ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ فروردین 90 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

خدا آن بالا است. دروازه‌بان جوان استیل‌آذین چندین و چند بار این جمله را بر زبان آورد. انگار واگویه‌ای بود که از اعماق وجودش بر زبانش جاری می‌شد تا آنچه باید در مورد بازی گفته می‌شد را او بگوید. چه جمله قشنگی. خدا آن بالاست، خدا آن بالا بود و می‌دید که او چگونه ناجوانمردی را نزدیک به 10 دقیقه در دستور کارش قرار داده بود و با اعصاب و روان تماشاگران پرسپولیس  بازی می‌کرد و در دلش می‌خندید که چگونه دارد میلیون‌ها نفر را عصبی می‌کند. خدا آن بالا بود و دید که او در صحنه‌ای که حتی یک در میلیون احتمال مصدومیتش نبود با تمارض، خودش را آسیب‌دیده نشان داد تا شاید چند ثانیه پایانی هم با این کار به پایان برسد. خدا چون آن بالا بود نگذاشت که حق به حقدار نرسد و بار کج به منزل!

می‌گویند پرسپولیسی‌ها باید جوانمردی می‌کردند، هر که این را می‌گوید تعریف جوانمردی را نمی‌داند. جوانمردی در مقابل یک ناجوانمردی مطلق چه معنی دارد؟ دروازه‌بانی که قصدش فقط و فقط گول زدن داور است آیا اکنون حق دارد در جایگاه طلبکار بیایستد که چرا در حقم جوانمردی نکردید؟ حاشا که اینگونه نیست که جایزه ناجوانمردی را با جوانمردی داد. فوتبال پاک اگر می‌خواهد پاک بماند باید به امثال این دروازه‌بان نشان دهد که این رفتارها هیچ جایی در فوتبال حرفه‌ای ندارد و اینگونه اعمال در همه جای دنیا نه‌تنها جایزه ندارد بلکه با آن برخورد می‌شود.

پرسپولیس  برد، خوب هم برد و برخلاف نظر گزارشگر بازی این برد به همه ما چسبید چرا که چاه‌کنان را در ته چاه جا گذاشتیم ...

آنهایی که امروز داعیه دفاع از فوتبال جوانمردانه را دارند بهتر است به آن بازیکنی معترض شوند که فارغ از قوانین و قواعد فوتبال جوانمردانه آنچنان بر روی پای بازیکن پرسپولیس تکل زد که امکان داشت خدا ناکرده فوتبال او را به انتها برساند. آنهایی که فکر می‌کنند برد پرسپولیس ناجوانمردانه بود تعریف درستی از جوانمردی ندارند.

...خدا آن بالا است، همیشه آن بالاست. 

یادداشت سردبیر روزنامه پرسپولیس 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 90/1/27 و ساعت 11:16 صبح | نظرات دیگران()

به بیرون زدن توپ توسط بازیکن برزیل در مقابل اسکاتلند در جام جهانی نود برای اولین بار به سمبل جوانمردی در فوتبال تبدیل شد .

 

این رفتار پسندیده تا به امروز در سطح اول جهان به الگویی جاودان مبدل شده  اما متاسفانه این بهانه ای شد برای برخی تیمها و حتی کشورهایی خاص که با رفتاری دروغین جریان بسیاری از مسابقات را به کل تغییر دهند ، که فوتبال ما را باید در این امر از کشورهای سرآمد نامید !


اینکه بازیکنی به خاطر اسیب دیدن بازیکن حریف جریان بازی را با به بیرون زدن توپ متوقف کند بسیار زیبا و قابل ستایش است ، اما تظاهر به آسیب دیدن بخاطر اتلاف وقت و بهم زدن ساختار روانی در تهاجم حریف و همچنین شکل دادن به سازمان دفاعی تیم خود با دروغ را چقدر جوانمردانه می توان نامید ؟



امروز در دیدار پرسپولیس و استیل آذین ، مثل تمامی دیدارهای لیگ ما، گلر استیل آذین بخاطر حفظ نتیجه تساوی در لحظات حساس پایانی به دروغ خود را آسیب دیده نشان میدهد و با بیرون فرستادن توپ روی چمن ورزشگاه پهن میشود  و در ادامه دایی به درستی به بازیکنانش دستور به جدی گرفتن بازی میدهد و...

آنچه موجب خوشنودی شده نه گرفتن سه امتیاز و پیروزی در این دیدار است بلکه امیدواری به فوتبالی است که از دروغ و فریب دور شود .

 


اگر جوانمردی یعنی به تمسخر گرفتن میلونها بیننده ای که از دور و نزدیک منتظر تماشای یک مسابقه فوتبال هستند اما به دفعات باید شاهد ورود و خروج برانکارد بخاطر تمارض باشند. اگر جوانمردی یعنی کشتن انگیزه بازیکنانی که هر لحظه بیشتر تشنه رسیدن به دروازه حریف هستند . اگر جوانمردی یعنی به بیرون زدن توپ و نیشخند زدن به ریش 40 میلیون بیننده ،  اگر جوانمردی یعنی فریب داور و کشتن زمان ، اگر جوانمردی یعنی رسیدن به پیروزی یا توقف حریف با خوابیدن روی زمین و ترویج دروغ ، اگر جوانمردی یعنی به یغما دادن میلیارها هزینه یک تیم با متوسل شدن به فریب و ریاکاری ، پس ننگ برآنچه آن را جوانمردی مینامند !



دستور امروز دایی و گل آرفی تیری بود بر قلب نیرنگ و دروغ در این فوتبال . افسوس که پایه های این ناجوانمردی آنچنان در این فوتبال استوار است که از فردا باید شاهد صحنه هایی به مراتب بیشتر از گذشته از درازکش شدن بازیکنان تیم پیروز یا تیمی که برای نباختن به زمین میرود باشیم.


18 تیم در لیگ برتر با اهدافی گوناگون در این لیگ دست و پا میزنند . فرقی نمیکند که امروز کدام تیم به این حربه متوسل میشود. مهم این است که این رفتار دروغین به نوعی تاکتیک برای اکثر تیمها دراین فوتبال تبدیل شده . هفته گذشته بازیکنان تراکتور مقابل استقلال و هفته ای دیگر بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس و...

گذشته از اینها زمانی می توان عنوان بازی جوانمردانه روی یک بازی گذاشت که بازیکن حریف روی زمین افتاده باشد و در برابر تیم 10 نفره گلی به ثمر برسد نه اینکه موقعیتی ایجاد شود و توپی به بیرون زده شود و پس از پایان ماجرا و شروع موقعیت بعدی گلی به ثمر برسد.

اگر امروز هم دایی چنین دستوری نمی داد باید روزی این غده چرکین از این فوتبال ریشه کن شود . بهتر است رسانه ها و مربیان ما بجای بوق و کرنا از گل آرفی در این دیدار به آن چه فوتبال ما را به کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک کرده بیشتر توجه کنند . باشد روزی که روح ناجوانمردی پشت نام جوانمردی در این فوتبال پنهان نشود .


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 90/1/27 و ساعت 9:55 صبح | نظرات دیگران()

مالک باشگاه استیل‌‌آذین از انحلال این تیم خبر داد.

 

حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل آذین پس از دیدار جنجالی با پرسپولیس در گفت‌و‌گویی کوتاه  از انحلال این تیم و کناره‌گیری از ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خبر داد.

وی در این زمینه گفت: مسئولان هر کاری می‌خواهند انجام دهند، جریمه‌مان کنند. دیگر حتی یک لحظه هم در این فوتبال نمی‌مانم و از هم‌ اکنون انحلال استیل آذین را اعلام می‌کنم. خداحافظ فوتبال، بخش خصوصی نباشد بهتر است.

 

 

البته این اولین بار نیست که هدایتی استیل را منحل اعلام می کند و باید دید روی حرف خود می ماند یا خیر.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 90/1/27 و ساعت 9:53 صبح | نظرات دیگران()

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت : با وجود خستگی و مصدومیت بازیکنان پس از بازی با ذوب آهن کسب سه امتیاز بازی با استیل  آذین برای ما حیاتی است.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه پرسپولیس برابر استیل آذین که برای اولین در یک مسابقه پس از دربی هفتاد برگزار می شودافزود : تیم ما با وجود خستگی پس از بازگشت از سفر به ازبکستان و اصفهان تمرینات خود را پیگیری کرده و مصمم به کسب سه امتیاز برابر استیل آذین هستیم.

 

دایی ادامه داد : در تیم ما سامان آقازمانی و غلامرضا رضایی مصدوم هستند و قطعا به بازی برابر استیل آذین نمی رسند ، همچنین به دلیل خستگی بازیکنان اصلی پس از بازی با ذوب آهن فشار بیشتر را به بازیکنان جایگزین وارد کردیم و حتی با تیم دوم در دیدار دوستانه شرکت کردیم.

 

 

وی ادامه داد: با این وجود خودمان را برای یک بازی خیلی سخت و مهم آماده کردیم ایم چراکه سه امتیاز این بازی ما را برای رسیدن به اهدافمان کمک می کند تا بتوانیم به رتبه های بالای جدول برسیم.

 

همچنین مربی تیم فوتبال استیل آذین در خصوص دیدار برابر پرسپولیس گفت : تیم ما پتانسل شکست هر تیم فوتبالی را دارد و این امر تنها منوط به یک دل بودن خودمان وانگیزه ورود به زمین است. با توجه به اینکه فردا مقابل پرسپولیس قرار می گیریم که یک تیم پرطرفدار است فکر می کنم این انگیزه در بازیکنان به وجود آمده و امیدوار به کسب نتیجه هستیم.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 90/1/26 و ساعت 11:11 صبح | نظرات دیگران()

دیدار پرسپولیس و استیل آذین در هفته سی‌ام از حساسیت خاصی برخوردار است.

 

پرسپولیسی‌ها با دایی در پی رسیدن به سهمیه آسیا هستند و البته هنوز هم هستند هوادارانی که جام را طلب می کنند و یاوری هم با تیم بحران زده اش می خواهد برای فرار از سقوط بجنگد.

 

زیبایی بازی را شاید گزارش عادل فردوسی پور کامل تر کند. او که استاد متلک‌پرانی در بازی‌هایی اینگونه است فردا هم قطعا می تواند نکات جالبی را مطرح کند. آن هم در حالی که باشگاه پرسپولیس به دلیل طعنه دوشنبه شب عادل به نظرسنجی این باشگاه در برنامه نود بدجوری با هم سر ناسازگاری پیدا کرده اند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 90/1/26 و ساعت 11:11 صبح | نظرات دیگران()

تیم فوتبال پرسپولیس از سری مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر با سه گل ذوب آهن اصفهان را در هم کوبید.

 

ایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا هم دبل شد


 تیم های فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس از ساعت 16:45 امروز در حضور نزدیک به 10 هزار تماشاگر ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان پرسپولیس موفق شد با سه گل میزبان خود را شکست دهد.



گل های پرسپولیس را در این دیدار امیرحسین فشنگچی(5+45) ، وحید هاشمیان(67) و محمد نوری(70) به ثمر رساندند.



از موقعیت های حساس این مسابقه می توان به ضربه آزاد سرکش مازیار زارع در دقیقه 8 بازی اشاره کرد که به تیر افقی دروازه برخورد کرد. همچنین در دقیقه 92 این مسابقه نیز سامان آقازمانی یک بار توپ را به تیر عمودی دروازه ذوب آهن زد.

 

قضاوت این مسابقه بر عهده سعید مظفری زاده بود که وی به محمد نوری و سامان آقازمانی از پرسپولیس و محمدرضا خلعتبری و سیدمحمد حسینی از ذوب آهن کارت زرد نشان داد. . وی همچنین در دقیقه 45 و پس از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس منصور ابراهیم زاده سرمربی ذوب آهن را از کنار زمین مسابقه اخراج کرد.



ترکیب پرسپولیس : علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، علیرضا نورمحمدی، علیرضا محمد، سامان آقازمانی، حمیدرضا علی عسگری، محمد نوری، مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی( محمد منصوری ، 84)، هادی نوروزی(مجتبی زارعی ، 73) و وحید هاشمیان( اشپیتیم آرفی ، 74).
سرمربی : علی دایی


ترکیب ذوب آهن : شهاب گردان ، سید محمد حسینی ، علی احمدی ، شاهین خیری ، حسین ماهینی ، قاسم حدادی فر ، اسماعیل فرهادی( سید جلال رافخایی ، 69) ، مهدی رجب زاده ، محمدرضا خلعتبری ، فرشید طالبی ، ایگور کاسترو (محمد قاضی ، 58)
سرمربی : منصور ابراهیم زاده


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 90/1/21 و ساعت 6:49 عصر | نظرات دیگران()

فقط هواداران حق دارند ناراحت باشند/برای پایان بدشانسی ها به مصاف بنیادکار می رویم

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای پایان دادن به بدشانسی ها و کسب هر 3 امتیاز به مصاف بنیادکار می رویم.


 

 علی دایی در خصوص سومین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تنها با هدف کسب هر سه امتیار و پایان دادن به بدشانسی های اخیر به ازبکستان می رویم و با پیروزی مقابل بنیادکار از این مرحله عبور خواهیم کرد.


 

دایی افزود: این سه امتیاز می تواند خیلی از مسائل را به سود ما تغییر دهد. هم از لحاظ فردی و روحی می تواند بازیکنان و هم کل تیم را در وضعیت بهتری قرار دهد. به همین خاطر با همین اندیشه و به امید خدا برای کسب هر سه امتیار به تاشکند آمدیم.

 

 

 

 

وی افزود: از زمانی که به پرسپولیس آمدم جلوی خیلی از مسائل و کارهایی که این عده در این تیم می کردند گرفته شده و به همین خاطر دست به هر کاری می زنند تا به خیال خود بتوانند تیم من را وارد حاشیه کنند. پیش از دربی آمدند و با القابی در تمرین جنجال درست کردند و آرامش تیم را بهم زدند ، چون می خواهند با ملتهب کردن فضا به اهداف خودشان برسند.

 

سرمربی پرسپولیس افزود: ما دربی 70 را واگذار کردیم اما خود استقلالی ها هم به این مسئله باور داشتند که ما فوتبال سرتری به نمایش گذاشتیم. به همین خاطر با وجود شکست، بازی خوب بچه ها پاسخ خیلی از مسائل را داد.

 

دایی در خصوص انتقادهایی که به عملکرد تیمش در دربی مطرح می شود گفت: مطمئنا با هیچکدام از انتقادهایی که علیه تیم مطرح می شود موافق نیستم اما به هواداران حق می دهم که ناراحت باشند. به غیر از هواداران هیچکس دیگری حق ندارد ، چون تنها هواداران بدون هیچ چشم داشتی خواهان پیروزی تیم محبوبشان هستند و منافع شخصی را دنبال نمی کنند.

 

دایی ادامه داد: شکر خدا نه پرچمی افتاده و نه اتفاق خاصی رخ داده؛ فوتبال همین است. یک سری مسائل در فوتبال رخ می دهد اما مطمئنا ما همه تلاشمان را می کنیم که در نتیجه گیری بهتر عمل کنیم. من وقتی شب سرم را روی بالش می گذارم با وجدان آسوده می خوابم چون برای پرسپولیس هر کاری که در توانم بود انجام داده ام. بعضی ها همیشه دنبال این فرصت ها هستند تا از موقعیت به نفع خودشان سوء استفاده کنند.

 

دایی در خصوص از دست رفتن بخت قهرمانی پرسپولیس نیز گفت: هدفمان این است که در تمام بازی های باقی مانده امتیازات کامل را کسب کنیم تا هرچقدر امکان دارد پرسپولیس را از جایگاه فعلی بالاتر ببریم.

دایی در خصوص حاشیه هایی که پس از دربی 70 بوجود آمده ، گفت: متاسفانه بعضی ها که ادعای پرسپولیسی بودند دارند، علیه این تیم فعالیت می کنند. دلیل این رفتارشان تنها به خاطر بسته شدن راه منافعشان است.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 90/1/14 و ساعت 5:20 عصر | نظرات دیگران()

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با ارسال عدد 1 به شماره 10000 به پرطرفدارترین تیم آسیا رای دهند.

 

 ویژه برنامه فوتبال برتر برای هفتادمین داربی پایتخت با طرح این سوال که شما طرفدار کدام یک از دو تیم پرسپولیس و استقلال هستید بار دیگر هواداران دو تیم را به چالش کشیده است.

 

به این ترتیب هواداران پرسپولیس می توانند با ارسال عدد 1 به  10000 یکبار دیگر به پرطرفدارترین تیم آسیا رای داده و برای چندمین بار استقلالی ها را در این عرصه نیز با شکست مواجه کنند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 90/1/10 و ساعت 4:54 عصر | نظرات دیگران()

 سرود پرسپولیس دقایقی پیش در ورزشگاه آزادی پخش و با استقبال گسترده هواداران پرسپولیس مواجه شد.

 

مجری حاضر در ورزشگاه آزادی خطاب به هواداران سرخابی اعلام کرد قرار است یک دونده به حالت برعکس در دور پیست دور زمین چمن آزادی بدود. این دونده درحالی که به صورت برعکس می دوید به طور ناگهانی به ماشین تجهیزات صدا و سیما برخورد کرد که این اتفاق باعث شد تا حاضرین در ورزشگاه به این اتفاق بخندند. این دونده با وجودی که برخورد محکمی به این ماشین داشت همچنان به دویدن برعکس ادامه داد.

 

 

 

مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی ساعت 14:5 وارد ورزشگاه آزادی شد. وی به محض ورود به ورزشگاه با دوربین تلویزیونی به مصاحبه پرداخت. وی سپس وقتی می‌خواست به سمت جایگاه ویژه برود با هواداران استقلال روبرو شد و به آنها دست داد. هواداران استقلال نیز وی را تشویق کردند!!!

 

 



* یکی از گزارشگران تلویزیون در اقدامی جالب 2 هوادار پرسپولیس و استقلال را به داخل زمین برد تا از آنها مصاحبه بگیرد. با توجه به اینکه مکان این مصاحبه مقابل هواداران استقلال بود، آنها در قبال هوادار پرسپولیس موضع گرفتند و علیه او شعار دادند. هنگامی هم که مصاحبه تمام شد و هوادار پرسپولیس قصد داشت به جای خود بازگردد یکی از تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین روی پای او افتاد.



*ترانه احسان خواجه امیری که برای پرسپولیس خوانده از بلندگوهای ورزشی آزادی پخش شد و مورد توجه هواداران سرخ پوش در ورزشگاه قرار گرفت.



* در جایگاه استقلالی ها که در زیر جایگاه خبرنگاران قرار دارد سه هوادار استقلال با یکدیگر درگیری پیدا کردند که یکی از این هواداران پیراهنش پاره و دست او آسیب دید. 2 هوادار دیگر نیز دستگیر شدند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 90/1/10 و ساعت 4:53 عصر | نظرات دیگران()

 پزشک تیم فوتبال پرسپولیس آخرین وضعیت بازیکنان آسیب دیده این تیم را در آستانه داربی 70 تشریح کرد.

 

دکتر فرید زرینه با اشاره به آسیب‌دیدگی ابراهیم شکوری اظهار کرد: او از ناحیه دنده دچار شکستگی شده و به بازی مقابل استقلال نمی‌رسد.

 

وی ادامه داد: سپهر حیدری نیز آسیب‌دیدگی جزئی داشت که اکنون برطرف شده اما، باید بار دیگر او را تست کنیم و در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشد، می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند.

 

پزشک پرسپولیس درباره آخرین وضعیت وحید هاشمیان و غلامرضا رضایی نیز گفت: هاشمیان و رضایی دیگر مشکلی ندارند. علیرضا محمد نیز می‌تواند در این بازی به میدان برود.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 90/1/9 و ساعت 2:4 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 71
مجموع بازدیدها: 266635
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو