ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ انالیز پرسپولیس 1---صبا0 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و در وصف جمع فرومایگان فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند پیروز گردند ، و چون پراکنده گردند شناخته نشوند [ و گفته‏اند امام فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند زیان رسانند و چون پراکنده شوند سود دهند . [ گفتند زیان فراهم آمد نشان را دانستیم سود پراکنده شدنشان چیست ؟ » فرمود : ] خداوندان پیشه‏ها به سر پیشه‏هاى خود بازگردند و مردم از آنان سود برند : چون بنّا که بر سر ساختن بناى خود رود و بافنده که به کارگاهش و نانوا که به نانوا خانه بازگردد . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

انتظار ها به سر رسید و کاملترین و سرخ ترین پرسپولیس لیگ نهم با حضور هر دوازده بازیکنش در آوردگاه آزادی رخ نمایی کرد.
از شروع لیگ برای آن پرچم تکان دادن ها، آن شعار دادن ها، آن فریاد زدن ها، آن اعتراض کردن ها و تماشای یک فوتبال ایرانی به سبک هوادار ایرانی تنگ شده بود و این دل تنگی چه زیبا به پایان رسید. آنجا که گزارشگر مسابقه از حضور شصت هزار نفری هواداران سرخ پوش و سرخ دلی می گفت که برای تماشای پرسپولیس دل انگیز به ورزشگاه پرخاطره آمده بودند تمام وجودمان را غروری فرا گرفت و آنگاه که نود دقیقه صبورانه و یک صدا نام زیبای محبوبمان را فریاد می زدند آرامشی از درون بر ما حاکم می شد و ندایی که می گفت این همه عشق بی پاسخ نخواهد ماند. تشویق های ممتد هواداران خستگی ناپذیر همه خستگی های سربازان ارتش سرخ را خنثی می کرد و انگیزه توان مضاعفی را به ساق های بازیکنان می داد تا در نهایت پرسپولیس شلخته اما با طراوت با ضربه دقیق کاپیتان کریم بر حریف چموش خود چیره شود تا دوباره نظاره گر رقص پرچم های سرخ زیر نور نورافکن های آزادی باشیم. آری این پرسپولیس حماسی همراه با این همه شور و عشق هوادارانش شـگـفـت انـگیـز است.


از کنار هیجان حضور دلچسب هواداران که بگذریم در چمن سبز از شاگردان کرانچار نمایشی می بینیم که نیمه نخست آن به هیچ وجه سنخیتی با تب پیش از بازی علاقه مندان خود نداشت و نیمه دوم آن بیش از آنکه یک نمایش تاکتیکی باشد یک نمایش احساسی از بازیکنانی بود که تحت فشار هواداران هیجان زده برای رسیدن به دروازه تلاش می کردند. دقیقا همین نوع بازی است که منجر به عقب نشینی ناگهانی پس از گل پیروزی بخش شد. التهاب بازیکنان و هیجان هواداران به حدی بر عملکرد دفاعی پرسپولیس تاثیر گذاشت که هر لحظه ممکن بود گل سه امتیازی کریم پرپر شود! البته در این بین باید به بازی بسته شاگردان ضیایی هم اشاره کرد که در بسیاری از مواقع موجب کاهش سرعت بازی و عدم موفقیت بازیکنان پرسپولیس در اجرای فرامین تاکتیکی مربیان می شد، با این حال در نیمه نخست استفاده از توپ های بلند قطری و سرعت مهاجمان پرسپولیس در برنامه بود و نیمه دوم فشار از جناحین و ارسال توپ های کوتاه و بلند به پشت هجده قدم دروازه صبا جهت استفاده مهاجمان هدف و.... فقط همین!
با اینکه نمایش پرسپولیس در این دیدار بازهم رضایت بخش نبود ولی سیر حرکتی پرسپولیس همچنان مثبت است نمایش بهتر در دفاع خطی , افزایش جنگندگی هوشمندانه در مرکز میدان و ایجاد مثلث های کوچک و بزرگ در بعضی از قسمت های زمین نقاط روشن بازی با صبا بحساب می آمد اما آنچه که در این بین مورد توجه اندک بازیکنان قرار گرفت تغییر جریان بازی از یک نقطه به نقطه دیگر بود. عدم استفاده از فضاهای خالی زمین و اصرار به تراکم در یک نقطه بارها موجب از دست رفتن توپ شد چرا که می دانیم, تجمع تعدادی بازیکن در چند متر مربع از زمین بازی میزان کارایی و خلاقیت آنان و بخصوص مهاجمان را تا حد بسیاری کاهش می دهد.
با همه اینها مهم این بود که پس از پایان مسابقه هواداران با لبخند رضایت ورزشگاه را ترک کردند. پرسپولیس در برابر دیدگان هوادارانش به این برد احتیاج داشت تا بار روانی حضور تماشاگران در بازی های بعدی عملکرد بازیکنان را تحت و شعاع قرار ندهد.
به امید اینکه نسیم خنک این پیروزی تا قهرمانی همواره نوازشگر چهره پرسپولیس و پرسپولیسی ها باشد...
بهترین بازیکن : کریم اینجا کریم آنجا کریم همه جا!, کاپیتان آنقدر خوب بازی کرد که یادمان رفت او مسن ترین بازیکن پرسپولیس است. باقری اگر همینگونه ادامه دهد افشین قطبی نمی تواند به این راحتی ها از کنار نامش بگذرد, این بار هم ژنرال پرسپولیس بهترین بازیکن میدان بود البته با تقدیر ویژه از تماشاگران
اتفاقات ویژه : جواد خیابانی دوست داشتنی اصرار عجیبی داشت که به بیننده تلوزیونی بقبولاند پرسپولیس هفت مسابقه پیاپی را در آزادی خواهد داشت در حالی که پرسپولیس هفته آینده باید برای جدال با ذوب آهن به اصفهان برود! جالب بود که خیابانی تاکید می کرد بعد از انجام هفت مسابقه در آزادی پرسپولیس در اصفهان مهمان ذوب آهن خواهد بود!!,نمی دانیم برنامه ای که خیابانی در دست داشت را چه کسی نوشته! در جای دیگر هم خیابانی تا توانست برای سایت کاملا معمولی برنامه فوتبال برتر تبلیغ کرد! همه جور تبلیغ را دیده بودیم الا اینکه گزارشگر بازی مبلغ شود!!


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 88/6/7 و ساعت 7:6 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 66
مجموع بازدیدها: 266509
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو