ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ دی 89 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرشتگان با خشنودی بالهایشان را برای جویای دانش می گسترانند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

وحید هاشمیان با حضور در هیئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت 6 ماه با پرسپولیس ثبت کرد.

 

پس از توافقات انجام شده بین حبیب کاشانی و وحید هاشمیان این بازیکن رسما به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست.


هاشمیان دقایقی پیش با حضور در هیئت فوتبال قرارداد خود را به مدت 6 ماه با پرسپولیسی‌ها ثبت کرد و سپس به گرفتن عکس یادبود پرداخت.

 

 

هاشمیان علاوه بر باشگاه‌های یونان، استرالیا و چین از چند تیم لیگ برتری کشورمان نیز پیشنهاد داشت.

 

ملی پوش اسبق کشورمان شماره 21 پرسپولیس را بر تن خواهد کرد.

 

وی می‌تواند در بازی‌های نیم فصل دوم دهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، سرخپوشان را همراهی کند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/10/9 و ساعت 1:45 عصر | نظرات دیگران()

صبح امروز دکتر لطفعلی پور کاظمی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بازدیدی از کلینیک باشگاه پرسپولیس داشت.

 

 به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس دکتر پورکاظمی در این خصوص به سوالاتی پاسخ داد:

جناب دکتر پورکاظمی، با بازدیدی که امروز از کلینیک باشگاه داشتید امکانات و فضای آن را چگونه دیدید؟

در مجموع خیلی عالی بود و انتظار نداشتم این مقدار دستگاه های پیشرفته و مفید چه در بخش پیشگیری و چه در بخش درمان در این کلینیک مشاهده کنم. این امکانات می تواند در درمان ناراحتی های مزمن به خوبی عمل کنند و آسیب دیدگی تاندول را به خوبی پوشش دهند.

چنین مجموعه های پزشکی باعث افتخار جامعه ورزش کشور است و با مدیریت خوبی هم اداره می شود.

با این پتانسیل ارتباط کلینیک باشگاه پرسپولیس بایستی با فدراسیون پزشکی ورزشی بیشتر شود و این ارتباط تنکاتنگ می تواند شامل انتقال بیماران و جراحی آنها، هم برای باشگاه پرسپولیس و هم برای این فدراسیون باشد.

جنابعالی چه راهکارهایی را برای ارتباط کلینیک باشگاه پرسپولیس و فدراسیون پزشکی ورزشی، پیشنهاد می کنید؟

اهمیت دادن به بخش تحقیقات و فیزیوتراپی و ارتباط بیشتر با متخصصان فدراسیون که شامل 25 متخصص ارتوپدی هستند، شرکت در کلاسهای جاری فدراسیون که می تواند برای تمام باشگاه­های ورزشی مفید باشد.



گفتنی است با مساعت دکتر سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و همکاری مهندس صائمی مقرر شده است که مکان کلینیک باشگاه با فضای بیشتر به ورزشگاه درفشی فر منتقل شود.

  < type="text/java">


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/10/8 و ساعت 6:50 عصر | نظرات دیگران()

حضور ژلکو میاچ که سابقه همکاری با ایویچ را دارد در پرسپولیس قطعی شد.

 


میاچ که مدتی دستیار ایویچ سرمربی اسبق تیم ملی بوده با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و اگر بتواند تا قبل از دوشنبه هفته آینده به جمع سرخپوشان ملحق می شود و همراه سایرین راهی اردوی ترکیه می شود.

 

در غیر این صورت وی در اردوی ترکیه در جمع پرسپولیسی ها حاضر می شود.

 

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/10/8 و ساعت 6:49 عصر | نظرات دیگران()

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس برنامه تمرینات سرخپوشان تا قبل از سفر به ترکیه را اعلام کرد.

 

برنامه تمرینات این تیم قبل از حضور در مسابقات چهار جانبه آنتالیا ترکیه بشرح ذیل اعلام شد:

 

 

چهارشنبه 8 دی ماه

صبح: استراحت – بعدازظهر: 14:30 (درفشی‌فر)

 

پنجشنبه 9 دی ماه


 

 

صبح: 10:30 تمرین در آکادمی مجموعه انقلاب – بعدازظهر:14:30 (درفشی‌فر)

جمعه 10 دی ماه

از سوی کادر فنی، تمرینات در نوبت‌های صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام شد

 

شنبه 11 دی ماه

صبح: 10:30  (درفشی‌فر) - بعدازظهر 14:30 (درفشی‌فر)

 

یکشنبه 12 دی ماه

صبح 10:30  (درفشی‌فر) - بعدازظهر 14:30 (درفشی‌فر)

 

گفتنی است؛ کاروان تیم فوتبال پرسپولیس جهت حضور در تورنمنت چهارجانبه آنتالیا، بامداد روز دوشنبه 13 دی ماه عازم ترکیه می‌شود.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/10/8 و ساعت 6:49 عصر | نظرات دیگران()

هرچند علی پروین با توجه به عملکرد و مسائل حاشیه‌ای استیل‌آذین‌، به شدت درگیر مسائل این باشگاه است اما با تمام این حرف‌ها قلب سلطان همچنان برای پر‌سپولیس می‌تپد. عصر دیروز به بهانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا با علی پروین در مورد وضعیت پرسپولیس صحبت کردیم:

 

*بازی‌های پرسپولیس رو دنبال می‌کنید؟
مگه می‌شه بازی‌های پرسپولیس رو دنبال نکرد. پرسپولیس تیم ماست و ما هم همیشه این تیم رو دوست داریم.

 

*این شکست‌های متوالی پرسپولیس اذیت‌تان نکرد؟

 

اذیت که هیچ... داغونمون کرد. هر پرسپولیسی از این نتیجه‌ها ناراحت شد و ما هم یکی از اونها...

 

*در مورد بازی آخر و پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا چه نظری دارید؟
خدارو صد هزار مرتبه شکر که پرسپولیس بالاخره سایپارو برد و از این حاشیه‌ها راحت شد. توی همه دنیا این اتفاق‌ها می‌افته. حتی بزرگ‌ترین تیم‌ها دچار بحران می‌شن. تو همه جای دنیا، همه می‌آیند کمک می‌کنن تا تیم از بحران خارج بشه ولی اینجا برعکسه، همه می‌افتن به جون تیم بحران‌زده تا چهار تا خبر و حاشیه از توش دربیارن!


*ماجرای استعفای دایی و برگشتن او را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظر خوب شد که دایی برگشت. من احساس می‌کنم خدا دایی رو دوست داشت که دوباره به اون کمک کرد. زمین زدن دایی و خراب کردن اون دردی رو دوا نمی‌کنه. دایی یکی از اسطوره‌های این فوتباله. باید ارزش و احترام دایی حفظ بشه و اجازه ندیم که با شخصیت و آبروی دایی به این راحتی بازی بشه.


*فکر می‌کنید که پرسپولیس توی بازی آخر خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود؟
دنبال خوب بازی کردن نباشین. توی این شرایط فقط یه برد می‌تونست پرسپولیس رو از بحران نجات بده و خدارو شکر که این اتفاق افتاد و پرسپولیس از این بحران نجات پیدا کرد.دایی حالا شرایط خوبی داره. او فرصت داره تا توی این تعطیلات یه تیم خوب رو بسازه و برای لیگ آماده کند. من خودم دوست دارم تا دایی موفق بشه چون زمین خوردن دایی زمین خوردن خیلی از اسطوره‌های این فوتباله. جدا از اینها پرسپولیس تیم مردمیه، مال مردمه. نباید کسی از باخت این تیم خوشحال بشه. زمین خوردن پرسپولیس و استقلال زمین خوردن تیم ملی است.

 

*اخبار تیم ملی را دنبال می‌کنید؟
بله... خدارو شکر که تیم ملی شرایط خوبی داره و ما هم دعا می‌کنیم که تیم ملی توی بازی‌های آسیایی نتیجه بگیره.

 

*در مورد بازی‌های تیم ملی چه نظری دارید؟ بعضی‌ها می‌گویند که تیم ملی حتما از گروهش هم صعود نمی‌کند!
بگویید الکی این حرف‌ها رو نزنن!‌ از الان نفوس بد می‌زنن و این چیزا به نفع تیم ملی نیست. اگه آسمون برین و زمین بیاین، الان قطبی سرمربی تیم ملی شده و باید یه کاری کرد که این تیم نتیجه بگیره. خیلی‌ها از قطبی انتقاد می‌کنن ولی الان وقت این حرف‌ها نیست. تیم ملی آبروی هر ایرانی است و بهتره که همه‌مون فقط به موفقیت تیم ملی فکر کنیم.


*شما برای دیدن بازی‌ها به قطر نمی‌روید؟
نه... من تهران هستم. اینجا خیلی کار دارم. از تلویزیون بازی‌ها رو می‌بینم.


*وضعیت محمد پروین به کجا رسید؟
محمد هم خوبه. باید عمل می‌کرد ولی چون سرما خورده بود،‌ عملش افتاد عقب. کار محمد نسبت به قبل خیلی سخت‌تر شده. او حالا باید خیلی‌ چیزها رو جبران کنه و من امیدوارم که محمد بتونه با یه شرایط خوب از اتاق عمل بیاد بیرون و به حق حضرت عباس(ع) از این وضعیت نجات پیدا کنه. توی این شب‌هایی که هیات داشتیم سینه زدیم تا حاجت بگیرند و پاش درست بشه. ان‌شاءا... که خدا به همه سلامتی بده.

 

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/10/7 و ساعت 8:33 عصر | نظرات دیگران()

به دلیل رد صورت‌های مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذاری این دو باشگاه به سال آینده موکول شد.


سید مهدی عقدایی ـ معاون سازمان خصوصی سازی ـ‌ درگفت‌وگو با ایسنا، از منتفی شدن واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال جاری خبر داد و گفت:« صورت‌های مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق بازرس و حسابرس شرکت رد شد و واگذاری این دو باشگاه به سال آینده موکول شد.»

 

وی با بیان اینکه اطلاعات لازم توسط این دو باشگاه به سازمان خصوصی سازی ارایه شده بود، ادامه داد:

 

 

« به دلیل اینکه صورت‌های مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس از طرف بازرس خود شرکت رد شد، امسال امکان قیمت‌گذاری این دو باشگاه وجود ندارد به این ترتیب واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس سال آینده انجام می‌شود.»

 

طبق برنامه سازمان خصوصی سازی قرار بود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سه ماهه چهارم سال از طریق فرابورس واگذار شوند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 89/10/4 و ساعت 2:42 عصر | نظرات دیگران()

شیث رضایی بار دیگر به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس فراخوانده شده است. او در نشست دوشنبه این کمیته باید توضیح دهد که چرا در بازی با صبا قم بازوبند کاپیتانی را نه بر بازو که بر مچ خود بسته بود.


شیث رضایی توضیح می دهد که ممکن است نتواند در نشست کمیته انضباطی شرکت کند:« این نشست وسط تعطیلات ماست و شاید نتوانم برسم. البته به مسئولان باشگاه زنگ می زنم و از آنها می خواهم اگر امکانش هست جلسه را عقب بیندازند.»

 

کاپیتان پرسپولیس در بازی پنجشنبه مقابل سایپا حتی اجازه نشستن روی نیمکت را پیدا نکرد‏ تا مشخص شود که دوباره مورد غضب علی دایی قرار گرفته است.

 

 

خودش البته می گوید با تصمیم سرمربی مشکلی ندارد:« به هر حال من به نظر علی‌دایی احترام می‌گذارم و فعلا دوست ندارم در این رابطه مصاحبه کنم.»

 

شیث رضایی پیش از این هم شرایط مشابهی را تجربه کرده بود. او از فردای روز بازی با استقلال تا چند روز پیش از بازی با تراکتورسازی از حضور در تمرینات تیم منع شده بود. در بازگشت مجدد به ترکیب پرسپولیس‏، او دوباره بازوبند کاپیتانی را به بازو بست اما تیمش هر دو بازی را باخت. پرسپولیس پنجشنبه پس از 5 شکست پیاپی در حالی مقابل سایپا برنده شد که شیث رضایی روی نیمکت هم نبود.

 



 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/10/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()

روایتی متفاوت از همه اتفاقات قبل و بعد از بازی پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه تختی .

 

اتاق 914 ؛ این شماره اتاق دایی در هتل اسپیناس بود ، جایی که جمعی از لیدرهای تیم خودشان را به اتاق سرمربی می رسانند تا او را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند که چرا به آنها گفته « جیره خوار». فریاد ها اما بالا رفت.

 

سردسته لیدرها و همراهانش خود را تافته هایی جدا بافته می دانستند. می خواستند دایی عذرخواهی کند و اساسا  دایی کسی نیست که  بی دلیل از موضعش عقب بنشیند و عذرخواهی کند. جلسه به آشتی که نمی کشد با تهدید هم همراه می شود. با این تهدید که نه فقط نام دایی فریاد نخواهد شد که با شروع نیمه دوم اگر تیم عقب باشد چه ها که نخواهیم کرد.

 

 

 

دایی ، می خندد و در پاسخ به این سئوال که لیدرها با شعارهای تند جمعیت حامی تیم روبرو شدند می گوید:« دوست نداشتم این اتفاق برایشان بیفتد. همه ما باید هدف مان پرسپولیس باشد. این ها باید بدانند آنچه مهم تر از هر چیز دیگر است پرسپولیس باید باشد. من که نیازی به تشویق و فریاد اسمم ندارم. این تیم است که با فریاد های جمعیت پیش می رود. من به طرفداران واقعی تیمم افتخار می کنم. آنها که بردمان برابر سایپا را مدیون شان هستیم. فکر می کنی اگر جمعیت تشویق نکرده بودند با استرسی که این همه باخت های متوالی به تیم وارد کرده بود می توانستیم امروز با برد زمین را ترک کنیم؟

 

من می گویم این لیدرها هم باید عشق پرسپولیس و موفقیت تیم را داشته باشند. باید مثل ما که همدل شدیم برای موفقیت تیم ، هرچه در دل دارند را دور بریزند و در کنار مردم ، تیم شان را تشویق کنند تا بتوانیم دوباره یک خانواده باشیم. آن 50 لیدر هم باید همان طوری باشند که هواداران واقعی امروز بودند و درس همدلی به همه ما دادند. »

 

***

« ما جیره خوار پرسپولیس هستیم ، با هیچکی عهد و پیمان نبستیم... روی قلب ما حک شده اسم پرسپولیس ...  هیچ کسی غیر از پرسپولیس تو دل ما نیست ... پرسپولیس ... پرسپولیس » هنوز 20 دقیقه از بازی نگذشته بود. پرسپولیس هنوز راهی به دروازه سایپا پیدا نکرده بود که نزدیک به 30 لیدر تیم این شعار را سر می دادند. همان جایگاه هشتی های قدیم که حالا بازی های تیم را با پیراهن هایی می بینند که روی شان نوشته شده :« گروه هواداران پرسپولیس» و آنهایی که خیلی های شان در ساختمان باشگاه جایگاهی دارند و سرپرست موقت باشگاه در وصف ارتباط شان با تیم گفت:« سعی کردم برای شان اگر بتوانم کاری پیدا کنم. از مسئولیت حراست ورزشگاه درفشی فر گرفته تا مشاغل دیگر.»

 

آنها در لحظاتی که دایی کنار خط رفته بود این شعار را علیه سرمربی تیم سر می دادند چون دایی در وصف شان گفته بود: «برابر چند جیره خوار عقب نمی کشم.» . زمان فریاد این شعار هنوز حاضرین در ورزشگاه کمتر از 4 هزار نفر بودند. با شروع این شعار اما دو اتفاق افتاد تا لیدرها بی خیال شوند. اول اینکه جمعیت خود جوش فریاد « علی دایی » سر داد و البته یکباره پرسپولیس سر و پا حمله شد. سه کرنر متوالی و توپ هایی که هر کدام شان می توانست یک گل باشد ؛« بچه ها تیم رو تشویق کنیم ، بی خیال ! شروع کنید تیم رو تشویق کنیم تا بقیه نگن دایی ، یک هشت دست بریم و داد بزنیم پرسپولیس!»

 

***

حبیب کاشانی کنار علی دایی در اتوبوس می نشیند . این درست لحظه رفتن تیم از ورزشگاه تختی است. همان زمانی که دایی در میان شعار «لیدر بی تعصب نمی خوایم» طرفداران وارد اتوبوس می شود. شعارهایی که رویش می تواند باشگاه باشد چون لیدرها همان هایی هستند که در کانون هواداران تیم فعالیت می کنند و باشگاه مسئول سامان دهی شان است. سرپرست موقت و سرمربی اما کنار هم از دوستی شان خبر می دهند و لیدرها هم موضع شان باید مستقل از این دوستی بررسی شود.

 

دایی دقایقی قبل از این کنار هم نشینی ، در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از مسابقه با صبا تصمیم به رفتن گرفت و چرا این قدر زود برگشت گفته بود:« راستش آن زمان به این جمع بندی رسیدم بهتر است بروم تا آنهایی که فکر می کنند با حضور من باید به پرسپولیس ضربه بزنند خیال شان آسوده شود. این مسئله را به لیدرها یا دیگران ربطی ندهید. این حاشیه ها بیرون بودند. مثلا برای یک نمونه ماجرای داوری ها را می گویم اما خیلی مسائل دیگر هم غیر از این ها بود که نمی خواهم درباره شان چیزی بگویم.»

 

***

« حالا شد 6 بازی.. تیم پس کی درست می شه..» بازی از دقیقه 70 هم گذشته بود که شعارهای شان را شروع کردند. همان 50 نفر بودند که این شعار را سر می دادند . شعارهایی که البته خیلی زود با پاسخی دندان شکن از سوی 10 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی روبرو شد:« لیدر پولکی ، نمی خوایم ، نمی خوایم.» و بعد فریاد علی دایی و پرسپولیس یکباره جانی دوباره می گیرد. تیم پیش می تازد و در کمتر از چند دقیقه یک ضربه کرنر ، آرفی بلند می شود توپ را به تور دروازه پرسپولیس می دوزد. ورزشگاه از شادی به مرز انفجار می رسد. دایی سر از پا نمی شناسد و این بار تماشاگراننند که ورزشگاه را روی سرشان می گذارند..

 

کمتر از چند دقیقه دیگر اثری از لیدر تیم روی سکوها نیست و نام دایی فریاد می شود یکپارچه و بی اینکه این فریاد قطع شود.

 

***

« من نگفتم 5 نفر، چند نفر دلشان با تیم نبود که خواستم خوشان را اصلاح کنند. برای بازوبند سعی می کنم دموکراسی را حاکم کنم. در اردوی ترکیه بچه ها رای می دهند چه کسی کاپیتان باشد. قسم می خورم شیث را به دلیل مسائل فنی کنار گذاشتم. من فیلم بازی را دیدم او روی گل ها مقصر بود و برای همین تصمیم گرفتم این بازی را استراحت کند.» دایی این جملات را در کنفرانس مطبوعاتی می گوید و اصرار دارد بعد از حضور بازیکنان در خانه اش و بازگشت دوباره به پرسپولیس تولدی دوباره را تجربه می کند ،

 

در پاسخ به سئوال های خبرنگاران بی هیچ درنگی می گوید:« من برای حرف های سهراب بختیاری زاده احترام قائلم. خیلی ها هستند که دوستم دارند و این عزیز است. از کریمی هم متشکرم. درست همین است که ما فوتبالی ها پشت هم باشیم ، نه مثل کسی که رفته بود و گفته بود من در بازی با پرتغال دست روی قرآن نگذاشتم. من عشقم کشورم است. این انگ را دیگر به دایی نمی توانند بزنند.» او همه این ها را می گوید تا اطمینان خاطر بدهد شیث را اخراج نکرده چون سهراب بختیاری زاده ادعا کرده بود بازیکنی که به احتمال فراوان شیث بوده  در بازی صبا و پرسپولیس بعد از شکست سنگین تیم، برای سرمربی اش فاتحه خوانده است.

 

دایی گفت دوباره پا شده و می خواهد از صفر شروع کند. همان طور که بارها در دل ناکامی این کار را انجام داده بود. ایستادن بعد از حذف کابوس بار در بازی ایران و مکزیک که به قهرمانی لیگ با سایپا ختم شد. کابوس بازی با عربستان در آزادی که به قهرمانی جام حذفی سال قبل و برد در داربی انجامید و این بار می شود:« شک نکنید ته لیگ حتما یک جام قهرمانی برای پرسپولیس می گیرم. به من می گویند علی دایی .»

منبع : خبر


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/10/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()

روایتی متفاوت از همه اتفاقات قبل و بعد از بازی پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه تختی .

 

اتاق 914 ؛ این شماره اتاق دایی در هتل اسپیناس بود ، جایی که جمعی از لیدرهای تیم خودشان را به اتاق سرمربی می رسانند تا او را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند که چرا به آنها گفته « جیره خوار». فریاد ها اما بالا رفت.

 

سردسته لیدرها و همراهانش خود را تافته هایی جدا بافته می دانستند. می خواستند دایی عذرخواهی کند و اساسا  دایی کسی نیست که  بی دلیل از موضعش عقب بنشیند و عذرخواهی کند. جلسه به آشتی که نمی کشد با تهدید هم همراه می شود. با این تهدید که نه فقط نام دایی فریاد نخواهد شد که با شروع نیمه دوم اگر تیم عقب باشد چه ها که نخواهیم کرد.

 

 

 

دایی ، می خندد و در پاسخ به این سئوال که لیدرها با شعارهای تند جمعیت حامی تیم روبرو شدند می گوید:« دوست نداشتم این اتفاق برایشان بیفتد. همه ما باید هدف مان پرسپولیس باشد. این ها باید بدانند آنچه مهم تر از هر چیز دیگر است پرسپولیس باید باشد. من که نیازی به تشویق و فریاد اسمم ندارم. این تیم است که با فریاد های جمعیت پیش می رود. من به طرفداران واقعی تیمم افتخار می کنم. آنها که بردمان برابر سایپا را مدیون شان هستیم. فکر می کنی اگر جمعیت تشویق نکرده بودند با استرسی که این همه باخت های متوالی به تیم وارد کرده بود می توانستیم امروز با برد زمین را ترک کنیم؟

 

من می گویم این لیدرها هم باید عشق پرسپولیس و موفقیت تیم را داشته باشند. باید مثل ما که همدل شدیم برای موفقیت تیم ، هرچه در دل دارند را دور بریزند و در کنار مردم ، تیم شان را تشویق کنند تا بتوانیم دوباره یک خانواده باشیم. آن 50 لیدر هم باید همان طوری باشند که هواداران واقعی امروز بودند و درس همدلی به همه ما دادند. »

 

***

« ما جیره خوار پرسپولیس هستیم ، با هیچکی عهد و پیمان نبستیم... روی قلب ما حک شده اسم پرسپولیس ...  هیچ کسی غیر از پرسپولیس تو دل ما نیست ... پرسپولیس ... پرسپولیس » هنوز 20 دقیقه از بازی نگذشته بود. پرسپولیس هنوز راهی به دروازه سایپا پیدا نکرده بود که نزدیک به 30 لیدر تیم این شعار را سر می دادند. همان جایگاه هشتی های قدیم که حالا بازی های تیم را با پیراهن هایی می بینند که روی شان نوشته شده :« گروه هواداران پرسپولیس» و آنهایی که خیلی های شان در ساختمان باشگاه جایگاهی دارند و سرپرست موقت باشگاه در وصف ارتباط شان با تیم گفت:« سعی کردم برای شان اگر بتوانم کاری پیدا کنم. از مسئولیت حراست ورزشگاه درفشی فر گرفته تا مشاغل دیگر.»

 

آنها در لحظاتی که دایی کنار خط رفته بود این شعار را علیه سرمربی تیم سر می دادند چون دایی در وصف شان گفته بود: «برابر چند جیره خوار عقب نمی کشم.» . زمان فریاد این شعار هنوز حاضرین در ورزشگاه کمتر از 4 هزار نفر بودند. با شروع این شعار اما دو اتفاق افتاد تا لیدرها بی خیال شوند. اول اینکه جمعیت خود جوش فریاد « علی دایی » سر داد و البته یکباره پرسپولیس سر و پا حمله شد. سه کرنر متوالی و توپ هایی که هر کدام شان می توانست یک گل باشد ؛« بچه ها تیم رو تشویق کنیم ، بی خیال ! شروع کنید تیم رو تشویق کنیم تا بقیه نگن دایی ، یک هشت دست بریم و داد بزنیم پرسپولیس!»

 

***

حبیب کاشانی کنار علی دایی در اتوبوس می نشیند . این درست لحظه رفتن تیم از ورزشگاه تختی است. همان زمانی که دایی در میان شعار «لیدر بی تعصب نمی خوایم» طرفداران وارد اتوبوس می شود. شعارهایی که رویش می تواند باشگاه باشد چون لیدرها همان هایی هستند که در کانون هواداران تیم فعالیت می کنند و باشگاه مسئول سامان دهی شان است. سرپرست موقت و سرمربی اما کنار هم از دوستی شان خبر می دهند و لیدرها هم موضع شان باید مستقل از این دوستی بررسی شود.

 

دایی دقایقی قبل از این کنار هم نشینی ، در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از مسابقه با صبا تصمیم به رفتن گرفت و چرا این قدر زود برگشت گفته بود:« راستش آن زمان به این جمع بندی رسیدم بهتر است بروم تا آنهایی که فکر می کنند با حضور من باید به پرسپولیس ضربه بزنند خیال شان آسوده شود. این مسئله را به لیدرها یا دیگران ربطی ندهید. این حاشیه ها بیرون بودند. مثلا برای یک نمونه ماجرای داوری ها را می گویم اما خیلی مسائل دیگر هم غیر از این ها بود که نمی خواهم درباره شان چیزی بگویم.»

 

***

« حالا شد 6 بازی.. تیم پس کی درست می شه..» بازی از دقیقه 70 هم گذشته بود که شعارهای شان را شروع کردند. همان 50 نفر بودند که این شعار را سر می دادند . شعارهایی که البته خیلی زود با پاسخی دندان شکن از سوی 10 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی روبرو شد:« لیدر پولکی ، نمی خوایم ، نمی خوایم.» و بعد فریاد علی دایی و پرسپولیس یکباره جانی دوباره می گیرد. تیم پیش می تازد و در کمتر از چند دقیقه یک ضربه کرنر ، آرفی بلند می شود توپ را به تور دروازه پرسپولیس می دوزد. ورزشگاه از شادی به مرز انفجار می رسد. دایی سر از پا نمی شناسد و این بار تماشاگراننند که ورزشگاه را روی سرشان می گذارند..

 

کمتر از چند دقیقه دیگر اثری از لیدر تیم روی سکوها نیست و نام دایی فریاد می شود یکپارچه و بی اینکه این فریاد قطع شود.

 

***

« من نگفتم 5 نفر، چند نفر دلشان با تیم نبود که خواستم خوشان را اصلاح کنند. برای بازوبند سعی می کنم دموکراسی را حاکم کنم. در اردوی ترکیه بچه ها رای می دهند چه کسی کاپیتان باشد. قسم می خورم شیث را به دلیل مسائل فنی کنار گذاشتم. من فیلم بازی را دیدم او روی گل ها مقصر بود و برای همین تصمیم گرفتم این بازی را استراحت کند.» دایی این جملات را در کنفرانس مطبوعاتی می گوید و اصرار دارد بعد از حضور بازیکنان در خانه اش و بازگشت دوباره به پرسپولیس تولدی دوباره را تجربه می کند ،

 

در پاسخ به سئوال های خبرنگاران بی هیچ درنگی می گوید:« من برای حرف های سهراب بختیاری زاده احترام قائلم. خیلی ها هستند که دوستم دارند و این عزیز است. از کریمی هم متشکرم. درست همین است که ما فوتبالی ها پشت هم باشیم ، نه مثل کسی که رفته بود و گفته بود من در بازی با پرتغال دست روی قرآن نگذاشتم. من عشقم کشورم است. این انگ را دیگر به دایی نمی توانند بزنند.» او همه این ها را می گوید تا اطمینان خاطر بدهد شیث را اخراج نکرده چون سهراب بختیاری زاده ادعا کرده بود بازیکنی که به احتمال فراوان شیث بوده  در بازی صبا و پرسپولیس بعد از شکست سنگین تیم، برای سرمربی اش فاتحه خوانده است.

 

دایی گفت دوباره پا شده و می خواهد از صفر شروع کند. همان طور که بارها در دل ناکامی این کار را انجام داده بود. ایستادن بعد از حذف کابوس بار در بازی ایران و مکزیک که به قهرمانی لیگ با سایپا ختم شد. کابوس بازی با عربستان در آزادی که به قهرمانی جام حذفی سال قبل و برد در داربی انجامید و این بار می شود:« شک نکنید ته لیگ حتما یک جام قهرمانی برای پرسپولیس می گیرم. به من می گویند علی دایی .»

منبع : خبر


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/10/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()

جواد خیابانی گزارشگری است که نزدیک 70 درصد بازی های خانگی این فصل پرسپولیس را گزارش کرده و به نوعی سرجهازی پرسپولیسی ها به حساب می آید.

 

چندی پیش بروبچه های عصرایران کلکسیونی از مجموع 68 جمله معروف خیابانی را جمع آوری کردند که هرکدام در زمان خود کولاکی در جامعه فوتبالی به راه انداخته بود.

از آنجا که ما مرجعی ها هم همیشه ارادت خاصی به آقا جواد داشتیم مجموعه جملات زیبایی از ایشان را که از بازیهای پرسپولیس ثبت کرده بودیم به این مجموعه اضافه کردیم و اکنون که پرسپولیس یک بازی دیگر با صدای این مرد تمام نشدنی گزارشگری را در روز گذشته برگزار کرد ، فرصت را مناسب دیدیم تا آن را خدمت شما ارائه کنیم:

 

 

4. رونالدو محبوب نیست - مشهوره - یعنی همه میشناسنش !


5.همه چیز به بازی آخر میچسبه


6.داور در سوت خودش میزنه


7.بذارید به صراحت بگم که دو دقیقه وقت به پایان مسابقه باقی مونده !


8.شاید نزدیک ترین کشور به قطب جنوب , آفریقای جنوبی باشه


9.زاکو نی که زا به معنای افریقا و ک و نی به معنایه عدد 10 است


10.تشنش شده داره اب میخوره . نوش جان


11.باران هم به شدت میوزه


12.بازی شیلی و اسپانیا بسیار جذاب خواهد شد مخصوصا اینکه بازیکنای هر دو تیم هم زبان و همجنس و (بعد از یه مکث طولانی) و هم زبان هستن


13. وقتی یه بازیکن هوندوراس تنه میزنه , انگار یه درخت تنه میزنه


14. تعویض های دلبوسکه خارج از عرفه .


15.اسپانیا یه گل زده ، داوید ویا هم زده ، خیلی قشنگم زده ، 5 دقیقه پیشم زده


16.نود ثانیه از الان بشمارید تا مسابقه تموم شه


17.با شماره 2013 تماس بگیرید و پیامک بدید


18.دقیقه 15 بازی هستیم .... اگر تبریزی ها این بازی رو واگذار کنند چیزی از ارزش های این تیم کم نمیشه


19.بله ! این گل هم تقدیم به شهدای 8 سال دفاع مقدس


20.بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستند


21.داور هند پنالتی رو دیده و میگه نه !


22.کاسیاس از توپی که داره بازی میشه انتقاد کرده بود


23.به قول خودمون یه پا دو پا انجام داد توپ رو کشید رو پای ضربه زنندش


24.کاسیاس هرگز به قد و قواره ی آرکوندا نمیرسه


25.سرخیو راموس به ناواس اُه اُه بد زدنش


26.هنوز هم مزه مزه میکنن تا توپو بزنن


27.اسپانیایی ها V وسط رو B میخونن مثل والنسیا که بالنسیا خونده میشه


28.بازیکنای اسپانیا در بازی با سوئیس از توپ هم سریعتر می دویدن


29.تورس می‌فرسته روی دروازه ... کسی نیست که استفاده کنه... جای خود تورس اونجا خالی بود


30.دومنک بازیگر آماتور وحرفه ای تئاتر


31.جالبه بدونید که این دو تیم اولین بازی جام جهانی در اولین جام جهانی رو انجام دادن... البته نه این دو تیم.بازیکناشون فرق داشتن


32.از نظر ران هم در نظر بگیریم.ران بازیکنان هندوراس خیلی بزرگتره


33.خوب الان دو تیم باید هر کدوم 5 تا پنالتی بزنن.باید بگم که هر تیمی که پنالتی ها رو ببره یعنی اینکه بازی رو برده و هر تیمی هم که ببازه یعنی اینکه بازی رو باخته


34.مسی حرکت میکنه .. مسی ضربه میزنه .. مــــسی.... ولی مسی گل نمیزنه !!!


35.مسی مسی گل میزنه ... توز توز گل میزنه!


36.یه اشتباه .. اشتباه مرگ بار .. بله .. مرگ مکزیک نزدیک میشه در این مسابقه


37.حالا دیگه مکزیک نمیتونه کمر راست کنه


38.حرکت توپ رو ببینید : قشنگ در آغوش دروازبان قرار میگیره


39.یه گل مسی داد به توز .. و حالا توز باید دنبال این باشه که یه گل بده به مسی


40.هلند تنها رقیب جدیش برزیله البته اسلــواکی هم تیم نــــــاجــــدی نیســــت


41.مــارادونـــا فعــلا ســـگرمـه هاش تو همه تا ببینیم در جریان بازی چه خواهند کرد


42.بعد از شوت سرکش Teves , مارادونا مثل یه تماشاگر مثل یه طرفدار مثل یه فوتبالیست خوشحال میشه


43.توپ رو با بادکنک اشتباه گرفته


44.فشار که روی دروازه ی تیم آرژانتین بیاد این تیم وا میده


45.سبک بازی او جون میده برای بازی در تیم آرژانتین


46.یه دریبلی میزنه که تو گل کوچیک هم نمیشه از این دریبل ها زد


47.توپ به وسط زمین میره


48.واقعا عجیبه که در تهران ما الان هوا گرمه،ولی در افریقا الان هوا سرده


49.کریم انصاری فرد هیچ نسبتی با برادران انصاری فر نداره!بخصوص با محمد حسن


50.پنج حلقه المپیک نمادی از رنگ پرچم همه ی کشورهای دنیاست


51.پرتغال 1 بازی 1 امتیاز،ساحل عاج 1 بازی 1 امتیاز،کره شمالی 0 بازی 0 امتیاز،برزیل 0 بازی 0 امتیاز


52.صد هزار نفری که در استادیوم نشسته اند،نشان دهنده ی امنیتی است که در کشور وجود دارد


53.باقری استپ سینه رو اومد ولی نتونست ادامه بده


54.اتسو با کریمی صحبت میکنه،چیکار میخوان بکنن اونجا؟دارن نقشه اش رو میریزن اونجا


55.باز شاهدیم که صندلی های بی گناه ورزشگاه به زمین پرت میشه


56.افرین علیرضا محمد،افرین.واقعا یکبار دیگه با صراحت میگم،افرین علیرضا محمد


57.یک سانتر بی هدف ... و گل


58.از 4 دقیقه وقت تلف شده یک دقیقه تلف شد


59.شما از روی قطر 2 بازیکن میتونید بفهمید کدوم قوی تره


60.سبک بازی پاراگوئه جوریه که دوست داره بازیو به ضربات پنالتی یا نهایتا وقت اضافه بکشونه


61.ساندویچی از بازیکن در اونجا به وجود میاد


62.حالا بعد از این مسابقه کشتی اسپانیا از 4/1 عبور میکنه و وارد نیمه نهایی میشه


63.حالا توپ رو سانتر میکنه...در واقع پرتاب میکنه


64.فعلا با مداد اسم هلند رو در فینال بنویسید


65.اوه , عجب برگردونی زد تو صورتش حالا چمن و عرق هر چی بود هم میاد تو صورتش


66.امان از دست این دیرک دروازه یه موقع به نفع تیمه یه موقع به ضرر تیم


67.حالا این موج ,اسمش موجه مکزیکیه که تو ورزشگاه الان زده میشه


68. بزن خلعتبری .. بزن


69. تنها تیم ایرانی که بعد از انقلاب قهرمان جام باشگاه های آسیا شده پاس تهران هست که امیدواریم ذوب آهن دومیش باشه!


70 ایگور کاسترو در عربستان به الهلال گل زده ، چرا نتونه در آزادی به پرسپولیس گل بزنه؟!


 

71.  محمدرضا خلعتبری مهاجمیه که میتونم بگم نه تنها در ایران بلکه در آسیا بی همتاست!


72. فشنگچی با چشم و ابرو نشون میده که میخاد چیکار کنه!


73. نفت آبادان در جنگ نفتی ها یک بر صفر نفت تهران رو شکست داد.


 

74. واقعا خط دفاع ذوب آهن باصلابت این توپ رو دفع کرد.


75. من دارم میبینم که انگار دارن تماشاگران رو فوج فوج از جایی به روبروی جایگاه میارن!


76. ممنونم از همکارانم که گویش (!) من رو به تصویر کشیدند!


 

77. علی دایی این دومین بازیه که مقابل ذوب آهن قرار میگیره . البته به عنوان مربی رو عرض میکنم . البته به عنوان مربی پرسپولیس رو عرض میکنم....


78. سپهر حیدری با خود ذوب آهن ، فوتبال در ذوب آهن و کلا هرچه که در اصفهان می گذره آشناست.


79. هجومی ترش کردن، نفوذی ترش کردن و به گل رسیدن


80. « تماشاگران روی سکوها هستند و بازیکنان دو تیم روی زمین بازی می کنند» این جمله را آنقدر سوالی می پرسد که ما شک می کنیم قرار بوده اتفاق دیگری بیفتد؟!


81. حمله سه طرفه راه آهن به سمت دروازه پرسپولیس. یعنی از سه طرف به سمت دروازه نزدیک می شوند

 

82. پرسپولیس می‌بره یا فولاد؟ گزینه یک یا دو؟ دیگه واستون راحت‌تره، چون گزینه سومی در کار نیست!


83.مهاجمان پرسپولیس دارند دروازه‌بان فولاد را «داغ» می‌کنند.


84.این خارجی‌ها نمی‌توانند به راحتی در هیچ کجای جهان بازی کنند، به جز ایران!


85.جملاتی را می‌بینید که روی چمن ورزشگاه حک شده است.


86. فرهاد کاظمی کتش را کنده، اما علی دایی هنوز نکنده.

87. فرهاد کاظمی سال‌ها به عنوان مربی در تیم‌های مختلف بازی کرد!


88.پیش‌بینی قطعی پیروزی پرسپولیس، هرگز امکانپذیر نیست.


89.یه موج کوچولوی مکزیکی اون بالا راه افتاده.


90.به صحنه‌های قشنگی از صحنه‌های بازی نگاه کنید تا من به کنار زمین بروم.


91.زارعی حالا یک موقعیت باد آورده را از دست داد. باد آورده که چه عرض کنم موقعیتی که نصیب او شد آب آورده بود!


92.حالا مجتبی زارعی - می زنه یا نمی زنه! حالا می زنه - کجا می زنه؟


93.حالا شاید بارش باران حرارت علی دایی را کم کند


94.زاویه دوربین به گونه ایست که اسکوربورد ورزشگاه هم در گوشه تصویر نمایان است.: «حالا دایی در دایی را می بینیم!»


95.این روزها علی عسکری که البته ما عادت کردیم به او علی عسکر بگوییم و البته از خانواده اش عذرخواهی می کنیم... ( هر چه منتظر ادامه جمله شدیم فایده نداشت!)

 

96. مقدماتی جام جهانی 2010 ، یک ثانیه پس از سوت آغاز مسابقه: ایران صفر کره جنوبی صفر!

 

شما هم می توانید جملات قصار خود را از طریق بخش نظرات اضافه کرده و یا بهترین جمله را انتخاب کنید.


منبع:مرجع

1. اشتباه کنه کارشون تمومه,حالا ببینیم اشتباه میکنه یا نه


2. طرفدارای مکزیک راه زیادی رو از مکزیک تا آفریقا اومدن,البته اگه از مکزیک اومده باشن

3. یک ساعت,60 دقیقه از بازی گذشته

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/10/3 و ساعت 8:49 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 53
مجموع بازدیدها: 266953
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو