ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ مهر 89 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش تا با بردباری همراه نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

من دوست دارم فارغ از علاقه قلبی که به رنگ قرمز و پرسپولیس دارم یک مقدار منطقی تر به این بازی نگاه کنم.

 

احسان علیخانی می گوید: «در شرایط فعلی خیلی ها می گویند که شرایط استقلال از پرسپولیس بهتر است. من هم تا حدودی با این عقیده موافقم اما دو نکته باعث می شود اعتقاد داشته باشم اگر قرار است بازی یک برنده داشته باشد، آن تیم پرسپولیس خواهد بود»

 

علیخانی این دو نکته را اینطور بیان می کند: «اول اینکه در تاریخ بازی های این دو تیم اگر دقت کرده باشید، تیمی که ضعیف تر بوده هم بازی بهتری انجام داده و هم بهتر نتیجه گرفته است»

 

 

«نکته دوم اینکه پرسپولیس روی نیمکت یک مربی با شخصیت دارد که می تواند روی او حساب ویژه ای باز کند. علی دایی با کاریزمایی که دارد به راحتی می تواند استرس و اضطراب این بازی را از روی دوش شاگردانش بردارد.»

 

علیخانی در پایان می گوید: «من فکر می کنم این بازی اگر قرار باشد برنده ای داشته باشد، تیمی است که از راه دور شوت بزند و از راه دور دروازه حریف را نشانه بگیرد. فکر می کنم با تمام این حرف ها پرسپولیس برنده این مسابقه باشد.»

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/7/22 و ساعت 5:2 عصر | نظرات دیگران()

بنویس مجلس، قرمزته» این ختم‌کلام یکی از نمایندگان دوآتشه مجلس است.

 

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک که از قدیم‌الایام پرسپولیسی بوده و در مجلس امان استقلالی‌ها را بریده، در آستانه دربی برای نمایندگان آبی بدجور کری می‌خواند. جسته و گریخته اعلام شده بود اغلب نمایندگان مجلس پرسپولیسی هستند اما حسنوند این موضوع را قطعی اعلام کرد تا بگوید: «تعداد ما بیشتر از استقلالی‌هاست. امسال هم وضعیت تیم خیلی خوب است. انشاءالله فردا می‌بریم.» حسنوند همیشه یک رقیب جدی استقلالی در صحن مجلس دارد.

 

این دو بر سر بازی‌های استقلال و پرسپولیس بد کری می‌خوانند و آخرین بار، طرف استقلالی بازی را باخته است. حسنوند لبخند می‌زند و می‌گوید: «ایشان آقای امیدوار رضایی است.» عضو هیأت مدیره سابق استقلال که می‌گویند موافقت خود را برای حضور در هیأت‌مدیره جدید هم اعلام کرده، یک پای ثابت کری‌های مجلس است.

 

امیدوار و برادرش محسن رضایی که می‌گویند از استقلالی‌های تیر است، از معروفترین چهره‌های سیاسی کشور هستند. حسنوند معمولاً کار دشواری مقابل رضایی دارد اما یک نتیجه تاریخی هست که همیشه دست او را مقابل امیدوار بازگذاشته: «بله، به تیمشان 6 تا زدیم. هر وقت رضایی کری بخواند همین را می‌گویم.»

 

حسنوند و رضایی نماینده خوزستان هستند و اگر هم نخواهند معمولاً باید کنار هم قرار بگیرند. حسنوند در آستانه دربی زیاد کری می‌خواند. او می‌خندد و برای رضایی پیغامی می‌فرستد: «تیم ما که چهل و یک‌سال پیش 6 تا به استقلال زده، حالا اگر با تورم سال 89 محاسبه‌اش کنیم حداقل می‌شود 60 گل!» این جواب جالبی است که حسنوند همیشه به امیدوار رضایی و استقلالی‌های دیگر می‌دهد تا مبادا در جنگ کری‌خوانی کم بیاورد. آبی‌های مجلس کلاً در اقلیت قرار دارند و به قول حسنوند، از نظر تعداد حرفی برای گفتن ندارند. این در حالی است که مجلس هفتم در قرق استقلالی‌ها و صحن آن تبدیل به جولانگاه استقلالی‌ها شده بود.

 

حسنوند می‌گوید: «من نشمردم ولی ما خیلی بیشتر هستیم. کلاً قرمزته.» اخبار جالبتری هم از مجلس به گوش می‌رسد. برخی از نمایندگان اصفهان که گفته می‌شود طرفداران دو آتشه سپاهان و ذوب‌آهن هستند، برای پرسپولیس بال بال می‌زنند. یکی از نمایندگان مجلس تن صدایش را پایین می‌آورد و می‌گوید: «اسم‌شان را نگویم بهتر است ولی دقیقاً همان‌ها که ادعا دارند سپاهانی هستند و ذوب‌آهنی، طرفداران دو آتشه پرسپولیس‌اند و هر روز اخبارش را پیگیری می‌کنند.» در بین نمایندگان ساری هم یکی هست که بدجور سنگ پرسپولیس را به سینه می‌زند. آن نماینده مجلس می‌گوید: «خب از ما نشنیده بگیرید، یوسف‌نژاد نماینده ساری پرسپولیسی دوآتشه است.»

 

علیرضا دهقان نماینده ایذه، سیدشریف حسینی (اهواز)، پورفاطمی (دشتی و تنگستان) و... از جمله سرخابی‌های مجلس هستند که اسمشان مثل توپ صدا کرده. حتی اخیراً لو رفته برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس هم بدجوری پرسپولیسی‌اند. یکی از این رؤسا که رئیس دفتری پرسپولیسی هم دارد، همیشه بازی‌های این تیم را می‌بیند. پسر بزرگ او هم همواره در کنار پدر قرار دارد و هر دو هنگام تماشای بازی قرمزها ترکیب را آنالیز می‌کنند! ولی دوآتشه‌ترین طرفداران پرسپولیس که اسمشان همه جا پیچیده پرویز سروری و اسماعیل کوثری دو نماینده تهران هستند. سروری که در هیأت مدیره پرسپولیس بوده و توجیه قانع‌کننده‌ای دارد، اما کوثری از ابتدا یک پرسپولیسی دوآتشه بوده. در آن سو هم امیدوار رضایی و مقداد نجف‌نژاد قرار دارند.

 

دومی که رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس است سابقاً مدیر عامل باشگاه استقلال بود و همواره با پرسپولیسی‌های مجلس در حال کری‌خوانی است. در مجلس بعضی‌ها هم هستند که هنوز ماهیت خود را فاش نکرده‌اند. یکی از این افراد یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد است که ریاست کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس را بر عهده دارد. پرسپولیسی‌ها می‌گویند او از آنهاست، استقلالی‌ها هم چنین جمله‌ای را تکرار می‌کنند. می‌گویند روزی که علی سعیدلو پیشنهاد حضور در هیأت مدیره پرسپولیس را به یحیی‌زاده مطرح کرد او این پیشنهاد را نپذیرفت تا بگوید: «دوست ندارم مردم بگویند طرفدار فلان تیم هستم.»

 

سازمان قرمز

 

«در فدراسیون فوتبال خبری نیست اما سازمان تربیت‌بدنی پرسپولیس بازار است.» وقتی رئیس، یک پرسپولیسی تیر باشد که به قول وزیر آموزش و پرورش با هر باخت این تیم اخم می‌کند، کارمندان و معاونان هم باید قرمز باشند. یک مقام آگاه در سازمان تربیت‌بدنی محافظه‌کارانه می‌گوید: «فقط یک چیز بگویم. ما در سازمان، استقلالی نداریم. شاید سایپایی باشد، ولی آبی اصلاً». نقل است در مراسم اهدای خون اعضای هیأت دولت، وقتی حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش به همراه علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی قصد داشت خون بدهد، پیش از هر چیز با کنایه به مأموران گفت: «چرا از آقای سعیدلو خون می‌گیرید؟ خون او بدجور قرمز است!»

 

او برای آنکه منظورش را به حاضرین برساند با حفظ لبخند ادامه داد: «والا هر وقت پرسپولیس می‌بازد آقای سعیدلو بدجور ناراحت است.» با حضور این رئیس قرمز در سازمان تربیت‌بدنی استقلالی‌ها اجازه نفس کشیدن ندارند. اگر هم کسی استقلالی باشد، فعلاً رو نکرده. سعیدلو همیشه یک پرسپولیسی تیر در کنارش دارد. او شوقانی معاون طرح و برنامه سازمان است. آن فرد آگاه در سازمان می‌گوید: «اگر اسم پرسپولیسی‌ها را بگویم باید یک صفحه بنویسید. من که اصلاً استقلالی ندیده‌ام.» این وسط یکی هم پیدا می‌شود که طرفدار ساپیا درمی‌آید و معمولاً در دربی خنثی است. «خب او حمید سجادی است که پست معاونت توسعه ورزش قهرمانی را دارد.» سعیدلو بارها به صورت غیرمستقیم پرسپولیسی بودنش را ثابت کرده، به ویژه روزی که قرار بود کمک مالی سازمان را در اختیار علی فتح‌ا...زاده بگذارد. نقل است در آن روز سعیدلو رو به مدیر عامل استقلال گفته بود: «این پول را می‌دهم به شرطی که پرسپولیس را نبرید!»

 

دوآتشه‌های دولت

 

و اما دولت. یکی از نزدیکان محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال که همواره با او به دفتر داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور می‌رود، می‌گوید: «ایشان از پرسپولیسی‌های تیر هستند. حتی قبل از اینکه به دولت بیایند، اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کردند.»

 

از دیگر پرسپولیسی‌های دوآتشه دولت باید به نام دانشجو وزیر فرهنگ و آموزش عالی اشاره کرد. ایرج ندیمی معاون وزیر صنایع هم سعی کرده همیشه در کری‌خوانی‌های قبل از دربی نقشی اساسی ایفا کند. اما آنها همیشه رقبای جدی مانند آصفی و پرویز کاظمی دارند. آصفی سفیر سابق ایران در امارات و سخنگوی اسبق وزارت خارجه که در هیأت‌مدیره استقلال هم فعالیت کرده از استقلالی‌های دوآتشه است. نقل است او در کنفرانس‌های مطبوعاتی وزارت خارجه پرده‌های آبی را پشت‌سرش طوری قرار می‌داد که همه چیز رنگ و روی استقلال داشته باشد. پرویز کاظمی وزیر سابق وزارت رفاه هم که این روزها در هیأت‌مدیره استیل‌آذین حضور دارد، بدجور آبی است.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/7/22 و ساعت 5:2 عصر | نظرات دیگران()

دقیقا از لحظه ای که سوت پایان بازی پرسپولیس و ملوان زده شد من پیراهن پرسپولیس که باشگاه چندی قبل به من هدیه داده بود را به تن کردم و تا پایان دربی آن را از تن خارج نمی کنم.

 

کامبیز دیرباز بعد از بیان این مطلب افزود: «فقط و فقط به عشق اینکه دومین برد پیاپی خود را مقابل استقلال با همین پیراهن جشن بگیرم. پیش بینی من برای این بازی نتیجه دو بر صفر است»

 

این بازیگر سینما می گوید: «البته خیلی ها با سمپاشی می خواهند روحیه پرسپولیسی ها را تخریب کنند اما مطمئن باشید تیمی که در این میدان از حریفش بهتر خواهد بود، پرسپولیس است.»

 

دیرباز می افزاید: «برخی ها می گویند اوضاع پرسپولیس مثل استقلال خوب نیست اما من فکر می کنم هر وقت در این بازی ها تیمی ضعیف تر بوده بهتر نتیجه گرفته است. دوست داشتم در پیروزی تیم محبوبم سهیم باشم و از ورزشگاه آزادی بازی را تماشا کنم اما متاسفانه به دلیل مشغله کاری نمی توانم و از تلویزیون بازی را تماشا می کنم»

 

دیرباز در پایان گفت: «البته فکر می کنم بد نباشد بروم پارک ارم و از آنجا بازی را تماشا کنم چون شنیدم آقا کریم می خواهد دوباره از آنجا به استقلال گل بزند!»


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/7/22 و ساعت 5:1 عصر | نظرات دیگران()

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای تمرکز بیشتر و پیروزی مقابل استقلال موهایم را از ته تراشیدم.

 

شیث رضایی در خصوص اینکه گفته می شود به خاطر شکست مقابل ملوان موهایش را از ته تراشیده، گفت: «اصلا اینطور نیست. من قول داده بودم در صورت گلزنی در دربی این کار را انجام دهم اما برای تمرکز بیشتر قبل از برگزاری این مسابقه موهایم را تراشیدم»

 

کاپیتان پرسپولیس با اعلام اینکه علاقه ای به صحبت کردن در خصوص شکست مقابل ملوان ندارد، گفت: «از این شکست بسیار ناراحتم و دوست ندارم قبل از بازی با استقلال در خصوص آن صحبت کنم»

 

رضایی در خصوص پیش بینی اش از دربی پایتخت گفت: «کری خواندن و ادعا کردن فایده ای ندارد، ما باید در زمین مسابقه ثابت کنیم چه کاره هستیم. باید با پیروزی مقابل استقلال دل هواداران را بدست آوریم.»

  < type=text/java>
var jcomments=new JComments(16215, "com_content","http://perspolisnews.com/index.php?option=com_jcomments&tmpl=component");
jcomments.setList("comments-list");
 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/7/20 و ساعت 2:20 عصر | نظرات دیگران()

شهرآورد یا دربی به مسابقه ورزشی بین دو تیم همشهری گفته می‌شود. شهرآورد بیشتر در ورزشهای گروهی و بویژه در فوتبال و راگبی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

شهر آورد در زبان انگلیسی Local derby و یا به اختصار دربی derby (با تلفظ داربی) نامیده می‌شود که برگرفته از نام شهر داربی است. در ایران مهم‌ترین شهرآورد بازی فوتبال بین دو تیم تهرانی پرسپولیس و استقلال است. در لیگهای باشگاهی اروپا و آمریکای جنوبی نیز شهرآوردهای مشهوری دیده می‌شود. در بعضی مناطق به دوربی هم تلفظ می‌شود.

 

واژه شهرآورد از برابر-نهاده‌های فرهنگستان زبان فارسی است. این واژه از "آورد" به معنای "نبرد" است و در واقع منظور "نبرد شهر" می باشد.

 

شهرآوردهای مهم جهان


ایران
شهرآورد تهران : (شهرآورد سرخابی) شهرآورد مشهور کشور ایران در شهر تهران، بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال

 


ایتالیا
شهرآورد میلان : (دِلا مادونینا) شهرآورد مشهور کشور ایتالیا در شهر میلان، بین تیم‌های آث میلان و اینتر میلان
شهرآورد رم : (دِلا کاپیتاله) شهرآورد مشهور کشور ایتالیا در شهر رم، بین تیم‌های آ اس رم و لاتزیو
شهرآورد تورین : (دِلا مُله) شهرآورد مشهور کشور ایتالیا در شهر تورین، بین تیم‌های یوونتوس و تورینو

 

انگلستان
شهرآورد لندن : شهرآورد مشهور کشور انگلستان در شهر لندن، بین تیم‌های آرسنال و چلسی
شهرآورد منچستر : شهرآورد مشهور کشور انگلستان در شهر منچستر، بین تیم‌های منچستر یونایتد و منچستر سیتی
شهرآورد لیورپول : شهرآورد مشهور کشور انگلستان در شهر لیورپول، بین تیم‌های لیورپول و اورتون
شهرآورد لندن : شهرآورد مشهور کشور انگلستان در شهر لندن، بین تیم‌های آرسنال و تاتنهام
شهرآورد لندن : شهرآورد مشهور کشور انگلستان در شهر لندن، بین تیم‌های تاتنهام و چلسی

 

اسپانیا
ال کلاسیکو : شبه شهرآورد (شهرآورد رقابتی) مشهور کشور اسپانیا، بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا
شهرآورد بارسلون : شهرآورد مشهور کشور اسپانیا در شهر بارسلون، بین تیم‌های بارسلونا و اسپانیول
شهرآورد مادرید : شهرآورد مشهور کشور اسپانیا در شهر مادرید، بین تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید

 

آلمان
شهرآورد مونیخ : شهرآورد مشهور کشور آلمان در شهر مونیخ، بین تیم‌های بایرن مونیخ و مونیخ ????
شهرآورد دورتموند : شهرآورد مشهور کشور آلمان در شهر گلزن کرشن، بین تیم‌های دورتموند و شالکه
شهرآورد هامبورگ : شهرآورد مشهور کشور آلمان در شهر هامبورگ، بین تیم‌های هامبورگ و سن پائولی

 

پرتغال
شهرآورد لیسبون : شهرآورد مشهور کشور پرتغال در شهر لیسبون، بین تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا
شهرآورد پورتو : شهرآورد مشهور کشور پرتغال در شهر پورتو، بین تیم‌های پورتو و بواویشتا

 

اسکاتلند
شهرآورد گلاسگو : شهرآورد مشهور کشور اسکاتلند در شهر گلاسگو، بین تیم‌های سلتیک گلاسکو و گلاسکو رنجرز

 

اتریش
شهرآورد وین : شهرآورد مشهور کشور اتریش در شهر وین، بین تیم‌های راپید وین و اوستریا وین

جمهوری چک
شهرآورد پراگ : شهرآورد مشهور کشور جمهوری چک در شهر پراگ، بین تیم‌های اسپارتاپراگ و اسلاویاپراگ

 

ترکیه
شهرآورد استانبول : شهرآورد مشهور کشور ترکیه در شهر استانبول، بین تیم‌های گالاتاسرای و فنرباغچه
شهرآورد استانبول : شهرآورد مشهور کشور ترکیه در شهر استانبول، بین تیم‌های گالاتاسرای و بشیکتاش
شهرآورد استانبول : شهرآورد مشهور کشور ترکیه در شهر استانبول، بین تیم‌های فنرباغچه و بشیکتاش

 

یونان
شهرآورد آتن : شهرآورد مشهور کشور یونان در شهر آتن، بین تیم‌های المپیاکوس و پاناتینایکوس

 

رومانی
شهرآورد بخارست : شهرآورد مشهور کشور رومانی در شهر بخارست، بین تیم‌های استه وا بخارست و دینامو بخارست

 

عربستان
شهرآورد ریاض : شهرآورد مشهور کشور عربستان سعودی در شهر ریاض، بین تیم‌های الهلال و النصر
شهرآورد جده : شهرآورد مشهور کشور عربستان سعودی در شهر جده، بین تیم‌های الاتحاد و الاهلی

 

مصر
شهرآورد قاهره : شهرآورد مشهور کشور مصر در شهر قاهره، بین تیم‌های الاهلی و الزمالک

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در سه شنبه 89/7/20 و ساعت 12:27 عصر | نظرات دیگران()

مربى تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در تعطیلات برنامه مناسبى داشتیم اما به هر حال پس از بیست روز وقفه انجام بازى نخست دشوار است.

 

حسین عبدى درباره برنامه هاى پرسپولیس در تعطیلات لیگ و بازى مقابل ملوان اظهار کرد: سعى کردیم در این تعطیلات برنامه درستى را براى تیم در نظر بگیریم.

 

مى دانید که وقتى چنین تعطیلاتى در برنامه به وجود مى آید باید جورى برنامه ریزى کرد که حداقل مشکل در تیم ایجاد شود چرا که بازیکنان از شرایط بازى خارج مى شوند و باید بدون بازى در تمرینات آنها را آماده نگه داشت. بنابراین ما پس از ? ، ?روز تعطیلى مجدد تمرینات مان را آغاز کردیم.

 

پس از تمرین در تهران و حضور در اردوى کیش، یک هفته است که در تهران تمرین مى کنیم و امیدواریم تعطیلات تاثیرى بر آمادگى بازیکنان نداشته باشد.

 

وى در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت نیازى به بدنسازى داشتید، گفت: وقتى تعطیلات بیش از ? روز باشد، بازیکنان در بعضى بخش ها افت مى کنند. مثلادر بخش  هایى که اکتسابى است، مانند مسائل استقامتى و چابکى افتى ایجاد مى شود که ما سعى کردیم با توجه به این موارد تمرینات را برنامه ریزى کنیم.

 

وى در پایان درباره بازى با ملوان گفت: مطمئنا براى شکست به مصاف ملوان مى رویم. با تمام قوا این بازى را انجام مى دهیم اما جذابیت فوتبال به این است که نتایج غیر قابل پیش بینى است. با این حال امیدوارم با حمایت هواداران مقابل ملوان پیروز شویم.

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/7/18 و ساعت 11:33 صبح | نظرات دیگران()

درد دل های کاشانی در جمع بازیکنان پرسپولیس

 حبیب کاشانی در اردوی پرسپولیس در شب بازی با ملوان بندر انزلی از مشکلات پرسپولیس با بازیکنان صحبت کرد.


کاشانی در صحبت‌های پیش از صرف شام خطاب به بازیکنان تیم گفت: پرسپولیس یک تیم صنعتی نیست که مشکل نداشته باشد و وقتی به باشگاه آمدیم میلیاردها تومان بدهکاری داشتیم. فصل گذشته پرسپولیس یک هیات مدیره پنج عضوی داشت اما در پایان فصل وینگادا 449 هزار دلار طلبکار شد و پرداخت‌ها به افشین پیروانی، نعیم سعداوی و سایرین نیز کامل انجام نشد.

کاشانی در مورد پاداش‌های قهرمانی در جام حذفی که در کیش پرداخت شد گفت: در مجموع برای پاداش 218 میلیون تومان دریافت کردیم که آن را به نسبت حضور یا عدم حضور بازیکنان در دو دیدار فینال بین بازیکنن تقسیم کردیم. به علاوه توانستیم مبالغی را هم به مربیان تا ماساژورهای تیم تقدیم کنیم.

وی در مورد تساوی‌های دقیقه آخری پرسپولیس و خبر از تشکیل تیم ب و شرایط آن گفت :

 

 

ما دوسال پیش در دقیقه 97 گل قهرمانی زدیم اما اگر حالا در دقیقه 97 گل می‌خوریم این بدین معنی است که دل‌هایمان به هم نزدیک نیست. این تیم می‌تواند جایی باشد که تا آخر عمر فوتبال‌تان را در آن بازی کنید و یا اینکه مدت حضورتان در آن به شش ما هم نرسد. قصد داریم تیم ب را تشکیل دهیم این تیم برای بازیکنانی است که در حد تیم اصلی نباشند و با هیچ کس هم تعارف نداریم. کاسه صبر هواداران پر است باید حرفه‌ای رفتار کنید تا با تمرکز روزهای خوبی را داشته باشید.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد بائو و معمارزاده گفت: میثم بائو و میثاق معمارزاده ادعا دارند که طلب کار هستند بائو می‌گوید بابت رضایت نامه 50 میلیون تومان طلب دارد و معمارزاده هم بابت جراحی پایش در آلمان 80 میلیون طلب کرده است و ما به غیر از این‌ها به هیچ یک از بازیکنان فصل پیش پرسپولیس بدهکار نیستیم


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/7/18 و ساعت 11:32 صبح | نظرات دیگران()

تمرینات پرسپولیسی‌ها عصر امروز (پنجشنبه) در حالی انجام شد که غلامرضا رضایی و هادی نوروزی نیز از امروز پا به توپ شدند و پا به پای دیگر بازیکنان تمرین کردند.

 

تمرینات امروز سرخپوشان از ساعت 16:10 شروع شد و این در حالی بود که تعداد زیادی از بازیکنان، 40 دقیقه زودتر و از ساعت 15:30 وارد مجموعه شرکت واحد شدند. در این میان و تا شروع تمرینات، بازار مسابقه دادن‌های دو نفره و کری‌خوانی‌های دوستانه، میان بازیکنان داغ بود. از میان این بازیکنان می‌توان به سپهر حیدری و حلافی اشاره کرد که مسابقه هد زنی گذاشته بودند. در جایی دیگر از محل تمرین نیز فشنگچی و مهدی شیری بر سر روپایی زدن کری می‌خواندند و مدت زیادی را به روپایی زدن مشغول بودند.

 

دیگر بازیکنان نیز پس از تعویض لباس‌هایشان در گوشه‌ای از زمین نشسته بودند و با هم گپ می‌زدند. بازی ایران و برزیل و حضور کریم باقری در این بازی و خداحافظی او از بازی‌های ملی از جمله موضوع گپ و گفت و گوهایی بود که در میان سرخپوشان وجود داشت.

 

- مولایی زودتر از دیگر اعضای کادر فنی خود را به مجموعه شرکت واحد رسانده بود و تا ورود مربیان پرسپولیس به محل تمرین، موانع تمرین را در زمین چمن مستقر کرد.

 

- ساعت 16:05 کادر فنی پرسپولیس وارد زمین تمرین شدند.

 

- علی دایی پیش از آغاز تمرینات، دقایقی را برای بازیکنان صحبت کرد.

 

- حمیدرضا علی عسکر آخرین بازیکنی بود که خود را به محل تمرینات رساند.

 

- دایی دقایقی را نیز با محمد پروین به صورت خصوصی صحبت کرد.

 

- تمرینات از ساعت 16:10 دقیقه با گرم کردن زیر نظر مولایی کلید خورد.

 

- در حالی که بازیکنان در حال کرم کردن بودند، سرمربی پرسپولیس در گوشه‌ای از زمین، جلسه کوتاهی را با کادر پزشکی تیم داشت.

 

- کریم باقری، محمد نوری و علیرضا حقیقی سه بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی در امارات و جلال اکبری، غایبان تمرین امروز بودند.

 

- یحیوی به طور جداگانه با دروازبان‌ها تمرین می‌کرد.

 

- حسین عبدی پابه پای بازیکنان می‌دوید و در تمرینات شرکت داشت.

 

- بازیکنان تا ساعت 16:15 دویدند و پس از آن به انجام حرکات کششی پرداختند.

 

- پس از آن نوبت تمرینات سرعتی بود. بازیکنان 10 دقیقه به انجام حرکات سرعتی پرداختند.

 

- غلامرضا رضایی و هادی نوروزی از امروز پا به توپ شدند و پا به پای دیگر بازیکنان در تمرینات شرکت کردند.

 

- در ادامه تمرینات امروز، بازیکنان به دو گروه نارنجی و سفید تقسیم شدند و به تمرینی ویژه پرداختند. این تمرین بدون حضور مدافع و تنها در قالب گروه‌هایی متشکل از هافبک و مهاجم انجام شد.

 

- در این لحظات مجتبی زارع، حلافی و تجری در گوشه‌ای دیگر از زمین با یکدیگر تمرین می‌کردند.

 

- در تمرینات امروز، عالی پور، آنالیزور تیم به تشریح تمرینات برای بازیکنان می‌پرداخت.

 

- شنا، جریمه‌ای بود که برای بازیکنان در تمرینات در نظر گرفته شده بود و هر کدام از آنها که با نظر کادر فنی جریمه می‌شدند باید تعداد مشخصی شنا می‌رفتند.

 

- دایی با شیث و مولایی بر سر ضربه زدن به تیرک دروازه، با هم مسابقه گذاشته بودند.

 

- بخشی از تمرینات نیز به فوتبال تحت فشار در یک نیمه زمین اختصاص داشت. این تمرین در جریان بازی فوتبال بین دو تیم زرد و سفید و در دو نیمه 15 دقیقه‌ای انجام شد. نوروزی و غلامرضا رضایی تنها یک نیمه بازی کردند و در نیمه دوم جای خود را به حلافی و تجری دادند.

 

- بازی فوتبال در زمین کوچک تا ساعت 17:50 ادامه داشت و پس از آن بازیکنان به سرد کردن بدن‌های خود زیر نظر بدنساز تیم پرداختند.

 

- در لحظاتی که بازیکنان در حال سرد کردن بدن‌های خود بودند، علی دایی تمرینات ویژه‌ای را برای زدن ضربات کاشته با تعدادی از بازیکنان انجام می‌داد. مهدی شیری، فشنگچی، بادامکی و پروین بازیکنانی بودند که در این تمرینات حضور داشتند.

 

- فورواردهای پرسپولیس نیز تمریناتی ویژه را زیر نظر حسین عبدی پشت سر می‌گذاشتند.

 

حاشیه‌های تمرین:

- سپهر حیدری پیش از ترک مجموعه شرکت واحد، در گوشه‌ای از مجموعه به انجام فریضه نماز مغرب پرداخت.

 

- حدود 60 تماشاگر، شاهد تمرینات امروز سرخپوشان بودند.

 

- در جریان تمرینات، زرینه، پزشک و محلوجی، ماساژور تیم، در گوشه‌ای از زمین، به یکدیگر پنالتی می‌زدند.

 

- در زمانی که تمرینات در زمین ادامه داشت یحیوی برای کنترل ضربات پنالتی و کاشته علی دایی درون دروازه ایستاد. پنالتی زدن‌های دایی و واکنش‌های یحیوی مورد توجه تماشاگران حاضر در تمرینات قرار گرفته بود.

 

- بازار کری خوانی و شوخی در تمرینات امروز حسابی داغ بود. به طوری که در پایان تمرینات محمد پروین و علی دایی نیز بر سر ضربه کاشته زدن کری می‌خواندند و دقایقی را نیز به زدن ضربه کاشته پرداختند.

 

- یکی از هواداران با ویلچر برای تماشای تمرینات به زمین شرکت واحد آمده بود. بازیکنان پرسپولیس در فرصتی مناسب به سمت او رفتند و لحظاتی را با این هوادار گپ زدند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 89/7/15 و ساعت 7:12 عصر | نظرات دیگران()

 حاشیه رای باشگاه شهرداری تبریز

 یک جلسه محرومیت تعلیقی و 10 میلیون تومان جریمه نقدی، جزای 90 دقیقه فحاشی به حرمت های انسانی، پرتاب سنگ و بطری و شعارهای سیاسی!

 

رای نهایی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی به وجود آمده در مسابقه پرسپولیس و شهرداری تبریز در حالی اعلام شد که پیشتر پیش بینی می شد مهمترین مرجع رسیدگی به تخلفات در فوتبال نهایت مسالمت را با تبریزی ها خواهد داشت.

 

حوادثی که در مسابقه پرسپولیس و شهرداری رقم خورد حاصل ترس مردانی است که وظیفه ای جز تامین امنیت ورزشگاه ها و سالم سازی فضای فوتبال ایران ندارند.

 

چه آنکه اگر عزمی برای برخورد عادلانه و قاطعانه با عده ای از هواداران تبریزی که نه به بهانه فوتبال وارد ورزشگاه یادگار امام این شهر می شوند وجود داشت، حوادث بوجود آمده در لیگ نهم خود سند کافی برای سالم سازی فضای این ورزشگاه بود.

 

 

ورزشگاهی که در آن فوتبال بهانه سر دادن شعارهای سیاسی، قومیتی و جدایی طلبانه است و تنها وحدت ملی را نشانه گرفته. فحاشی و زیر سوال بردن کرامت انسانی افراد، که غالبا افرادی هستند که سال ها با پیراهن تیم ملی برای شادی همین مردم افتخار آفریدند و همچنین خسارت به بیت المال بخشی از فرهنگ آن است اما مسئولان انضباطی فدراسیون فوتبال از برخورد قاطعانه با تمام این هنجار شکنی ها عاجزند.

 

در حقیقت تصورم بر این است مجتبی شریفی و هم قطارانش یا از سیبل شدن در ورزشگاه تبریز و تحمل بخشی از ناسزاهایی که مرد اخلاق فوتبال ایران و آقای گل فوتبال جهان شنیدند در هراسند و یا دستی بالاتر از اینهاست که از شرایط موجود نفع می برد.

 

بی شک رای اخیر کمیته انضباطی مبنی بر یک جلسه محرومیت تعلیقی (!) و جریمه نقدی 10 میلیون تومانی ساده انگارانه ترین توهینی است که به شعور میلیون ها ایرانی در سراسر این خاک صورت می گیرد. درست در زمانی که نایب رئیس فدراسیون فوتبال خلیج فارس را جاودانه می داند و مدعیست اجازه حاشیه سازی را به اماراتی ها نخواهد داد، در مرزهای ایران و در ورزشگاه یادگار امام تبریز به تمدن کهن ایرانی و نژاد آریایی توهین می شود.

 

نگارنده با کمال تاسف از حوادث تلخ تر آینده که بنیان اخلاق مداری در فوتبال ایران را نابود می کند در بیم است و مسئولان کمیته انضباطی با صدور رای های مذبوحانه به این حواشی دامن می زنند.

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/7/14 و ساعت 2:19 عصر | نظرات دیگران()

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با برنامه‌ای که داریم انشاءالله با دو گل اختلاف استقلال را در دربی 69 شکست می‌دهیم.

 

محمود خوردبین اظهار داشت: خوشبختانه در اردوی کیش تمرینات بسیار خوب و منظمی را دنبال کردیم و با آمادگی لازم به دیدار تیم سرسخت ملوان خواهیم رفت.


سرپرست تیم پرسپولیس در خصوص دربی 69 که 23 مهر برگزار می‌شود گفت: من تقریبا در تمام دربی‌ها بودم و شاید یکی یا دو تا را نبودم، انشاءالله با اختلاف دو گل استقلال را شکست می‌دهیم تا هوادارانمان را شاد کنیم.

 

 
خوردبین در خصوص ماجرای بازیکنان پرسپولیس و ماندن بازیکنان در آسانسور در جزیره کیش گفت: تمرین بازیکنان دیر شده بود و همه از ترس اینکه جریمه نشوند سوار آسانسور شده بودند که متأسفانه آسانسور دیر پایین آمد. اتفاق خاصی نیفتاده بود و خوشبختانه مسئله حادی نیز نبود.



وی در ادامه در خصوص عدم نتیجه‌گیری تیم ملی ایران در دیدار برابر کویت عنوان کرد: به نظر من ارنج کادر فنی تیم ملی اشتباه بود مخصوصا در نیمه اول. باید از محمد نوری خیلی زودتر استفاده می‌شد چون وی در حال حاضر بهترین هافبک رو به جلوی فوتبال کشورمان است.


خردبین ادامه داد: از نوری به خاطر این تعریف نمی‌کنم که الان در پرسپولیس بازی می‌کند چون من همیشه عادلانه صحبت می‌کنم اما اشتباهات فردی ملی‌پوشان ثابت کرد نوری باید زودتر به میدان می‌آمد مخصوصا اشتباه فردی دروازه‌بان تیم ملی ما که بسیار نمایان بود.

خوردبین در خصوص بازی ایران و برزیل گفت: این بازی یک بازی تدارکاتی است. در این بازی 5 یا 6 گل بخوریم بالاخره باید قبول کنیم بازی با بزرگترین تیم جهان را انجام دادیم.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در دوشنبه 89/7/12 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 66
مجموع بازدیدها: 266502
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو