ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ مرداد 89 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و این معنى به لفظى دیگر از آن حضرت روایت شده است که : ] دل بیخرد در دهان اوست و زبان خردمند در دل او [ و معنى هر دو یکى است . ] [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: در صورت رسیدن درخواست باشگاه‌ها هفته چهارم یک روز دیرتر برگزار خواهد شد.


عزیز محمدی درباره نامه مشترک 3 باشگاه استقلال و پرسپولیس و سپاهان مبنی بر لغو شدن بازی های هفته چهارم به دلیل دیدار تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: من هنوز نامه این سه باشگاه را ندیدم. دیشب تا ساعت 20:30 در فدراسیون بودم اما این نامه به دستم نرسید. با این حال قرار نیست بازی های هفته چهارم لغو شود.

 

وی افزود: در حال تهیه نامه ای برای همه باشگاه ها هستیم تا اگر درخواستی برای تعویق بازی های خود در هفته چهارم دارند، به صورت کتبی به سازمان لیگ اعلام کنند. در صورت رسیدن درخواست یک روز بازی ها را به تعویق می اندازیم. البته باید به گونه ای هم برنامه ریزی کنیم که به برنامه های هفته های آتی لطمه ای وارد نشود.


 

روز گذشته 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان در نامه ای مشترک خواهان لغو بازی های خود در هفته چهارم شدند.

 

تیم ملی 20 مرداد در ایروان با ارمنستان بازی می کند و بیست و یکم نیز به تهران بازمی گردد. طبق برنامه قرار است هفته چهارم لیگ جمعه 22 و شنبه 23 مرداد برگزار شود


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/5/17 و ساعت 2:52 عصر | نظرات دیگران()

دقیقه 94 بازی صبای قم- پرسپولیس یک پنالتی می‌توانست سرخ‌ها را از اولین شکست فصل جدید فراری دهد اما ضربه تیاگو توسط مهدی واعظی مهار شد تا لحظه‌ای بعد محسن ترکی به نشانه پایان بازی و قطعیت یافتن شکست سرخ‌ها در سوت خود بدمد.

 

بعد از این باخت حتما خیلی‌ها تیاگو را شماتت می‌کنند، چرا که از او انتظار نمی‌رفت در این شرایط حساس فرصت به این بزرگی را هدر دهد اما هافبک شماره 27 قرمزها مثل بقیه پرسپولیسی‌های معترض می‌گوید: «واعظی زود حرکت کرد و دو قدم جلو آمد.»


به عنوان سوال اول، بازی با صبا چطور بود؟
فکر می‌کنم ما در جریان بازی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما انگار روز ما نبود. وقتی کارهای تاکتیکی جواب نداد، با پنالتی می‌توانستیم نتیجه را عوض کنیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

 


از بازی خودت راضی هستی؟
من خیلی تلاش کردم و دویدم به‌خصوص در نیمه دوم. به نظر خودم من و شماره 9 (مازیار زارع) در خط هافبک خوب کار کردیم. من خودم در این بازی 10 کیلومتر دویدم و فکر کنم در مجموع خوب بودم.


اما پنالتی را خراب کردی؟
در صحنه پنالتی دروازه‌بان حریف دوگام جلو آمد و زودتر پرید، من هم تمرکزم را از دست دادم و الان واقعا ناراحتم.


اصلا قرار بود تو پنالتی بزنی؟
بله من پنالتی‌زن اول تیم در بازی‌های تدارکاتی بودم. فصل قبل هم در فینال جام حذفی پنالتی زدم که گل شد. البته وقتی رفتم توپ را بردارم تا پنالتی بزنم هیچ بازیکنی سمت من نیامد. فکر می‌کنم یکی دو نفر می‌خواستند خودشان بزنند اما مربیان از کنار زمین گفتند خودم بزنم.


تو همیشه پنالتی‌هایت را زمینی و گوشه دروازه می‌زنی، این بار چرا تصمیم‌ات عوض شد؟
نه، من در بازی با همین تیم صبا در نیمه نهایی جام حذفی هوایی زدم که گل شد. البته دروازه‌بان صبا بازیکن دیگری بود.


حالا که پنالتی خراب کرده‌ای باز هم حاضری برای پرسپولیس پنالتی بزنی؟
بله، چرا که نه. اگر باز هم از من بخواهند حتما پنالتی می‌زنم البته این اولین بار بود که پنالتی‌هایم خراب می‌شد و امیدوارم آخرینش باشد. البته از اینکه آقای دایی به من اعتماد کرد ممنونم و به‌خاطر گل نشدن آن ضربه از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

  < type=text/java>
var jcomments=new JComments(14290, "com_content","http://perspolisnews.com/index.php?option=com_jcomments&tmpl=component");
jcomments.setList("comments-list");
 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/13 و ساعت 6:3 عصر | نظرات دیگران()

گناه صندلی های ورزشگاه آزادی چه بود که در آتش کینه هواداران تراکتورسازی خاکستر شدند؟ ورزشگاه پیر تهران تاکنون چنین تصاویری رقت انگیزی را به یاد نمی آورد. این فوتبال نیازمند ترحم نیست؟


کم نگفته اند از آنچه عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادی گذشت اما هنوز در ذهن نگارنده تصاویر شرم آوری عبور می کند که هر یک از آن ها برای تیشه زدن به ریشه فوتبال نیمه جان ما کفایت می کند. هنوز در شوک سپری شدن جام جهانی نوزدهم در غیاب تیم ملی ایران ، با حضور هندوراس و کره شمالی بودیم که غبار تاریکی بر تارک فوتبال ایران نشست.


1- فراموش شدنی نیست؛ چهره کاپیتان پرسپولیس وقتی همشهریانش با رکیک ترین ناسزاها او را بدرقه می کردند. مرد اخلاق فوتبال ایران که دست بر قضا خواستگاهش فوتبال تبریز و تراکتورسازی بود، نام شهرش را در ایران و آسیا به گوش سایرین رساند ، درست در لحظاتی که برای ادای احترام به مردم دیارش به سمت هواداران تراکتورسازی رفت ، حالا با خودش فکر می کند که این سرنوشت شوم تمام اسطوره های این فوتبال است؟

 

 

ما چه خوش خیال بودیم که تصور می کردیم تماشاگران تبریزی حرمت کریم را حفظ می کنند و بابت عدم حضورش مقابل تراکتورسازی در دیدار فصل گذشته به او خرده می گرفتیم و حالا خوب می دانیم حال کریم را.

2- آری؛ این فوتبال اسطوره نمی شناسد که اگر می شناخت وقتی سرمربی پرسپولیس، بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان و موجه ترین چهره ورزشی ایران در محافل بین المللی به رسم ادب و میهمان نوازی به سمت نیمکت تراکتورسازی تبریز می رفت مورد هجوم هواداران میهمان قرار نمی گرفت و آماج فحش و ناسزا به سمتش رهسپار نمی شد. حالا سرمربی همزبان کاپیتان، خوب درک می کند حال این فوتبال را، احوال اسطوره هایی که سرنوشت محتوم بسیاری از آن ها حکایت امروز دایی و باقری بود.

3- ما چه خوش خیال بودیم که این ناسزاها را به حساب قرار گرفتن دو آذری مقابل هم کیشان خود می دانستیم اما زمانی که عادل فردوسی پور گزارشگر با سابقه سیما که بدون شک محبوب تمام ملت ایران است آماج الفاظ رکیک هواداران تراکتورسازی قرار گرفت به اشتباهمان پی بردیم. عادل که در تمام سالیان حضورش در تلویزیون حسن نامش را به اثبات رسانده بود به جرم امانتداری از رای مردم که آن را ناموسش می دانست با رکیک ترین الفاظ مواجه شد، چرا؟ چون نتیجه همانی نبود که این جماعت در ذهنشان ساخته بودند!

4- ما ساده بودیم که فوتبال را بهانه فراموشی کاستی های جامعه می دانستیم ، که وقتی شعارهای قومیتی و تجزیه طلبانه در ورزشگاه میزبان از سوی هواداران قلیل میهمان طنین انداز شد ، تازه فهمیدیم فوتبال برای عده ای بهانه ای برای فریاد های قومیتی محسوب می شود. آنجا که کهن ترین تمدن جهانیان با الفاظی شرم آور مورد توهین قرار می گیرد و نژاد آریایی، همان نژادی که هزاران سال موجب افتخارمان بود ، توسط این عده مورد تمسخر قرار می گیرد. خدا را شکر کوروش و داریوش و آرش کمانگیر در عصر ما زندگی نکردند تا شاهد فرو ریختن حس ناسیونالیستی یک ملت باشند.

5- همکاران بی ریا ما که تنها برای شکار تصاویر ناب آن هم از روی یک رسم کاری پشت دروازه میهمان جمع شده بودند تا با دوربین هایشان یک مسابقه فوتبال را به تصویر بکشند چه ساده تصور می کردند همه ی آن هایی که عصر سه شنبه خود را بجایگاه هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی رسانده بودند ،همان مردم دیار ستارخان و باقرخان هستند که سال ها زبانزد مردی و مردانگی بودند. جرم آن ها چه بود که با بطری آب و ساندیس، صندلی های پلاستیکی و سیمان پذیرایی شدند؟

6- گناه صندلی های ورزشگاه آزادی چه بود که در آتش کینه هواداران تراکتورسازی خاکستر شدند؟ ورزشگاه پیر تهران تاکنون چنین تصاویری رقت انگیزی را به یاد نمی آورد. این فوتبال نیازمند ترحم نیست؟.

7-  سادگی ما را ببین که از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توقع بی جای رعایت عدالت را داشتیم! «عدالت»؛ چه واژه سنگینی، ما از کسانی طلب عدالت داشتیم که ملاحظات شخصی، تعلقات فردی و سفارشان سیاسی - اجتماعی در پوست و خونشان نفوذ کرده بود.

این فوتبال نیمه جان، نه از حسرت عدم حضورش در جام جهانی فوتبال و نه از غم نشستن روی سرسره رنکینگ فدراسیون جهانی، که از فروپاشی آخرین خاکریز باقی مانده اش عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادی و میان جنجال هواداران تراکتورسازی مدفون شد. و ما چه خوش باور بودیم که ساعتی قبل از آغاز هفته نخست لیگ دهم به شروعی دیگر اندیشیدیم...

نویسنده : پویا نوایی


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 89/5/8 و ساعت 12:23 عصر | نظرات دیگران()

دیروز ار ساعاتی قبل از بازی در ورزشگاه حضور داشتیم . حرکات جالبی را از تبریزی ها مشاهده می کردیم که

باعث خنده در میان تماشاگران پرسپولیس شده بود .

چیزی که بیشتر از همه جالب بود در گیری هواداران تبریزی با خود بود . وقتی عده ای در سکوهای پشت دروازه

نشسته بودند دسته ای از هواداران تبریز در طبقه بالا و بالای سر هوادارن خود نشستند و سامان دهی شدند

تا همه در یک قسمت از ورزشگاه باشند اما تماشاگران تبریز در طبقه پایین به خیال اینکه آنهایی که در طبقه بالا

هستند پرسپولیسی هستند و بالعکس آن بالایی ها فکر کردند در طبقه پایین پرسپولیسی نشسته اقدام به

پرتاب اشیاء به سمت یکدیگر کردند .

ازپایین به بالا و از بالا به پایین یکدیگر را می زدند و ما هم که از جریان آگاه شده بودیم کاری جز خندیدن

نداشتیم . تا بعد ار 10 دقیقه درگیری متوجه شدند که همه تبریزی هستند و شروع به تشویق هم کردند .

این نکته هم جای بسی تامل است .


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 1:27 عصر | نظرات دیگران()


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 1:27 عصر | نظرات دیگران()

تراکتور سازان ??سال، در حسرت پیروزی بر پرسپولیس

تقریبا تمامی بازیهایی که پرسپولیس در ??سال گذشته مقابل تراکتور سازی تبریز برگزار کرده را از نزدیک شاهد بودم.وقتی به گذشته فکر میکنم یادم میاید زمانی را که پرسپولیسیها و هواداران تراکتور در ورزشگاه باغشمال تبریز در کنار هم می نشستند ونه تنها به یکدیگر توهین نمی کردند. بلکه شعار های مشترکی علیه استقلال سر می دادند. اما چه شده که امروز هواداران تراکتور سازی که نسل جدیدی در فوتبال ایران هستند نه تنها همه تیمهایی را که روزی خواهر خوانده خود می دانستند را فراموش کرده اند بلکه رو به شعارهای سیاسی آورده وقطعا این نوع حمایت در دراز مدت مشکلات زیادی را برای تیم محبوبشان به وجود خواهد آورد .آیا آنها معنی شعارهایی مثل (تبریز ماکو آنکارا - ما کجا فارس ها کجا)و یا (آذربایجان مال ما - افغانستان مال فارسها)را می دانند؟؟؟امروز بعد از بازی از یکی از مسئولین فوتبال شنیدم که ممکن است برای تنبیه آنها چند بازی تراکتور سازی را در جزیره کیش برگزار کنندو اگر این روند ادامه داشته باشد شاید تا نیم فصل بازیهای این تیم بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

 

واقعا برای این ادمها کاری جز تاسف خوردن نمیشه کاری کرد

 

یادتان باشد نمیگزاریم یک سانت از خاک ایران جدا شود

اذربایجان جزء جدایی نشدنی خاک ایران اسلامی است


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 1:21 عصر | نظرات دیگران()


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 1:21 عصر | نظرات دیگران()

نه شور دیدیم و نه شعور

اول پذیرایی شدند ـ سپس به آتش کشیدند ـ در پایان هم فحش دادند و رفتند!!!

هواداران تبریزی ابتدا از سوی تهرانیها پذیرایی شدند و بعد از پایان بازی از فرط خوشحالی که تنها یک گل از محبوبترین تیم آسیا خورده بودند ورزشگاه را به آتش کشیدند و با همان ساندیس هایی که از آنها پذیرایی کردیم حتی به همشهری محبوب خود (کریم باقری) نیز رحم نکردندو به تبریز برگشتند.

 

----------------------------------------------------------------------

 منبع : سکوی سرخ


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 1:14 عصر | نظرات دیگران()

الفاظ نامناسب هوادران تراکتور صدای گزارشگر را قطع کرد.

دیدار تیم پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر مقابل تراکتور با پیروزی آغاز شد


 این دیدارکه  از ساعت 19:40 در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 40 هزار تماشاگر آغاز شده بود با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید .

دو تیم در نیمه اول بازی محتاطانه‌ای ارایه کردند و در نیمه اول فقط کریم باقری یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد تا بازی در 45 دقیقه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.


نیمه دوم بازی نیز بسیار کند دنبال شد و پرسپولیس در اکثر زمان بازی توپ و میدان را در دست داشت  که نتوانست از موقعیت های ایجاد شده به خوبی استفاده کند .



شرح گل : در آغاز نیمه دوم( دقیقه 46)  و در پی فرار دیدنی جلال اکبری از سمت چپ و پاس زیبای وی به غلامرضا رضایی ضربه مهارنشدنی وی اولین گل بازی را رقم زد.

 

 



قضاوت این دیدار که برای تماشای آن بالغ بر 40 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بودند، برعهده مسعود مرادی بود. مرادی در نیمه اول مسابقه به عرفان اولروم از تیم تراکتورسازی تبریز و در نیمه دوم به باقری , غلامرضا رضایی و اکبری از پرسپولیس  کارت زرد نشان داد.



ترکیب پرسپولیس : علیرضا حقیقی، علیرضا محمد، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، جلال اکبری، مازیار زارع، محمد نوری، کریم باقری(تیاگو)، غلامرضا رضایی، حمید علی عسگر، هادی نوروزی(زارعی)
سرمربی : علی دایی

 

ترکیب تیم تراکتورسازی تبریز: مهدی ثابتی، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، مصطفی اکرامی، محمد ابراهیمی، مجتبی ترشیز، کرار جاسم( از دقیقه 63 مصطفی حقی‌پور)، مهدی کیانی، ابوالفضل جلیلی، رسول خطیبی( از دقیقه 80 علی علیزاده) و عرفان اولروم( از دقیقه 49 مسعود ابراهیم‌زاده)
سرمربی: فراز کمالوند

درگیری لفظی تماشاگران دو تیم از ابتدای مسابقه آغاز شد و در اواخر مسابقه نیز تماشاگران تبریزی برخی از صندلی‌های ورزشگاه را شکستند و آنها را به کنار زمین پرتاب کردند و برخی از آنها را نیز آتش زدند.



تماشاگران تبریزی در ابتدای مسابقه نیز به سمت عکاسان بطری آب پرت می‌کردند.



استفاده از الفاظ نامناسب از سوی تماشاگران دو تیم تلویزیون را وادار به قطع صدای ورزشگاه آزادی کرد به طوری که گزارشگر داخل استودیو دقایق زیادی از نیمه دوم را گزارش کرد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/5/5 و ساعت 9:54 عصر | نظرات دیگران()

هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز فصل دهم رقابت‏های لیگ برتر باشگاه‏های کشور را مسائل حاشیه‏ای زیادی آغاز کردند.



*نخستین دیدار برگزار شده در ورزشگاه آزادی در لیگ دهم با حواشی بسیاری همراه بود طوریکه به نظر می‏رسد اگر مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در همین ابتدای کار به فکر چاره‏اندیشی نباشند، در ادامه شاهد اتفاقات ناخوشانیدی در لیگ دهم خواهیم بود.



*دیدار تیم‎های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی در شرایطی عصر امروز سه شنبه برگزار شد که کمتر از 10 هزار تماشاگر تراکتورسازی در ضلع جنوبی ورزشگاه مسقر شده بودند و در پیش از آغاز بازی حواشی بسیاری را رقم زدند. طرفداران تراکتورسازی که فصل نهم را با شور و حرارتی خاص به پایان برده بودند در آغاز لیگ دهم عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند و اقداماتی انجام دادند که قطعا عواقب خوبی برای آنها نخواهد داشت.



*پیش از آغاز بازی طرفداران تراکتورسازی با پرتاب بطری و شعارهای ناشایست شرایط را برای برگزارکنندگان مسابقه و عکاسانی که پشت دروازه این تیم مستقر شده بودند، سخت و دشوار کردند.

 



* در حالیکه انتظار می‌رفت ورزشگاه آزادی در یک روز تعطیل برای بازی دو تیم پرطرفدار مملو از تماشاگر شود اما فقط حدود30 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بودند.

* ناهماهنگی بازیکنان تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در این دیدار باعث شد بازی پراشتباه بازیکنان با اعتراض طرفداران هر دو تیم مواجه شود.

* علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این دیدار بیشتر از همه مورد تشویق قرار گرفت.

* طرفداران تراکتورسازی پلاکاردهای زیادی را در حمایت از این تیم در نقاط مختلف ورزشگاه نصب کرده بودند که یکی از آنها به "پل" هشت پای معروف جام جهانی اختصاص داشت.

* از دقایقی پیش از آغاز نیمه دوم طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز مستقر در جنوب غربی ورزشگاه با تماشاگران پرسپولیسی کنار این جایگاه درگیر شدند و اقدام به پرتاب اشیای مختلف کردند که صحنه های ناشایستی رقم خورد. در این بین نیروی انتظامی مجبور شد برای برقراری نظم و حفظ سلامت تماشاگران فاصله بین تماشاگران دو تیم را بیشتر کند. با این حال درگیری لفظی طرفین ادامه داشت.


* از تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مناسبت نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام زمان (عج) با کیک و ساندیس پذیرایی شد.



*حدود 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند که حدود 10 هزار تماشاگر طرفدار تراکتورسازی تبریز هستند.


*طرفداران تراکتورسازی علیه کریم باقری کاپیتان پرسپولیس شعار سر دادند و پرسپولیسی‌ها نیز این بازیکن را تشویق کردند. همین موضوع باعث درگیری بین تماشاگران دو تیم شد و تبریزی‌ها به سمت طرفداران پرسپولیس بطری آب پرتاب کردند.


*ماموران انتظامی تلاش کردند با خالی کردن یک جایگاه بین تماشاگران دو تیم فاصله ایجاد کنند. تماشاگران تبریزی پیش از آغاز مسابقه به سمت عکاس‌هایی که پشت دروازه تراکتورسازی نشسته بودند هم بطری آب پرتاب کردند و باعث تاخیر یک دقیقه‌ای در آغاز مسابقه شدند. فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی از تماشاگرانش خواست این کار را ادامه ندهند.

* تبریزی‌ها علیه عادل فردوسی‌پور گزارشگر تلویزیونی هم شعار دادند و طرفداران پرسپولیسی نیز او را تشویق کردند.


* عادل فردوسی پور که گزارشگر این مسابقه بود تنها توانست یک نیمه را گزارش کند و نیمه دوم این بازی توسط مجری برنامه فوتبال برتر گزارش شد.

* پیمان یوسفی مجری برنامه فوتبال برتر که نیمه دوم این بازی را گزارش کرد علت قطعی صدای ورزشگاه را فحاشی برخی تماشاگران تبریزی عنوان کرد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/5/5 و ساعت 9:53 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 267169
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو