ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ مقاومت- پرسپولیس/ غرور و تعصب - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

__

مقاومت - پرسپولیس

جمعه 30 بهمن ساعت 14:30

ورزشگاه حافظیه شیراز   / داور : یداله جهانبازی

مهابادی در بازی ای که گفته می شود آخرین فرصتش است بازی بسیار سختی پیش رو دارد. شاگردان علی دایی همان پرسپولیسی نیستند که خیلی راحت دست هایشان را به عنوان تسلیم بالا می بردند
میزبان چند هفته است که جوانمردانه برای رقبا بازی می کند و مدام بقیه را یا از دغدغه سقوط نجات می دهد یا امیدهای شان را برای قهرمانی به بالاترین حد ممکن می رساند و مهمان بعد از پیروزی در داربی کوهی از انگیزه و انرژی است. مقاومت به امتیازات این بازی نیاز فراوانی دارد تا از کابوس سقوط اندکی به سمت رویای بقا حرکت کند و پرسپولیس هم می داند داربی اصفهان با چه نتیجه ای به پایان رسیده و باید ببرد تا حداقل سهیمه آسایی اش را قطعی کند.
پرسپولیس بیرون از خانه تیم چندان موفقی نبوده و فقط توانسته در دو بازی با همه امتیازات زمین را ترک کند و مقاومت در خانه طی این چند هفته اخیر فقط از سایپا یک امتیاز گرفته و به فولاد و ذوب آهن و استیل آذین باخته است. مقاومت اما در خانه مقابل استقلال و پرسپولیس همیشه خوب نتیجه گرفته و امیدوار است این سناریو ادامه داشته باشد و از ان طرف دایی باید از غرور مردانش بهراسد و مهابادی می تواند به غیرت بازیکنانش امیدوار باشد تا شاید در آخرین فرصت او را از اخراج نجات بدهند.


ستاره کریم باقری یا مصطفی صبری؟

اولی در تمام طول بازی نیست ولی در یک لحظه کار را تمام می کند و دومی مدافعی است که گل های حساس از جمله به همین استقلال و پرسپولیس کم نزده.


نگاهی به بازی رفت پرسپولیس- مقاومت


پرسپولیس و مقاومت بازی رفت خود را در شرایط بسیار خاصی برگزار کردند. پرسپولیس پس از تساوی در دربی که به اندازه برد برایش ارزش داشت به مصاف میهمان خود رفت. بازگشت حبیب کاشانی روحیه مضاعفی به آنها داده بود. دو تیم روز سه‌شنبه 14/7/88 در حضور 25 هزار تماشاگر در ساعت 17:05 در استادیوم آزادی با قضاوت بخشی‌زاده، فرح‌نیا و نقوی به میدان رفتند. پرسپولیس تا قبل از آن بازی در مکان نهم و مقاومت در جای چهارم ایستاده بود. اما ترکیب پرسپولیس: معمارزاده، شیث رضایی، باقری (73 هوار ملا محمد)، مجتبی زارعی (83 مهدی شیری)، حمید علی عسگر، میثم بائو، سپهر حیدری، جلال اکبری، هادی نوروزی (آرفی 87)، سامان آقازمانی، عادل کلاه‌کج. حمید علی عسگر و آقازمانی اخطاری‌های پرسپولیس بودند و چهار گل این تیم را هم باقری (11)، نوروزی (52)، بائو (84) و هوار (85) زدند. اما مهابادی تیمش را با این ترکیب به میدان فرستاده بود: سنگچولی، صبری، هاشمی، دهقان، ایران پوریان، گودرزی (چتر آبگون 76)، ممبینی، کرمی، کوهنورد، متوسل‌زاده (نظری 60)، پورمحمد (افشه 60). دو گل این تیم را افشه (88) و نظری (2+90) زدند و مصطفی صبری هم تنها اخطاری این تیم بود.


ترکیب احتمالی پرسپولیس

اگرچه علی دایی در تمرینات هفته جاری سعی داشت با اصل غافلگیری تیمش را تجهیز کرده تا ترکیب اصلی را حتی خود بازیکنان هم ندارند اما در پایان تمرین امروز به نظر می‌آمد ارنج او تا حدی مشخص شده است.
منابع خبری سایت گل گزارش می‌دهند احتمالاً میثاق معمارزاده، علیرضا محمد، سپهر حیدری، شیث رضایی، ابراهیم شکوری، تیاگو، عادل کلاه‌کج، کریم باقری، هادی نوروزی، مجتبی زارعی و محسن خلیلی در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت.

مهابادی: اگر داور اشتباه نکند، می بریم

داود مهابادی در آستانه رقابت تیمش با پرسپولیس بیش از آنکه درخصوص مسابقه حساسی که پیش رو دارد صحبت کند به انتقاد و گلایه از اشتباهات داوران در طول رقابت‌های قبل تیم می‌پردازد. مهابادی اشتباهات داوری را موجب تغییر در نتیجه چند بازی اخیر تیمش می‌داند و پیروزی مقاومت مقابل پرسپولیس را مستلزم عدم وجود اشتباهات داوری می‌داند.
او که پرسپولیس را تحت هدایت علی دایی، تیمی جنگنده و قوی ارزیابی می‌کند در رابطه با این مسابقه می‌گوید: «پرسپولیس تیم خوبی است و به خصوص از زمان حضور علی دایی، روند تیمی بهتری پیدا کرد. برای ما بازی بزرگی خواهد بود چرا که پس از شکست در دور رفت گفتیم در نیم‌فصل دوم این باخت را جبران می‌کنیم. آنها اکنون در وضعیت بهتری نسبت به آن زمان قرار دارند اما با این حال مقاومت تیم قدرتمندی برابرشان خواهد بود. مقاومت می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد و برای کسب آن برنامه‌های خوبی دارد. امیدوارم اشتباهات داوری این‌بار گریبان تیم ما را نگیرد و با یک قضاوت عادلانه شاهد بازی خوبی از دو تیم باشیم.»
داود مهابادی دلیل اصلی ناکامی تیمش در چند بازی اخیر را تنها اشتباهات داوری می‌داند: «در بازی با سپاهان تیم ما تا دقیقه 40، فوتبال نسبتا پایاپای و حتی بهتر از حریف را انجام داد. پس از آن داور اشتباه کمکش را تکمیل کرد و موقعیت آفساید مهاجم سپاهان را نگرفت. او در تصمیم دیگر اشتباه بزرگتری انجام داد و بازیکن تیم ما را اخراج کرد. از آن لحظه تیم ما به لحاظ روحی روانی از هم پاشید. قطعا ما یازده نفره می‌توانستیم برابر سپاهان مقاومت کنیم. اگر داور آن اشتباهات فاحش را نمی‌کرد شاید روند کار به گونه‌ای دیگر می‌شد. اکنون که بازی 5- یک به سود سپاهان شده نمی‌توان گفت داور یک پنالتی به سود ما نگرفت یا یک پنالتی به ضرر سپاهان گرفت چون ممکن است بگویند با اختلاف گل‌های کمتر می‌باختید اما باید توجه داشت داور در چه مقطعی از بازی اشتباه کرد! شیرازه تیم ما بعد از گل دوم و سوم از هم گسست چرا که پیش از آن می‌توانستیم در اندیشه جبران باشیم. چند گلی که از سپاهان دریافت کردیم، موقعیت گلزنی حریف نبود و از فاصله دور روی حرکات استثنایی توره گل خوردیم. داوران همچنین در بازی با ابومسلم هم چندین اشتباه فاحش و مشکوک انجام دادند که مهمترین آن باز هم اخراج بازیکن ما در اواسط بازی بود. این وضعیت در مسابقات قبل از آن هم وجود داشت. متاسفانه وقتی این قضایا را کنار هم می‌گذاریم و وضوح اشتباهات داوری را هم می‌بینیم، می‌گوییم که داوری علیه تیم مقاومت بودار بوده است. با قاطعیت می‌توان گفت که داور در نتایج به‌دست آمده برای ما در چند بازی گذشته تاثیر مستقیم داشته و حق ما ضایع شده است. اگر این وضعیت برای همه تیم‌ها یکسان باشد حرفی نیست اما چه کنیم که این اشتباهات گریبان برخی تیم‌ها را نمی‌گیرد. از هفته بیستم تیم مشمول اشتباهات مشکوک داوری شد و واقعا حریفان نسبت به ما برتری نداشتند. »
مهابادی همچنین شایعاتی مبنی بر احتمال قطع همکاری‌اش با تیم مقاومت را تکذیب می‌کند: « متاسفانه شایعاتی وجود دارد که تنها برخی از رسانه‌ها آن را مطرح می‌کنند. خوشبختانه مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه مقاومت همچنان از من حمایت می‌کنند و هواداران تیم هم وقتی تلاش بازیکنان و اتفاقات رخ داده در بازی‌های مختلف را می‌بینند، لطف داشته و از این تیم و کادرفنی‌اش دفاع می‌کنند.»

دایى: در شیراز محکوم به پیروزى هستیم
سرمربى پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت آمادگى پرسپولیس در آستانه  بازى جمعه مقابل تیم مقاومت شیراز اظهار کرد: شرایط خیلى خوب است و بازیکنان آمادگى خوبشان را در تمرینات حفظ کرده و روز به روزبهترمى شوند. نتایجى که تیم ما در بازى هاى گذشته به دست آورد در ارتقاى وضعیت روحى بازیکنان مؤثر بود و ما از این پس هم با قدرت بازى هاى باقیمانده را پشت سر مى گذاریم.او در ارزیابى اش از تیم مقاومت شیراز تصریح کرد: بازى بسیار سختى خواهد بود چراکه مقاومت در زمین خود به مصاف ما مى آید و همیشه در این زمین براى هر حریفى خطرناک  بوده است. آنها در چند بازى اخیر موفق نشدند نتایج لازم را کسب کنند و قطعاً براى گرفتن امتیاز از پرسپولیس به میدان مى آیند ما هم به خاطر شرایطى که در جدول لیگ داریم در این بازى محکوم به برد هستیم.سرمربى پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور پرسپولیس در رقابت هاى لیگ قهرمانان آسیا مى تواند عامل خوبى براى موفقیت  در بازى هاى لیگ باشد گفت: به چنین چیزى اعتقاد ندارم چرا که اگر هر تیمى برنامه ریزى درستى داشته باشد مى تواند هم در مسابقات لیگ برتر و هم در رقابت هاى لیگ قهرمانان آسیا حضور موفقى داشته باشند. چرا که طبق برنامه ها شرایطى به وجود مى آورد که فشار زیادى به بازیکنان وارد نشود و همواره تیم در آمادگى خوبى بسر ببرد.دایى درباره احتمال پیوستن مربى جدیدى به کادر فنى تیمش خاطرنشان کرد: این موضوع دیگر به رقابت هاى این فصل مربوط نمى شود چراکه کادر فنى ما در حال حاضر با وفاق و همفکرى خوبى کار مى کنند و احتیاجى به مربى جدید نیست. درباره فصل آتى هم اکنون نمى توانم صحبت کنم چرا که تمام برنامه ریز ى ها و تمرکز ما فعلاً منوط به مسابقات امسال است.

 

منبع : مرجع


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/11/29 و ساعت 7:9 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 267186
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو