای گرفت و شعار معروف شش تایی ها از همان زمان باب شد.

 آقای گل:
آقای گل این داربی ها کسی نیست جز مرحوم صفر ایرانپاک. آقای صفر کسی بود که به تنهایی 7 بار دروازه آبی ها را فرو ریخت. خدایش بیامرزد!

 گل سی متری:
صفر ایرانپاک و علی جباری تنها مردانی بوده‌اند که در تاریخ داربی از فاصله بیش از 30 متر دروازه حریف را باز کردند.

 تنها هت تریک کننده:
این عنوان هم از آن پرسپولیسیهاست . همایون بهزادی. او یک چهره ویژه برای این دیدار است. مهاجم سال های گذشته پرسپولیس تنها کسی است که توانسته در داربی هت تریک کند و سه بار دروازه حریف را بگشاید. او یک رکورد دیگر هم دارد و تنها بازیکنی است که دو بار از این مسابقه اخراج شده است.

 اولین داور خارجی:
استخدام داور خارجی برای داربی مختص همین سال‌های اخیر نبوده بلکه اولین بار بهادرخان پاکستانی به عنوان داور وارداتی داربی 20 دی ماه سال 47 تهران را سوت زد.

 رکورددار سوت:
رکورد بیشترین دفعات داوری داربی تهران، متعلق به محمد صالحی است که موفق شده پنج مرتبه این دیدار حیاتی را قضاوت کند.

  تعویض طلایی:
این عنوان هم به پرسپولیسی ها تعلق دارد. بهنام طاهرزاده 3 دقیقه بعد از حضورش در بازی گل سوم پرسپولیس به استقلال را زد و نیز شیث در اولین حضورش به عنوان یار تعویضی در داربی، گل تساوی را به ثمر رساند.

 مردی که هرگز نباخت:
از میان ستاره‌های پایدار پرسپولیس و استقلال، این تنها احمدرضا عابدزاده است که با حضوری طولانی مدت در 14 داربی برای هر دو تیم، هیچگاه طعم شکست را نچشیده است. البته عابدزاده با پرسپولیس در حالی داربی 5 اسفند 79 را واگذار کرد که روی نیمکت تیمش شاهد گشوده شدن دروازه فنایی بود!

 جوان ترین بازیکن داربی:
رکورد جوان‌ترین بازیکن داربی تهران در طول تاریخ متعلق به مهدی مهدوی‌کیاست که با 19 سال و 356 روز در شهرآورد 20 تیر 76 پایتخت به میدان رفت.

 گلزنان هر دو تیم:
تعداد بازیکنانی که جرات کردند و از یک تیم به تیم دیگر نقل مکان کردند، انگشت شمار است اما در همین جمع انگشت شمار فقط سه بازیکن هستند که موفق شدند با پیراهن هر دو تیم به دیگری گل بزنند؛ غلام فتح آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب.

 محمود خوردبین؛ رکورد دار حضور در دربی
محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .خوردبین که سال هاست سرپرست تیم پرسپولیس است تا کنون چهل و شش مرتبه طعم حضور دردربی را چه به عنوان سرپرست و چه به عنوان بازیکن چشیده است و از این لحاظ از مردان شاخص و با سابقه دربی به شمار می آید.در دیدار امروز خوردبین برای چهل وهفتمین بار رو در روی استقلالی ها قرار می گیرد تا فاصله خودش را با سایر نفرات افزایش دهد.

بعد از خوردبین، علی پروین که در نزد هواداران پرسپولیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است با چهل و چهار مرتبه حضور در دربی، رده دوم را به خود اختصاص داده است.

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .


  دربی پایتخت هرچند در این چند ساله به لحاظ فنی و زیبایی بازی نتوانسته تماشاگران را راضی کند اما چه بخواهیم چه نخواهیم مانند تمام کشورهای دیگر، شناسنامه فوتبال باشگاهی ماست.
  امروز دربی شصت و هشتم برگزار می‌شود، در گزارش زیر آنچه طی دیدارهای گذشته رخ داده را با هم مرور می کنیم:

  آمار نتایج:
 در مجموع 67 بازی صورت گرفته،استقلالی ها 20 بار، سرخپوشان 16 بار و 31 بازی نیز به نتیجه تساوی کشیده شده که این 6 تساوی پی در پی اخیر آن هم با نتیجه یک بر یک در نوع خود می تواند رکوردی برای نتایج داربی ها در سطح دنیا باشد.

  اولین گل:
 اولین گل داربی را احمد منشی‌زاده از تیم استقلال به ثمر رساند و اولین گل پرسپولیس را هم در همان بازی که در واقع سومین بازی این دو تیم بود را کاظم گنجاپور به ثمر رساند هرچند این بازی با نتیجه 3-1 به نفع آبی ها به پایان رسید.

 سریعترین گل:
 سریعترین گل این دیدار را علی سامره به ثمر رساند. این گل در همان دقیقه اول بازی به ثمر رسید.

 دیرترین گل:
دیرهنگام ترین گل متعلق به مازیار زارع است. در فصل گذشته در حالیکه استقلالی ها سرمست از پیروزی بودند، در دقیقه 94 هافبک شمالی پرسپولیس دروازه طالب لو را باز کرد تا بازی به تساوی 1-1 بینجامد.

 اولین اخراجی:
اولین اخراج در طول بازی های داربی به رضا وطنخواه تعلق دارد. بازیکن متعصب و جنگنده سرخپوشان پایتخت که در مقطعی مربیگری این تیم را هم بر عهده داشت.

 پرگل ترین:
پرگل ترین بازی این دو تیم به همان تاریخ 16 شهریور 52 باز می گردد که 6 گل در کیسه آبی ها جای گرفت و شعار معروف شش تایی ها از همان زمان باب شد.

 آقای گل:
آقای گل این داربی ها کسی نیست جز مرحوم صفر ایرانپاک. آقای صفر کسی بود که به تنهایی 7 بار دروازه آبی ها را فرو ریخت. خدایش بیامرزد!

 گل سی متری:
صفر ایرانپاک و علی جباری تنها مردانی بوده‌اند که در تاریخ داربی از فاصله بیش از 30 متر دروازه حریف را باز کردند.

 تنها هت تریک کننده:
این عنوان هم از آن پرسپولیسیهاست . همایون بهزادی. او یک چهره ویژه برای این دیدار است. مهاجم سال های گذشته پرسپولیس تنها کسی است که توانسته در داربی هت تریک کند و سه بار دروازه حریف را بگشاید. او یک رکورد دیگر هم دارد و تنها بازیکنی است که دو بار از این مسابقه اخراج شده است.

 اولین داور خارجی:
استخدام داور خارجی برای داربی مختص همین سال‌های اخیر نبوده بلکه اولین بار بهادرخان پاکستانی به عنوان داور وارداتی داربی 20 دی ماه سال 47 تهران را سوت زد.

 رکورددار سوت:
رکورد بیشترین دفعات داوری داربی تهران، متعلق به محمد صالحی است که موفق شده پنج مرتبه این دیدار حیاتی را قضاوت کند.

  تعویض طلایی:
این عنوان هم به پرسپولیسی ها تعلق دارد. بهنام طاهرزاده 3 دقیقه بعد از حضورش در بازی گل سوم پرسپولیس به استقلال را زد و نیز شیث در اولین حضورش به عنوان یار تعویضی در داربی، گل تساوی را به ثمر رساند.

 مردی که هرگز نباخت:
از میان ستاره‌های پایدار پرسپولیس و استقلال، این تنها احمدرضا عابدزاده است که با حضوری طولانی مدت در 14 داربی برای هر دو تیم، هیچگاه طعم شکست را نچشیده است. البته عابدزاده با پرسپولیس در حالی داربی 5 اسفند 79 را واگذار کرد که روی نیمکت تیمش شاهد گشوده شدن دروازه فنایی بود!

 جوان ترین بازیکن داربی:
رکورد جوان‌ترین بازیکن داربی تهران در طول تاریخ متعلق به مهدی مهدوی‌کیاست که با 19 سال و 356 روز در شهرآورد 20 تیر 76 پایتخت به میدان رفت.

 گلزنان هر دو تیم:
تعداد بازیکنانی که جرات کردند و از یک تیم به تیم دیگر نقل مکان کردند، انگشت شمار است اما در همین جمع انگشت شمار فقط سه بازیکن هستند که موفق شدند با پیراهن هر دو تیم به دیگری گل بزنند؛ غلام فتح آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب.

 محمود خوردبین؛ رکورد دار حضور در دربی
محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان با سابقه ترین فرد حاضر در جمع سرخابی ها از حیث حضور در شهرآورد پایتخت است .خوردبین که سال هاست سرپرست تیم پرسپولیس است تا کنون چهل و شش مرتبه طعم حضور دردربی را چه به عنوان سرپرست و چه به عنوان بازیکن چشیده است و از این لحاظ از مردان شاخص و با سابقه دربی به شمار می آید.در دیدار امروز خوردبین برای چهل وهفتمین بار رو در روی استقلالی ها قرار می گیرد تا فاصله خودش را با سایر نفرات افزایش دهد.

بعد از خوردبین، علی پروین که در نزد هواداران پرسپولیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار است با چهل و چهار مرتبه حضور در دربی، رده دوم را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 4:45 عصر | نظرات دیگران()

آسمان آزادی قرمز شد
پرسپولیس طلسم تساوی‌های دربی را شکست

خبرگزاری فارس: پرسپولیس با برتری 2 بر یک برابر استقلال به سریال تساوی‌های پی در پی دربی خاتمه داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت 14:30 در ورزشگاه آزادی و در حضور 70 هزار تماشاگر آغاز شد.
15 دقیقه ابتدایی بازی دو تیم به ارزیابی هم پرداختند اما استقلال نسبت به سرخپوشان برتری داشت و توانست در دقیقه 16 توسط فرهاد مجیدی به گل برسد. در ادامه بازی نیز این شاگردان مرفاوی بودند که بازی بهتری انجام دادند و حملات پرسپولیس فاقد برنامه بود.
در دقیقه 36 سرانجام یکی از حملات پرسپولیس نتیجه داد و هادی نوروزی گل تساوی را برای سرخپوشان به ثمر رساند.
در نیمه دوم استقلال در یک صحنه بر اثر اشتباه مدافع پرسپولیس صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که با ضربه بد سید صالحی و دفع خوب حقیقی این توپ گل نشد، دقیقه ای بعد این پرسپولیس بود که یک موقعیت ایده‌آل را از دست داد.
در ادامه بازی نیز دو تیم موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست دادند.
پرسپولیس در دقیقه 85 با درخشش وحید طالب لو فرصت بسیار مناسبی را از دست داد.

سرانجام در دقیقه 86 کریم باقری با شوتی محکم و زیبا دروازه استقلال را باز کرد تا طلسم تساوی های دربی شکسته شود.
قضاوت این مسابقه بر عهده سعید مظفری زاده بود. وی از استقلال به سیاوش اکبرپور و آرش برهانی و مهدی امیر آبادی و از پرسپولیس به حسین بادامکی کارت زرد داد.
استقلال و پرسپولیس هر دو 40 امتیازی بودند که با این پیروزی، پرسپولیس 43 امتیازی شد و به جای استقلال در رده سوم جای گرفت.

اسامی بازیکنان پرسپولیس:
علیرضا حقیقی، شیث رضایی، حمید علی عسگر، سپهر حیدری، ابراهیم شکوری، حسین بادامکی، هوار ملا محمد، محسن خلیلی90 نبی الله باقری‌ها)، هادی نوروزی(74- مجتبی زارعی)، کریم باقری و عادل کلاه کج.
سرمربی: علی دایی

اسامی بازیکنان استقلال
وحید طالب لو، هادی شکوری، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، مهدی امیرآبادی، حسین کاظمی، جانواریو، فرهاد مجیدی، سیاوش اکبرپور(67- آرش برهانی) و مهدی سید صالحی.
سرمربی: صمد مرفاوی


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 4:29 عصر | نظرات دیگران()

خدایا متشکریم

خدایا متشکریم

خدایا متشکریم

خدایا متشکریم

خدایا متشکریم

خدایا متشکریم

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 88/11/14 و ساعت 4:26 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 71
مجموع بازدیدها: 266566
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو