ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ خرداد 1389 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر نو رسته ای که در جستجوی دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند روز قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق را به او می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

از شروع بازسازی ورزشگاه درفشی‌فر چند هفته‌ای گذشته اما قرار نیست افتتاحیه مجدد، در همان تاریخی که قبلا تعیین شده بود، برگزار شود


چرا که تاخیر دو هفته‌ای در شروع کار، پایان آن را تا یک ماه عقب انداخته. پروژه بازسازی و تجهیز مجموعه، قرار بود اول اردیبهشت ماه کلید بخورد اما به خاطر برگزاری بازی‌های امیدها، کار از روز 14 همان ماه شروع شد. چهار روز اول، کاری جز کندن چمن‌های مصنوعی صورت نگرفت چرا که استفاده از چسب‌های نامرغوب در ساخت قبلی، کار را تا حدود زیادی مشکل کرده بود.


از یک هفته پیش هم کارهای زیربنایی شروع شده و خاک‌برداری تا عمق 2-2/5 متری صورت گرفته که قرار است تا عمق 3 متری خاک‌برداری شود چون قرار شده سیستم‌های حرارتی و آبدهی به چمن‌های تازه همان سیستمی باشد که چند سالی است در آزادی استفاده می‌شود.

 

چمن‌های جدید هم جای دیگری کاشته و سپس به صورت آماده در زمین قرار داده می‌شود

 

، درست مثل همان کاری که در ورزشگاه آزادی انجام شده. دلیلش هم تداوم بیشتر سلامت چمن است و اینکه نیازی به تغییر هر ساله آن نباشد.

زمین چمن قرار بود حداکثر همزمان با شروع فصل دهم لیگ در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار بگیرد که به گفته مسوولان مجموعه، تحویل آن تا شهریور ماه طول می‌کشد.

 

 

بعد از آن نوبت به نوسازی تاسیسات دیگر می‌رسد و عوض کردن کفپوش سالن و تکمیل و نوسازی استخر و سونای مجموعه. زمین‌های خالی پشت مجموعه هم که متعلق به شرکت واحد بوده و فعلا بدون استفاده است، همین روزها به مجموعه درفشی‌فر اضافه خواهد شد. مجوز این کار هم به صورت شفاهی صادر شده و برای رسمی کردن آن، باشگاه و شهرداری در حال مذاکره هستند.

با انتقال مالکیت این زمین‌ها به باشگاه پرسپولیس و مجموعه درفشی‌فر، آن قسمت به صورت پارکینگ بازسازی خواهد شد و در بخش جنوبی مجموعه که الان حکم پارکینگ را دارد، رستوران ساخته می‌شود. تا الان هم باشگاه مبلغ 300 میلیون تومان را به همین منظور در اختیار مسوولان مجموعه قرار داده و اگر مشکل پول در میان نباشد، درفشی‌فر تجهیز شده شهریور ماه در دست پرسپولیسی‌هاست.

برنامه باشگاه البته تبدیل درفشی‌فر به کمپ پرسپولیس است که بنا بر برآوردهای انجام شده 1/5 میلیارد تومان هزینه می‌خواهد و 18 ماه طول می‌کشد اما خب فعلا تجهیز همین مجموعه فعلی هدف اول است و چندمین گزارش هفتگی از روند اجرای پروژه هم دیروز صبح برای بررسی در اختیار حبیب کاشانی قرار گرفت. حالا تنها مشکل، تاخیر در بهره‌برداری از پروژه است که تا آن موقع پرسپولیسی‌ها باید برای تمرین‌های‌شان دنبال محلی تازه باشند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در دوشنبه 89/3/10 و ساعت 4:38 عصر | نظرات دیگران()

یک اتفاق خوب می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به فصلی که در پیش دارند امیدوار کند.


اتفاقی که در ظاهر امر خیلی معمولی است اما برای پرسپولیس و هوادارانش کاملا ویژه به نظر می‌رسد: همه می‌دانند علی دایی سرمربی فصل آینده پرسپولیس است و شخص سرمربی تیم فصل آینده را می‌بندد.


شاید اگر این مطلب برای اهالی فوتبال در اروپا و کشورهایی که در سطح اول فوتبال دنیا قرار دارند- و البته همین چشم بادامی‌های شرق دور که هم‌قاره‌ای ما هستند- ترجمه شود از تعجب شاخ دربیاورند یا کمی بخندند و بعضی‌هایشان هم تاسف بخورند اما این واقعیتی تلخ و تکان‌دهنده است که محبوب‌ترین تیم فوتبال ایران و یکی از محبوب‌ترین‌های قاره در چهار فصل اخیر فوتبال، سرمربی‌اش را در فاصله یک تا سه هفته پیش از شروع فصل شناخته، بازیکنانش را مدیرعامل و اطرافیانش انتخاب کرده‌اند و تمرین‌ها خیلی دیر با نفراتی کم شروع شده و بعد از مدتی تعداد بازیکنان به حد طبیعی یک تیم فوتبال رسیده است.


 

تیمی که مدیر بسته ، مربی سه هفته‌ای بشناسد


به چهار سال قبل برمی‌گردیم. پیش از شروع لیگ ششم، آری‌هان یکباره عطای همکاری با محمدحسن انصاری‌فرد را به لقایش بخشید و در آستانه فینال جام حذفی، پرسپولیس را بدون مربی گذاشت. حدود سه هفته مانده به شروع فصل نام مصطفی دنیزلی از قوطی انصاری‌فرد بیرون آمد، درحالی که تیم را مدیرعامل بسته بود و سرمربی ترک هیچ دخالتی در ترکیب نفراتی که تمرین‌ها را با آنها شروع کرد نداشت وگرنه شاید هم هیچ وقت دنیزلی مجبور نمی‌شد از پژمان نوری، فرزاد آشوبی، کریم باقری و الونگ در خط دفاع استفاده کند یا بازیکنان امید این تیم در لیست 18 نفره قرار گیرند. حالا که به عقب برمی‌گردیم از خودمان می‌پرسیم بعضی مطبوعات سختگیر و هواداران پرسپولیس در آن زمان چقدر خودخواه بودند که از مصطفی دنیزلی جام قهرمانی لیگ را می‌خواستند.

سرمربی 6 روز مانده به بازی اول آمد


یک سال جلوتر می‌آییم. در آستانه لیگ هفتم و با روی کار آمدن حبیب کاشانی، حمید استیلی به عنوان اولین نفر کادر فنی پرسپولیس انتخاب شد و با درایت مدیر و مربی، تیمی بسته شد که نهایتا به قهرمانی لیگ برتر رسید اما همان تیم نیز کار را کمی دیر شروع کرد چرا که پروسه جذب بازیکنان کمی طولانی شده بود. تمرین‌های پرسپولیس با استیلی و مرزبان و تنها با 4 بازیکن در روز اول و در ورزشگاه انقلاب کلید خورد و سپس در کیش و تهران پیگیری شد. اتفاق ویژه اما حضور قطبی به عنوان سرمربی بود؛ سرمربی‌ که شش روز قبل از اولین بازی تیمش در لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان به مردم ایران معرفی شد و پای پله‌های هواپیما سایر نفرات کادر فنی‌اش غیر از استیلی را شناخت. همان روز در ورزشگاه نفت نام بازیکنان را برایش خواندند و او هم چشمکی به بعضی از آنها زد.

ستاره‌ها بدون نظر سرمربی می‌آیند


قبل از شروع لیگ هشتم داریوش مصطفوی که نمی‌خواست مقابل کاشانی کم بیاورد با استمداد از مهندس علی‌آبادی کاری کرد تا حداقل مقابل هوادار عامی سربلند باشد. حدود 10 روز مانده به شروع لیگ بود که سر و کله افشین قطبی در تهران پیدا شد. این بار با دستیاری برزیلی که هزینه‌ای گزاف روی دست باشگاه گذاشت و عایدی برای تیم نداشت. پیش‌تر از قطبی اما افشین پیروانی به عنوان نفر اول کادر فنی کار را شروع کرده بود. هر روز خریدهای گرانقیمت در تمرین حاضر می‌شدند؛ ابراهیم توره، فرانک آتسوی، مازیار زارع، ایوان پتروویچ و چندتای دیگر؛ اما اینها را چه کسی خواسته بود؟ قطبی که آمد تیم بسته شده بود. با نظر او فقط یک دی کارمو آمد که بعدا مشخص شد عنوان «شاهکار» هم برای توصیف انتخاب قطبی کم بوده. پرسپولیس آن فصل حتی با پیروانی هم دیر استارت زد؛ روز 9 تیر ماه و فقط با 13-12 بازیکن. سرانجام فصل هم یک عنوان پنجمی، حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و کنار رفتن از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان، آن‌هم در خانه و مقابل چشمان 120 هزار هوادار بود.

مربی خارجی فقط 12 روز وقت دارد


برای شروع مقتدرانه (!) در لیگ نهم، عباس انصاری‌فرد مدیرعامل وقت باشگاه خیلی زود با بهره بردن از دو سه بازوی اجرایی که البته از دوستان و اقوامش بودند، شروع به بستن تیمی کرد که هر چه فصل جلوتر می‌رفت معلوم شد چیزی برای دلخوش کردن هوادارانش ندارد. تیمی که انصاری‌فرد با سر و صدای زیادی بست، روز 8 تیر ماه کار خود را شروع کرد؛ با یک مربی به نام احمدرضا عابدزاده که هم بدنساز بود، هم مربی، هم سرپرست. تعداد بازیکنان روز اول تمرین‌ها هم 10 نفر بود که تازه سه نفر از این جمع تستی بودند. چند روز بعد حسین عبدی و محمود خوردبین هم در کادر فنی و سرپرستی قرار گرفتند اما پروسه انتخاب سرمربی تیم آنقدر طولانی شد که دوباره همه بی‌خیال موفقیت پرسپولیس در لیگ نهم شوند. زلاتکو کرانچار تنها 12 روز مانده به شروع لیگ به پرسپولیس پیوست و کارش را شروع کرد اما او نیز مثل قطبی و دنیزلی بازیکنانش را نمی‌شناخت و در انتخاب آنها نقشی نداشت. دوره بدنسازی بدون حضور او سپری شده بود و طبیعتا زمان زیادی لازم بود تا مربی کروات به سطح کیفیتی نفراتش پی ببرد. در نهایت هم دیدیم که چه شد؛ عنوان چهارم لیگ که با آن همه جار و جنجال ابتدای فصل و سخن از پرسپولیس رویایی به شدت منافات داشت و قهرمانی حذفی هم با اعمال تغییرات در مدیریت، کادر فنی و کمی خوش‌شانسی به‌دست آمد.

این بار 43 روز قبل استارت می‌زنیم


امروز اما اتفاق دیگری خواهد افتاد. فرض را بر این می‌گذاریم که حبیب کاشانی با ارتقا از عنوان سرپرست موقت به مدیرعامل، باشگاه را در وضعیت باثبات نسبی فعلی‌اش حفظ می‌کند و علی دایی هم سرمربی باقی خواهد ماند، حالا خوشحالیم که می‌شنویم یک هفته بعد از پایان فصل، سرمربی لیست می‌دهد و مدیر فراهمش می‌کند. خشنودیم که می‌دانیم شروع تمرین‌ها دقیقا از چه روزی (26 خرداد ماه یعنی 43 روز پیش از شروع لیگ دهم حرفه‌ای) و در کجا با کدام کادر فنی و کدام بازیکنان آغاز خواهد شد. همچنین مطمئنیم علی دایی آنقدر سختگیر هست که از روز اول تیمی کامل را سر تمرین بیاورد. همه اینها اتفاقاتی ویژه را در پرسپولیس رقم خواهد زد که در چهار سال گذشته بی‌سابقه بوده است و شاید اگر اتفاقات ویژه فوتبال ایرانی رخ ندهد و با تغییر کاشانی و متعاقب آن دایی، پرسپولیسی‌ها برای n امین بار سورپرایز نشوند، می‌توان به موفقیت این تیم در فصل آینده دلخوش بود


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در دوشنبه 89/3/10 و ساعت 4:33 عصر | نظرات دیگران()

 

حرف واعظی آشتیانی کاملا قابل بررسی است. اینکه لیگ معتبرتر از جام حذفی است اصلا حرف غلطی محسوب نمی‌شود اما آن حرف به اعتقاد ما در زمان بد و به شکلی اشتباه مطرح شد، چراکه این پیشنهاد می‌تواند قابل بررسی باشد اما هم محتاج تغییرات وسیع در AFC است و هم اینکه باتوجه به قهرمانی چند روز پیش پرسپولیس تعبیرهای دیگری از این حرف می‌شود!

به طور کلی اسم جام باشگاههای آسیا "Champions league" است و معنای فارسی آن می‌شود لیگ قهرمانان! یعنی تیمهای قهرمان در این لیگ شرکت می‌کنند (قهرمان لیگ و حذفی) اما در خود لیگ قهرمانان هم اینطور نیست که همه فقط قهرمان باشند و برای برخی کشورها که سهمیه‌ای بیشتر از 2 تیم دارند تیمهای بیشتری از لیگ هم شرکت می‌کنند! و به این ترتیب یک جای کار می‌لنگد و اسم جام باشگاههای آسیا با تیمهای شرکت‌کننده در آن همخوانی ندارد و این تناقض قابل بررسی است اما باز هم با حرف واعظی جور نیست، چراکه اگر AFC واقعا طبق اسم جام باشگاههای آسیا بخواهد مسیر را طی کند باز هم باید قهرمان لیگ و حذفی در آن شرکت کنند و نه تیمهای دوم و سوم لیگ!

حال سوال اینجاست: چرا واعظی آشتیانی امروز این بحث را مطرح می‌کند؟ آیا قصد از سکه انداختن قهرمانی پرسپولیس را دارد؟ آیا می‌خواهد در صورت کم شدن سهمیه ایران راهی به آسیا پیدا کند؟ آیا می‌خواهد عدم قهرمانی با استقلال را توجیه کند یا اینکه واقعا پیشنهاد سازنده‌ای دارد؟

پاسخ به این سوالها را رها می‌کنیم و به AFC می‌پردازیم و بر این باور هستیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا ضعیف عمل می‌کند.

به زمان برگزاری جام باشگاههای آسیا نگاه کنید و آن را با اروپا قیاس کنید! 2 هفته قبل اروپا قهرمان خود را شناخت اما آسیا برای ادامه بازیهای سال گذشته باید وارد بازیهای فصل آینده شود که اختلافهای فراوانی را در آمادگی تیمها ایجاد می‌کند و نمونه‌اش در ایران می‌شود ذوب‌آهن! امیدواریم ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات عقب نماند و بتواند تیم خوبی آماده کند اما هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد که جام باشگاههای آسیا را از سکه می‌اندازد! در این شرایط است که واعظی آسیا را با اروپا مقایسه می‌کند و می‌گوید قهرمانان حذفی به جام یوفا می‌روند نه به لیگ قهرمانان!

اتفاقا آسیا هم چنین جامی داشت. جام در جام آسیا دقیقا جامی بود که قهرمانان حذفی در آن شرکت می‌کردند اما به دلیل وسعت و پهناوری قاره آسیا و اختلافات فراوانی که در لیگهای داخلی رقم می‌خورد این جام به کل از آسیا حذف شد اما حتی آن روزها که جام در جام هم در آسیا وجود داشت باز هم قهرمان حذفی در این جام شرکت می‌کرد و قهرمان لیگ در لیگ قهرمانان! و این بار یعنی رد شدن نظر واعظی آشتیانی مبنی بر عدم ورود قهرمان حذفی به آسیا!

                                                            ***

سوال این است:

آیا واعظی با شرایط کنونی AFC و وضعیت عجیب و پهناور قاره آسیا پیشنهاد قابل اجرایی برای فدراسیون فوتبال آسیا دارد؟ و آیا حتی در صورت اجرایی بودن آن پیشنهاد جامهای حذفی که پرهیجان‌ترین دیدارها را به هواداران فوتبال عرضه می‌کنند از سکه نخواهند افتاد؟

معتقدیم واعظی راهکار ندارد! حتی اگر راهکار هم داشته باشد آن راهکار اجرایی نیست. حتی اگر اجرایی هم باشد AFC به دلیل از سکه افتادن جام حذفی آن را قبول نمی‌کند بلکه برخی معتقدند واعظی آشتیانی تنها به دلیل عدم قهرمانی استقلال و قهرمان شدن رقیب سنتی که هواداران استقلال را ناراحت کرده شاکی شده و چنین بحثی را مطرح کرده! چراکه درست چند روز بعد از قهرمانی پرسپولیس این مسأله رخ داده است، ضمن اینکه واعظی حتما می‌داند که امروز نمی‌توان قانونی را که قبلا ثبت شده عوض کرد.

مدیرعامل استقلال اگر واقعا پینشهادش فنی است و برای پیشرفت فوتبال یا می‌تواند آن پیشنهاد را به AFC برساند یا اینکه در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون مطرح کند، نه چند روز پس از قهرمانی پرسپولیس و در تلویزیون!

قاعدتا حتی اگر فدراسیون سر خود چنین انتخابی داشته باشد هم نمی‌توان آن را در عرض یک روز عوض کرد، چراکه صدای خیلی‌ها درمی‌آید به ویژه آنهایی که مثل پرسپولیس همه انرژی خود را روی جام حذفی گذاشتند و قید لیگ را زدند تا قهرمان شوند. به راستی اگر پرسپولیس به قهرمانی در جام حذفی امیدوار نبود آیا لیگ را رها می‌کرد تا استقلال را جلوتر از خودش ببیند؟ حتی اگر این حرف اشتباه هم باشد باز هم با منطق جور درمی‌آید!

نکته دیگری که باید به واعظی گفت این است:

مدیرعامل استقلال هرکجا که پای قیاس فوتبال ایران با اروپا وسط می‌آمد و آن قیاس به ضرر ایشان بود، می‌گفت: "قیاس فوتبال ایران با اروپا از اساس اشتباه است" اما امروز نحوه بازیهای لیگهای اروپا را با آسیا و ایران مقایسه می‌کند!! نه، این پیشنهاد سازنده به نظر نمی‌رسد بیشتر به یک دلخوری شدید ناشی از تحت فشار قرار گرفتن می‌ماند تا یک پیشنهاد!

راستی اگر جام حذفی هیچ اعتباری نداشت، چرا استقلال تا ماهها بعد از بازی با استیل‌آذین هنوز در پی اثبات عقد قرارداد غیرقانونی مهدوی‌کیا با استیل‌آذین بود؟


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/3/9 و ساعت 10:48 صبح | نظرات دیگران()

 فدراسیون فوتبال با انتشار آئین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حضور قهرمان جام حذفی در لیگ قهرمانان اعلام کرد برخی پس از 2 سال حضور در آسیا اطلاعی از قوانین ندارند.

پس از اینکه امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال در چند روز اخیر از فدراسیون فوتبال به دلیل معرفی قهرمان جام حذفی یه کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سهمیه چهارم ایران انتقاد و اعلام کرد قهرمان این رقابت ها باید در AFC CUP شرکت کند و همچنین گفت قانونی برای حضور قهرمان حذفی در لیگ قهرمانان وجود ندارد، فدراسیون فوتبال با انتشار آئین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مورد پاسخ داد.



در مطلب سایت فدراسیون فوتبال آمده است: با توجه به اینکه در چند روز گذشته درباره سهمیه های کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران ابهاماتی مطرح و اعلام شده قهرمان جام حذفی نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و حتی ادعا کرده اند که کمیته لیگ حرفه ای AFC چنین دستورالعملی را به ایران ارسال نکرده و این ابتکار عمل از سوی فدراسیون فوتبال ایران است، باید گفته شود که پس از گذشت 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حتی اطلاعی از قوانینی ندارند که در مسابقات آن شرکت می کنند.



بنابراین فدراسیون فوتبال اسناد و مدارکی که نحوه سهمیه دهی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته لیگ حرفه ای این کنفدراسیون، به فوتبال باشگاهی ایران است، به منظور تنویر افکار عمومی منتشر می کند.

در راستای تصمیم کمیته لیگ حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا، در تاریخ 25 و 26 نوامبر 2008 در نامه ای به سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده است:

باعث خوشنودی ما است که از باشگاه های فدراسیون شما برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 دعوت به عمل آوریم.
با توجه به اطلاعات ورودی مفصل فدراسیون و باشگاه های شما لطفا ضمیمه یک را که تصمیمات کمیته های مربوطه برای رقابت های باشگاه های آسیا را نشان می دهید مشاهده کنید.

همچنین لطفا فرم های ضمیمه (فرم برای هر باشگاه) را تکمیل کرده و با فکس یا پست سریع السیر حداکثر تا دوشنبه 15 دسامبر 2008 ارسال کنید.

لطفا در جریان باشید که باشگاه های واجد شرایط باید بازی هایشان را در استادیوم های خانگی باشگاه و در استادیوم هایی که با مقررات رقابت های AFC مطابقت دارند برگزار کنند.

باشگاه ها و استادیوم های کاندیدا شده توسط فدراسیون شما قبل از اینکه برای استفاده در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 باید نظارت شوند.

همچنین از شما درخواست می شود برای تمام روزهای مسابقه در مرحله مقدماتی رقابت های باشگاه های آسیا 2009 مکان و ساعت شروع بازی را تکمیل کرده و با ثبت اطلاعاتتان ارائه دهید.

بعد از مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 تنها تاریخ هایی که به بازی های خانگی تان اختصاص می دهید اتخاذ خواهد شد. خصوصا برای باشگاه هایی که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند. لطفا هر دو فرم مکان و زمان بازی لیگ قهرمانان آسیا 2009 و ای اف سی کاپ 2009 را تکمیل کنید.

ورود شما بدون اطلاعات زمان و مکان بازی نهایی نمی شود و بعد از قرعه کشی در ماه ژانویه منتشر خواهد شد.لطفا مطلع باشید که کنفدراسیون فوتبال آسیا از حقوق انحصاری برای تعیین برنامه زمان بندی نهایی مسابقات در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم تاریخ مسابقه دوگانه را اجرا می کند برخوردار است و این به منظور این است که جلوگیری کند از اینکه همه باشگاه های یک کشور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ 2009 در یک روز بازی کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند چندین اطلاعات پیشنهادی را برای جبران تعهدات قراردادی در ارتباط با برنامه تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کند.

*دستورالعمل ورود برای مسابقات لیگ قهرمانان سال 2009

در ادامه نامه و طی دستورالعمل هایی سهمیه کشورها اعلام شده است: چین-ایران-عربستان-ژاپن-کره جنوبی 4 تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

1-باشگاه ها باید قهرمان لیگ، نایب قهرمان و رتبه سوم لیگ به همراه قهرمان مسابقات حذفی سال 2008 و یا 8-2007 باشند.(بند یک همان بندی است که درباره آن گفته شده که قهرمان جام حذفی ایران حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد، در حالی که در بند اول این دستورالعمل آمده است که قهرمان جام حذفی سال 2008 یا 2007-8 می تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند که البته تبصره هایی هم وجود دارد که در بندهای دو و سه به آن اشاره شده است.)

2-اگر قهرمان جام حذفی یکی از سه تیم اول لیگ باشد مکان چهارم لیگ جایگزین می شود.

3-اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم جهت شرکت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را توسط کمیته ویژه لیگ قهرمانان کسب نکند در آن صورت تیم چهارم لیگ جایگزین می شود.

در ادامه سهمیه های کشور امارات، (1+3) سهم اعلام شده است که حتی قهرمان جام حذفی امارات هم در لیگ قهرمانان آسیا توانسته است سهمیه بگیرد و این اتفاق برای کشورهایی که حتی دو سهمیه هم گرفته اند، صدق می کند و کشورهایی که دو نماینده در لیگ قهرمانان دارند هم یک نماینده آنها از رقابت های جام حذفی و در حقیقت قهرمان جام حذفی وارد مسابقات می شود.

امارات 3 الی 4 تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

1-سه نماینده باید قهرمان، نایب قهرمان و قهرمان جام حذفی سال 2008-2007 باشد.

2-اگر قهرمان لیگ حذفی، قهرمان لیگ و یا رتبه دوم لیگ باشد، رتبه سوم لیگ قادر به شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان خواهد بود و تیم چهارم وارد مرحله حذفی می شود.

3-اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم برای شرکت در مسابقات را کسب نکند رتبه چهارم لیگ جایگزین می شود.

4-اگر باشگاه در مرحله حذفی بازی را واگذار کند به صورت اتوماتیک به AFC Cup سال 2009 راه می یابد.

استرالیا،قطر و ازبکستان دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

1-باشگاه های شرکت کننده باید قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی باشد.

2-اگر قهرمان لیگ حذفی یا قهرمان لیگ معیارهای لازم را کسب نکنند رتبه دوم لیگ جاگزین می شود.

اندونزی یک سهمیه در لیگ قهرمانان و یک سهمیه در مرحله حذفی دارد.

1-قهرمان لیگ 2009 در مسابقات لیگ قهرمانان باید شرکت کند.

2-قهرمان لیگ حذفی به مسابقات حذفی راه می یابد.

به این ترتیب کشورهایی که کمیته لیگ حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنها سهمیه تعیین کرده اند با این دستورالعمل تعداد سهمیه هایشان به صورت زیر اعلام می شود:

1-چهار سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که تیم های اول، دوم و سوم لیگ حرفه ای شان به علاوه قهرمان جام حذفی می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

2-سه سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که شامل تیم های اول، دوم لیگ حرفه ای شان به علاوه قهرمان جام حذفی می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

3-دو سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که تیم های اول لیگ حرفه ای و قهرمان جام حذفی آنها می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

4-یک سهمیه ای ها: تنها با قهرمان لیگ برتر در این مسابقات شرکت می کنند.
برای برطرف شدن کلیه ابهامات در این زمینه، اصل نامه های ارسالی از AFC در پیوست همین خبر آمده است.



 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/3/9 و ساعت 10:35 صبح | نظرات دیگران()

بالاخره از سرود پرسپولیس و کلیپی که مدت‌ها برای تهیه‌اش زحمت کشیده شده بود، در روز قهرمانی پرسپولیسی‌ها رونمایی شد تا هواداران بدانند دستپخت داریوش خواجه‌نوری و اسطوره‌های پرسپولیس چه از آب درآمده.


خواجه‌نوری که ساعت‌ها قبل از شروع بازی گروهش را به ورزشگاه آزادی کشانده بود، در میان تشویق هواداران پرسپولیس قطعات کلبه، دنیای رنگی و پرنده را اجرا کرد. خواجه‌نوری که خودش یک هوادار دو آتشه پرسپولیس است، بعد از پخش سرود و کلیپ پرسپولیس به شدت از سوی هواداران تشویق شد.

 

در واقع هواداران آنقدر از سرود به وجد آمده بودند که خواجه‌نوری را با شعار «داریوش پرسپولیسی» تشویق کردند و او مجبور شد برایشان دور افتخار بزند. اما اتفاق اصلی بعد از قهرمانی پرسپولیس افتاد. کلیپ و سرود پرسپولیس سه بار در ورزشگاه پخش شد و همه نگاه‌ها به اسکوربورد رفت، خنده‌های پروین، بهت مهدوی‌کیا و آواز خواندن اسطوره‌هایی چون پیوس، خوردبین، آشتیانی و خیلی‌های دیگر قهرمانی را شیرین‌تر کرد.

سرانجام نوبت به اجرای روی استیج رسید. گروه کر خواجه‌نوری و نوازندگان همه سر جای خود مستقر شدند. خواجه‌نوری پشت میکروفن ایستاد اما کنارش محسن خلیلی، شیث، سپهر و میثاق حلقه‌ای درست کردند تا با لباس قهرمانی در وصف پرسپولیس و بزرگی‌اش بخوانند. این بار شور و حرارت آنها حتی از داخل استودیو نیز بیشتر بود و طوری فریاد می‌کشیدند که هر لحظه می‌شد انتظار کشید هنجره یکی‌شان آسیب می‌بیند.

در این بین خواجه‌نوری هم حس و حال عجیبی داشت و این حس از سوی او و بازیکنان به روی سکوها نیز منتقل شد تا هواداران قطعه مربوط به خود را به بهترین شکل همخوانی کنند. در حین پخش سرود البته اتفاقات جالبی هم افتاد. بعد از چند لحظه یکهو چندین بازیکن پرسپولیس روی استیج رفتند. اولین نفر آرفی بود که سراغ درام رفت و کنار دست محمدعلی خواجه‌نوری نشست تا در سرود پرسپولیس سهیم باشد. آرفی طوری درام می‌نواخت یا حداقل ژستش را گرفته بود که به نظر می‌رسید با آن موها و چهره ویژه‌اش یک درامر قدیمی است.

ابراهیم شکوری هم کنار او ادای درام زدن را درمی‌آورد اما لحظه‌ای بعد سراغ کیس گیتار رفت و حالت نواختن گیتار را گرفت و در همخوانی سرود سهیم شد تا حواس خوانندگان به او برود. عادل کلاه‌کج، یکی دو لیدر و تدارکاتچی هم در حین اجرای برنامه میکروفن را در دست گرفته و فریاد زدند تا به نوعی در اجرا پارازیت بیندازند و بامزگی خودشان را اثبات کنند. آخر کار اما اتفاق جالب با حرکت ابراهیم شکوری رخ داد که میکروفن را به دست گرفت و برای استقلالی‌ها کری خواند تا همه ورزشگاه با او همراه شوند.

در پایان اجرای سرود پرسپولیس، خواجه‌نوری که از اجرای این کار به وجد آمده بود، گفت: «اجرای این کنسرت برای من یک افتخار بود و سعی کردم بهترین اجرا را برای هواداران پرسپولیس داشته باشم. با پخش این سرود روزی به یادماندنی همراه پرسپولیس داشتم و خوشحالم که هواداران از این کار استقبال کردند.» البته خواجه‌نوری و همکارانش در روز قهرمانی پرسپولیس موفق به ضبط قسمت مربوط به هواداران نشدند و این برنامه به بازی‌های بعدی این تیم موکول شد.



 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/3/5 و ساعت 5:11 عصر | نظرات دیگران()

مسئول هدفمند کردن کارت‌های هواداری باشگاه پرسپولیس گفت: تا به امروز استقبال هواداران بسیار رضایت‌بخش بوده است.


ابوذر مختاری  اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته عواملی بود که برخی از هواداران دوست نداشتند برای دریافت کارت‌ هواداری پرسپولیس اقدام کنند اما امسال خوشبختانه با استقبال گسترده‌ و رضایت‌بخشی روبرو شدیم.


وی افزود: طرح‌های بسیاری را برای پروژه کارت‌های هواداری پرسپولیس مطالعه کردیم و سپس به دنبال علل مشکلات در گذشته رفتیم. با بازبینی و بررسی‌هایی که شد توانستیم علل‌ مشکلات گذشته را متوجه شویم.

وی گفت: با این بررسی‌ها برای کارت‌های جدید هواداری پرسپولیس برنامه‌ریزی کردیم و باید بگویم همچنان انتظار داریم مردم و مخصوصا هواداران پرسپولیس از این طرح حمایت کنند. طبق قرارداد 3 ساله‌ای که با شرکت پست داریم تا زمانی که کارت یک هوادار صادر نشود پول آنرا به ما نمی‌دهند. به همین دلیل به این موضوع پایبند هستیم تا کارت‌های هواداری به دست هواداران ما برسد.

 

 

مختاری یادآور شد: شاید در قبل هواداران در خصوص کارت‌ها مشکلاتی داشتند. ما برای رفع مشکل این عزیزان و بخاطر اینکه حق آنها ضایع نشود سعی کردیم با اطلاع‌رسانی به هواداران اعلام کنیم در صورتی که مدارک مستندی داشته باشند به آنها کارت‌های هواداری را اهدا خواهیم کرد و کارت آنها را شارژ می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هواداران پرسپولیس به حبیب کاشانی و برنامه‌های او در خصوص کارت هواداری اعتماد کامل داشته باشند و مطمئن باشند اجازه نمی‌دهیم اتفاقات گذشته تکرار شود. به همین دلیل با برنامه‌ریزی دقیقی که داریم رو به جلو حرکت می‌کنیم تا شاهد شکوفایی خاصی در پخش کارت‌های هوادارای باشیم و به همه ثابت کنیم که بزرگترین باشگاه ایران هستیم.

 

گفتنی است در جشن قهرمانی تیم پرسپولیس در جام حذفی هم بازیکنان این تیم با پیراهن هایی با پیام  تبلیغاتی ضرورت تهیه کارت هوادارای پرسپولیس وارد زمین شدند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/3/5 و ساعت 5:5 عصر | نظرات دیگران()

باشگاه استیل آذین موفق به جذب چهار بازیکن جدید و تمدید قرارداد چهار بازیکن فصل گذشته شد.

 

به گزارش مرجع خبری  و به نقل از سایت باشگاه استیل آذین، هیات فوتبال استان تهران در اولین روز نقل و انتقالات فوتبال کشور تنها شاهد رفت و آمد ستاره‌های  باشگاه استیل آذین بود.



همانطور که پیش از این اعلام شده بود استیل آذین در نخستین روز نقل و انتقالات به بخش قابل توجهی از اهداف از پیش تعیین شده دست یافت هرچند برخی مشکلات مانع از ثبت قرارداد تعدادی از بازیکنان جدید استیل آذین شد.



پیش از این موضوع محدودیت ثبت قرارداد‌های کمتر از دو سال اعلام نشده بود اما در آستانه فصل نقل و انتقالات یکباره اعلام شد که تنها قراردادهای بیش از دو سال جنبه قانونی دارد و این مسئله مشکلاتی در ثبت قرارداد بازیکنان جدید و همچنین تمدید قراردادها ایجاد کرد.


با این وجود صبح روز سه شنبه، سه بازیکن استیل آذین اولین بازیکنانی بودند که قرارداد خود را در هیات فوتبال استان تهران به ثبت رساندند. غلامی، عشوری زاد و برجلو قراردادهای خود را به مدت دو سال با باشگاه استیل آذین تمدید کردند.

عصر امروز هم فریدون زندی قرارداد دوساله خودش را با باشگاه استیل آذین ثبت می‌کند.

همچنین سوشا مکانی و میلاد زنیدپور تا پایان مهلت تعیین شده از سوی هیات فوتبال در روز سه شنبه قرارداد خود را به ثبت می‌رسانند و نخستین بازیکنانی خواهند بود که در این فصل به استیل آذین پیوسته‌اند.

حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور دو بازیکن فصل گذشته باشگاه استقلال نیز با استیل آذین به توافق رسیده و قرارداد امضا کرده‌اند.
قرارداد این دو بازیکن به زودی در هیات فوتبال استان تهران ثبت خواهد شد.

به این ترتیب در آغاز فصل نقل و انتقالات فوتبال کشور استیل آذین تنها باشگاهی است که موفق به تمدید قرارداد چهار بازیکن و جذب چهار بازیکن دیگر شده است.

مهدی مهدوی کیا نیز  که پس از 11 سال در اواسط سال گذشته لیگ برتر به استیل آذین پیوست قراردادی به مدت یک سال و نیم امضا کرد اما این بازیکن امروز پس از دیدار با مسئولان باشگاه استیل آذین علی رغم اینکه یک سال از قراردادش مانده بود قرارداد جدید 2 ساله منعقد کرد تا برای 2 فصل دیگر در این تیم بماند.
مهدوی کیا در جلسه‌ بعدازظهر امروز پس از توافقات انجام شده قرارداد خود را امضا کرد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/3/4 و ساعت 6:27 عصر | نظرات دیگران()

فینال جام حذفى را مسعود مرادى با همکارى کامرانى فر و کریمى قضاوت کرد.


در نیمه اول و دقیقه ?? میثم حسینى مدافع گسترش فولاد تبریز به گونه اى ناشیانه پشت سر على عسکرى دوید طورى که پاى چپ او را مورد اصابت قرار داد و مرتکب پنالتى شد و این ضربه به صورت میلیمترى داخل محوطه جریمه اتفاق افتاد که جزو تصمیمات صحیح مسعود مرادى بود.


در نیمه دوم و دقیقه ?? اخراج محمد ترکمن دروازه بان دوم گسترش فولاد کاملاً صحیح بود زیرا او شانس گلزنى حتمى حریف را از بین برده بود و دقیقه ?? نیز پاى چپ خطیبى توسط مدافع پرسپولیس مورد اصابت قرار گرفت که این پنالتى نیز به درستى اعلام شد.

در دقیقه ?? گل محسن خلیلى سالم بود، چون توپ توسط هوارمحمد از عمق زمین سانتر شد. در دقیقه ?? على انصاریان براى خطا روى جلال اکبرى مى توانست کارت زرد دوم را گرفته و اخراج شود اما داور ترجیح داد که این بازى را مدیریت کند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/3/4 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()

سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس گفت: تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان خوب است اما متاسفانه در فوتبال ما برخی ‌ها با ترفندهای مختلف این قانون را دور می‌زنند.

حبیب کاشانی پیرامون تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان فوتبال اظهار کرد: تاکنون که قانونی وجود نداشته است، اگر این قانون هم در نظر گرفته شود و بخواهد اجرا شود باز هم برخی این قانون را ‌دور‌ خواهند زد.

 

تیم‌های مختلف ممکن است قراردادی را با رقمی مشخص و طبق قانون در نظر گرفته شده با بازیکنان مختلف ببندند اما از راه‌هایی چون مشخص کردن پولی برای دادن رضایت‌نامه، حق پاداش ، حق گل، حق پاس گل، حق حضور در برنامه‌های مختلف مبالغی را تعیین می‌کنند تا سرانجام پولی که مدنظر آن بازیکن است را به وی پرداخت کنند و باز هم در نهایت همان مبالغ هنگفت می‌شود و به نوعی قانون دور زده خواهد شد.

کاشانی با تبریک به هواداران، بازیکنان و مربیان پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی اظهار کرد: ما این قهرمانی را مدیون زحمات همه‌ی اعضای کادر فنی، بازیکنان و خصوصا هواداران پرشمار تیم پرسپولیس هستیم. خوشحالم که از دوجامی که در کشور بود یکی را کسب کردیم.

 


زمانی که با علی دایی در ابتدای کارش صحبت کردیم مقرر شد تا حداقل به یکی از دو جام‌های لیگ برتر و حذفی دست یابیم و خدا را شکر به این مهم رسیدیم.

کاشانی درباره‌ی تداوم حضورش در باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیر عامل گفت: این موضوع بستگی به تصمیم علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی و دوستانشان دارد که بنده مدیر پرسپولیس باشم یا نباشم. من به سهم خودم تمام تلاشم را برای این کار انجام دادم. اما متاسفانه هنوز با انتقال و مامور شدن من از وزارت‌ آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی موافقت نشده است. این مسوولان سازمان تربیت بدنی هستند که باید تصمیم بگیرند که بحث دو شغله بودن من از این منظر حل شود. در غیر این صورت باید در شورای شهر همچنان انجام وظیفه کرده و بحث انتقالم هم منتفی می‌شود.

کاشانی درباره‌ی بستن تیم پرسپولیس برای فصل آینده گفت: ما از سه‌شنبه (امروز) کار بستن تیم را آغاز خواهیم کرد و براساس نیازهای علی دایی که از عملکرد او در مسابقات اخیر راضی هستیم، تلاش می‌کنیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم. طبق برنامه از 29 خرداد ماه تمرینات‌مان را شروع خواهیم کرد، پس از مدتی به کمپ تیم دورتموند در آلمان می‌رویم. پس از آن در 4 مردادماه هم تمرینات را برای حضور در مسابقات لیگ آغاز خواهیم کرد.

وی درباره‌ی مذاکره‌ و توافق باشگاه پرسپولیس با بازیکنانی چون محمد نوری و غلامرضا رضایی گفت: این دو بازیکن جزو لیست مدنظر علی دایی هستند که باید مذاکره را با آنها انجام دهیم و در صورت امکان آنها را جذب کنیم اما تا قراردادی ثبت شود نمی‌توانم بگویم که با آنها به توافق نهایی رسیدیم یا خیر.

کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا در باشگاه پرسپولیس سقفی را برای قراردادهای بازیکنان در نظر گرفته‌اید، گفت: ما این کار را در پرسپولیس انجام دادیم. طبق برنامه‌ی ما بازیکنان درجه بندی شده‌اند و برای بازیکن درجه‌ی ممتاز و ملی‌پوش سقف قرارداد 400 میلیون تومان، بازیکنان درجه یک 300 میلیون تومان، در رده پایین‌تر 200 میلیون تومان و در نهایت تا سقف 100 میلیون تومان را در نظر گرفتیم و مطمئن باشید به این قاعده به طور شفاف عمل خواهیم کرد چرا که معتقدیم تیم پرسپولیس آن قدر بزرگ است که بازیکنان مختلف بخواهند دلیل عمده حضور در این تیم را عشق به پیراهن و بزرگی پرسپولیس اختصاص دهند. آنها باید به پرسپولیس علاقمند باشند تا بتوانند در این تیم حاضر شده و به موفقیت هم برسند.

سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بازیکنان پرسپولیس از لیست این تیم خارج خواهند شد گفت: طبق قانون ما می‌توانیم 6 بازیکن لیگ برتری جذب کنند و براساس نیازهای تیم و درخواست‌های دایی از این سهمیه‌ها استفاده خواهیم کرد. طبیعتا باید 6 بازیکن از لیست ما خارج شود که آن هم با نظر سرمربی تیم خواهد بود.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/3/4 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: واقعاً هیچ فردی نفهمید که افشین قطبی چطوری سر از فوتبال ما درآورد و سرمربی تیم ملی شد.



علی دایی پس از قهرمانی در جام حذفی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خوبی را در برابر گسترش فولاد برگزار کردیم و باید به تمام بازیکنانم خسته‌ نباشید بگویم مخصوصاً به هوادارانی که شرایط ایده‌آل را برای ما مهیا کردند تیم ما بهتر از حریف بود و به لطف خدا به حق خود رسیدیم.

 


وی افزود: می‌توانستیم با اختلاف بیشتری بازی را ببریم خوشبختانه در نیمه اول 2 گل به حریف زدیم اما در نیمه دوم فکر کردیم همه چیز تمام شده است البته ما 80 درصد از راه قهرمانی را در تبریز طی کرده بودیم و با جوی که در آن شهرستان بود بازیکنانم غیرت خودشان را نشان دادند بازیکنان پرسپولیس در تبریز حتی راه رفتن‌ش
ان در زمین دچار مشکلاتی بود اما در آن بازی سخت توانستیم حریف را مغلوب کنیم.

 


دایی ادامه داد: در بازی امروز مطمئن بودم فولاد گسترش را شکست می‌دهیم در دقایق اول بسیار خوب و منطقی وارد بازی شدیم اما در نیمه دوم و پس از اینکه دروازه‌بان آنها مصدوم شد شرایط عوض شد انگیزه لازم در بین بازیکنان من نبود و همه فکر می‌کردند که همه چیز تمام شده است فرصت‌های خوب گلزنی را به سادگی از دست می‌ دادیم اما بعد از مدتی بازیکنانم دیدند که ماجرا این طور نیست و امکان دارد با دست کم گرفتن حریف دچار مشکل شویم روی هم رفته در نیمه دوم در دقایقی بازی را خراب کردیم اما خدا را شکر مزد زحمات یک سال خود را در پایان بازی گرفتیم و این کمترین هزینه‌ای بود که در پایان جام حذفی نصیب ما شد چون لیاقت این جام را داشتیم.


دایی در جواب سؤالی مبنی بر اینکه بعد از روز تلخ مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی امروز باعث شد با قهرمانی در جام حذفی گذشته‌ها را فراموش کنید گفت:
نظری در این مورد ندارم من هرچه دارم فقط می‌گویم از مردم است دایی بدون مردم معنایی نمی‌دهد من از آنها از صمیم قلب تقدیر و تشکر می‌کنم بازی با عربستان شرایط خودش را داشت در ورزشگاههای ما قشر جوان حضور دارد و هرگز دوست ندارم در پایان بازی بازنده لقب بگیرند مخصوصاً مقابل تیمی که عرب باشد من از آن اتفاق خیلی ناراحت شدم و به همین دلیل الان هم خوشحال نیستم.


وی افزود: اما فوتبال همین است یک روز می‌بریم و جشن می‌گیریم و یک روز می‌بازیم و ناراحت ه
ستیم. اما باید سطح فرهنگی فوتبال خودمان را بالا ببریم کسانی را که زحمت کشیده‌اند یک روز آنها را در رأس هرم قرار ندهیم و وقتی که باختند آنها را از عرش به فرش بکشانیم این اتفاق اصلاً خوب نیست.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در خصوص شرایط فصل آینده تیم خود نیز گفت: ت
مام سعی خود را می‌کنیم تا تغییرات زیادی نداشته باشیم اما ما در چند پست بازیکن بزرگ نیاز داریم از همین فردا سعی می‌کنیم نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و بازیکنانی را جمع کنیم که به درد ما بخورند من حتماً‌ دنبال بازیکنی نمی‌روم که بزرگ باشد دنبال فردی می‌روم که از لحاظ فوتبالی به درد پرسپولیس بخورد و در لیگ خودش را به همه ثابت کرده باشد این بازیکن باید شرایطی داشته باشد که به پرسپولیس کمک کند.


من با کاشانی به پرسپولیس آمدم و در این تیم آرام احساس آرامش می‌کنم.باشگاهی که به نظر من بدون حاشیه است همین موضوع باعث می‌شود من به غیر از مسائل فنی فوتبال به چیز دیگری فکر نکنم کار و تجربه کاشانی را قبول دارم و باید بگویم قهرمانی امروز از تلاش‌های حبیب کاشانی تا زحمات تدارکات تیم بوده است که آن را تقدیم به میلیونها هوادار پرسپولیس می‌کنم من بازهم می‌گویم قبلاً‌ در تیم ملی احساس آرامش نمی‌کردم و تنها بودم اما در این باشگاه با حضور کاشانی احساس آرامش می‌کنم و با قدرت‌تر به کارم ادامه می‌دهم ما باید همه به هم همین‌طور کمک کنیم تا سال آینده موفق‌تر باشیم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در جواب سؤالی که چرا پرسپولیس مدتی است از فوتبال آسیا دور مانده تأکید کرد: ابتدا تمام سعی و تلاش ما این بود که به آسیا برویم که خدا را شکر محقق شد اما حالا به همه قول می‌دهم که تیم خودم را برای قهرمانی در سه جام در سال دیگر ببندم ما باید در سه جام معتبر فصل آینده شرکت کنیم که خیلی دوست دارم هر سه جام را با هم بگیریم پرسپولیس با این پتانسیل می‌تواند حرف‌های زیاد برای گفتن داشته باشد مخصوصاً در آسیا واقعاً برای فوتبال ایران بد است که از 4 نماینده‌ای که به آسیا فرستاده است یکی از آنها را در مرحله بعدی ببیند مگر ما چه چیزی از کره کمتر داریم و یا چرا از آنها عقب‌تر هستیم که آنها 4 نماینده در مرحله بعدی دارند و ما یک نماینده به همین دلیل عزم خودم را جزم کردم تا سال آینده پرسپولیس را در آسیا به موفقیت برسانیم.


وی افزود: فصل‌ آینده برنامه‌ریزی‌ تاکتیکی ویژه خودش را دارد و مطمئن باشید در زمین با توجه به بازیکنانی که جذب می‌شود شرایط متفاوت است. من در فصل جاری بسیاری از بازیها را مورد آنالیز قرار دادم و مطمئن باشید برای فصل آینده از این تجربه با پتانسیلی که جذب می‌کنیم بهتر استفاده می‌کنم تا پرسپولیس پرقدرتی را روانه میدان کنم.


دایی درباره اعضای کادر فنی خود نیز گفت: تمام اعضای کادر فنی پرسپولیس که در حال حاضر در کنار من هستند سال بعد نیز در این تیم قطعاً ماندگار خواهند بود چون زحمت کشیدند و به من برای رسیدن به هدفم کمک بزرگی کردند اما به خاطر اینکه قدرت نیمکت ما بیشتر شود افرادی را به این کادر اضافه خواهیم کرد که متعاقباً اسامی آنها را اعلام می‌کنم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نقاط ضعف و قدرت تیم خود نیز گفت: فوتبال فرازونشیب دارد نقاط ضعف و قدرت زیادی داشتیم اما واقعاً از چند اتفاق متعجب شدم مثلاً‌ ما در بازی با ابومسلم نباید 3 گل از این حریف که از لیگ برتر سقوط کرده است می‌خوردیم یا در برابر شاهین بوشهر که در لیگ برتر احساس خطر می‌کرد نباید آنطور می‌باختیم. پس معلوم است نقاط ضعف زیادی داشته‌ایم اما این درست نیست که الان درباره این موضوع حرف بزنیم مطمئن باشید سال آینده از روز اول برنامه‌ریزی خواهم کرد که این اتفاقات پیش نیاید.


وی افزود: درست است این حرفها را زدم اما واقعاً باید از تک‌تک بازیکنان که مدیون آنها هستم چون زحمت کشیدند تشکر کنم و شما خیال نکنید با این حرفها خواستم بازیکنانم را زیر سؤال ببرم متأسفانه نکته دیگر که در ابعاد منفی در فصل جاری به پرسپولیس ضربه زد این بود که ما مصدومان زیادی را داشتیم و نتوانستیم از اکثر نیروهای خود به خوبی استفاده کنیم. در خیلی از بازیها مجبور بودم از بازیکنان اصلی خودم استفاده نکنم و طبیعی بود که دچار اتفاقات شویم اما انشاءالله با نیروی جوان و باتجربه‌ای که به تیم می‌آید همه اینها جبران می‌شود.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حضورش در جام جهانی برای جذب بازیکن خارجی نیز گفت: متأسفانه این حرفها را فقط از رسانه‌ها می‌شنوم من غیر از زمین تمرین و سالن کنفرانس با هیچ فرد دیگری مصاحبه نمی‌کنم اما در روزنامه‌ها مجبورم هر روز نگاه کنم که چه حرفی از من نوشته شده است یعنی خودم حرف نمی‌زنم و دنبال حرفهایم در روزنامه‌ها می‌گردم چون می‌دانم هر کسی هر حرفی دلش می‌خواهد می‌نویسد. باور کنید یک خورده بعضی موقع‌ها به خاطر اینکه از قول من به فردی بی‌احترامی نشود روزنامه‌ها را روزانه چک می‌کنم که از قول من به بنده خدایی حرفی نزده باشند. این است ماجرای مصاحبه‌هایی که از من به تحریر درمی‌آورند.


وی درباره جذب بازیکنان جدید نیز گفت:‌
در همین هفته اسامی بازیکنانی را که در لیست ما برای جذب شدن حضور دارند از طریق باشگاه اعلام می‌کنیم متأسفانه علی‌رغم اینکه ما می‌توانیم تنها 6 بازیکن لیگ برتری بگیریم تا به امروز نام بیش از 20 بازیکن را به ما معرفی کرده‌اند که قصد جذب آنها را داریم یعنی کم‌کم اسم خودم را نیز می‌خواهند از لیست پرسپولیس خارج کنند این گمانه‌زنی‌ها درست نیست و مطمئن باشید لیست من در موقع خودش اعلام می‌شود.


دایی در خصوص احتمال جذب مهدی مهدوی‌کیا نیز گفت: من با هیچ کس مشکلی ندارم راجع‌به شخص نیست حرف نمی‌زنم مهدوی‌کیا بازیکن بزرگی است که چند سال متوالی در رأس فوتبال اروپا توپ زده است او برای من و همه فوتبال ایران قابل احترام است اما مهدوی‌کیا روزی که به ایران آمد با استیل‌آذین قرارداد یکسال و نیمه امضا کرده است چطور من می‌توانم او را جذب کنم با بازیکنی که قرارداد دارد هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم وارد مذاکره شوم.


وی افزود: خوشبختانه امسال لیگ خوبی داشتیم اما پدیده خاصی نداشتیم جوانهایی بودند در سال گذشته و امسال که خوب توانستند خودشان را ثابت کنند.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره نایب قهرمانی بایرمونیخ در لیگ قهرمانان اروپا نیز گفت: از صمیم قلب دوست داشتم بایرمونیخ قهرمان شود اما در مصاحبه‌ای که انجام دادم گفتم اینتر به احتمال فراوان قهرمان می‌شود این تیم ایتالیایی بسیار خوب و منطقی دفاع و حمله کرد بازیکنی مثل میلتو در این بازی بزرگ دو فرصت پیدا کرد و هر دو توپ را به گل تبدیل کرد این نشان می‌دهد که فوتبال ایران چقدر با فوتبال دنیا فاصله دارد. ما باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا سطح فوتبال‌مان را بالا ببریم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره هزینه‌های بالای برخی از باشگاهها برای خرید بازیکنان در فصل جاری نیز گفت:
سیاست در باشگاهها مهم است پول نمی‌تواند راه‌حل مشکل برای یک باشگاه باشد به نظر من مدیریت درست در آوردن بازیکن بسیار مهم است. با پول نمی‌توانند یک تیم را قهرمان کنند امسال در لیگ تیم‌هایی بودند که خرج‌های زیادی کردند اما عوامل مهم‌تر از این موضوع را که مدیریت نام دارد در دستور کار خود نداشتند. قانون موفقیت در فوتبال بسیار خاص است که مطمئن باشید با پول به دست نمی‌آید.


وی افزود: البته متأسفانه یکسری قوانین نیز وجود دارد که به خودمان ضربه می‌زنیم مثلاً ممنوعیت حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر آیا تا به امروز فکر کرده‌اید که این اتفاق چقدر به فوتبال ما لطمه زده است در حال حاضر جذب یک دروازه‌بان ما 500 یا 600 میلیون تومان در سال است اما وای به حال روزی که تیمی بخواهد دروازه‌بان تیم ملی را جذب کند انشاءالله ترتیبی بیندیشند که حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر آزاد شود و حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ‌های پایین‌تر ممنوع شود.


وی افزود:
اگر به لیست تیم‌های لیگ یکی دقت کنیم 80 یا 90 درصد از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند و جوانان ایرانی را پشت خط خود گذاشتند این موضوع یعنی سرمایه‌سوزی و بی‌تدبیری در فوتبال ایران. ما باید دروازه‌بانانی را بیاوریم که در حد لیگ برتر باشند و کمکی به سایر دروازه‌بانان بکنند.


وی در جواب سؤالی که چرا در خط حمله در تیم‌های باشگاهی و ملی نیز مشکل داریم تأکید کرد:
این مسئله به علمی بودن فوتبال ربطی ندارد. در استانهای ما استعداد و پتانسیل‌های زیادی است و باید از سوی فدراسیون فوتبال شناسایی شوند اما متأسفانه ما کمیته‌ای به نام استعدادیابی نداریم مثلاً انصاری‌فرد مهاجم تیم فوتبال سایپا را من یک روز رفتم و او را از اردبیل به تهران آوردم و دیدید چگونه در لیگ برتر درخشید اگر این اتفاق نمی‌افتاد آیا انصاری‌فرد شناخته می‌شد ما باید به تیم‌های پایه خود بیشتر بها دهیم تا شاهد شکوفایی باشیم. متأسفانه در فوتبال ما هیچ باشگاهی وجود ندارد که به چشم واقعی به تیم‌های پایه خود نگاه کند و با جذب 20 یا 30 بازیکن برتر آنها را تحویل تیم ملی بزرگسالان دهد.


دایی یادآور شد: خود من هم یکی از افرادی بودم که شانس آوردم به تیم ملی راه پیدا کردم اگر موضوع درسم نبود هرگز از اردبیل به تهران نمی‌آمدم و فوتبالیست نمی‌شدم اما خدا با من یار بود و شانس به من رو کرد.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره دلال‌بازی در فوتبال ایران نیز گفت:
به نظر من همه جای دنیا سیستم‌هایی وجود دارد که برخی افراد با مجوز فوتبال اقدام به مدیر بودن برای یک بازیکن می‌کنند این اتفاق کار کوچکی نیست و در تمام دنیا وجود دارد نام او را دلال‌بازی نگذارید چون مدیر برنامه نام دارد متأسفانه در ایران اگر فردی این کار را بکند او را زیر سؤال می‌برند مدیر برنامه بودن فیلترهایی دارد که از زیر نظر فدراسیون می‌گذرد و به آن می‌رسد که به نظر من کار بدی نیست اما من با دلال‌بازی مخالفم.


دایی در جواب سؤالی که اگر تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال امروز به شما مدال می‌داد آن را قبول می‌کردی یا خیر نیز گفت: من مدال را از کسی که باید می‌گرفتم گرفتم من اصلاً به سمت تاج نرفتم که از او مدال بگیرم فکر می‌کنم با این جواب شما همه چیز را متوجه شدید.


وی همچنین در جواب افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران که اعلام کرده بود دایی در زمان حضور خودش مهره‌سوزی در تیم ملی کرده است یادآور شد: آقای قطبی نظر خودش را اعلام کرده است و مورد احترام است نمی‌خواستم جواب دهم اما آقای قطبی بداند دایی جوانی و عمر خودش را در این مملکت گذاشت و امثال قطبی حق ندارند درباره من حرف بزنند و اظهارنظر کنند هیچ‌کس نفهمید قطبی چگونه وارد فوتبال ما شد. آقای قطبی من در این فوتبال به بیمارستان رفتم به سرم بخیه خورد و شبها نخوابیدم شما چی؟ متأسفانه فوتبال ما همین است. کسی مثل قطبی به خودش اجازه می‌دهد که درباره من حرف بزند و ورزش ما را زیر سؤال ببرد من از شما خبرنگاران می‌پرسم آیا کسی می‌داند قطبی چه زجری برای فوتبال ما کشیده که الان باید حرف بزند.


وی افزود:
زمانی که در ایران جنگ بود ایشان از کشور خودشان فرار کردند و در محیطی آرام زندگی خود را کردند کسی می‌دانست دایی امروز در روز آزادسازی خرمشهر قهرمان جام حذفی شود و با 120 هزار نفر در ورزشگاه آزادی جشن بگیرد آیا اینها را قطبی می‌داند.


دایی خاطرنشان کرد: کسانی در این مملکت بودند که جان خودشان را کف دستشان گذاشتند و برعکس امثال قطبی که از ایران رفتند به خاطر ناموس و کشورشان در جنگ شهید شدند همین جانبازانی که امروز در ورزشگاه بودند دیدید اگر اینها نبودند ما نبودیم آقایان در رسانه‌های بیگانه رفتند و راجع‌به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترین جای دنیا زندگی کردند و حالا دارند این‌طوری حرف می‌زنند اما من نمی‌توانم در بهترین جای دنیا زندگی کنم.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کسی باید این حرفها را بزند که دلش برای ایران بسوزد قطبی باید برود پرونده‌ قبلی خودش را جمع وجور کند پروین حرف بسیار خوبی زد که هرگز دوست ندارم او را در جواب قطبی در جمع خبرنگاران به کار ببرم من این حرفها را به حمایت از خودم زدم و همیشه آرزوی قلبی من این است که تیم ملی با افشین یا بی‌ افشین نتایج مردم‌پسندی را در فوتبال آسیا کسب کند.


وی همچنین درباره پرونده شکایت خود از فدراسیون فوتبال نیز گفت: در این باره با شریفی حرف زدم متأسفانه 45 روز است پرونده من در کشوی آقای کفاشیان است نمی‌دانم حالا این پرونده ما را به وکلا یا حقوقدانها می‌خواهند چرا نشان دهند یک قرارداد را قبل از عید بررسی کرده‌اند و متأسفانه تا الان به آن جواب ندادند این هم جزئی از ضعف‌های فدراسیون فوتبال است اما آقایان بدانند تا حقم را نگیریم دست‌بردار نیستم من شریفی را دوست دارم و به او حق می‌دهم چون زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است این‌طور با من برخورد کند اگر آقایان پرونده 3 صفحه‌ای مرا 45 روز نگه داشته‌اند وای به حال فوتبالی که پرونده لیگ برترش 20 صفحه شود و باید حدود 3 سال در کشوی آقایان بماند. من زیاد به این موضوعات فکر نمی‌کنم چون باید تمرکزم را برای آینده پرسپولیس مشغول کنم اما مطمئن باشید من تا به حقم نرسم دست‌بردار نیستم.


دایی در پایان در جواب سؤالی که چرا مثل دنیزلی سرمربی سابق پرسپولیس فوتبال زیبا بازی نمی‌کنید گفت: اگر مثل زمان دنیزلی بازی کنیم باید یک امتیاز بگیریم ما مقابل استیل‌آذین حق‌مان 3 امتیاز بود یکی از بهترین بازیها را به نمایش گذاشتیم اما متأسفانه به حق خود نرسیدیم مثلا بارسلونا در سال جاری عالی بود اما مشخص شد به تیمی که خوب بازی می‌کند نتیجه برد نمی‌دهند تیمی نتیجه می‌گیرد که در پایان یک مسابقه گل زده‌اش بیشتر باشد ما در بازی با سایپا بیش از ده موقعیت گل داشتیم اما با نتیجه 2 بر صفر زمین را ترک کردیم. یا بازی با سپاهان در نیمه دوم بازی سوار بر بازی بودیم اما به حق خود نرسیدیم پس برای ما در تمام بازیهای لیگ برتر باید مهم از دست ندادن امتیازها در کنار بازی زیبا باشد که امیدوارم سال آینده با تمام فاکتورها همراه با هواداران پرشور پرسپولیس در آسیا این اتفاق را رقم بزنیم البته بازهم می‌گویم امروز را هیچ وقت از خاطره زندگی فوتبالی‌ام پاک نمی‌کنم چون می‌دانم میلیون‌ها نفر در ایران و حتی خارج از ایران با این قهرمانی ما جشن شادی گرفتند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/3/4 و ساعت 6:25 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 267305
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو