ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ حواشی پرسپولیس-پتروشیمی: نارنجک ، ناسزا و ... - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پرخوری، حجاب تیز فهمی است [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

فرهنگ میزبانی پتروشیمی: تسویه حساب قومی در زمین ، فحاشی ، لیزر و نارنجک تقدیم میهمانان

 

 تیم فوتبال پرسپولیس در حالی یک برد سخت را در در زمین حریف بدست آورده و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کرد که مانند تمام مسابقات برگزار شده در این ورزشگاه ویژگی های حاشیه ای میزبان آشکارتر از برتری فنی بود.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس مسابقه دو تیم پرسپولیس تهران و پتروشیمی در حالی  عصر امروز  در ورزشگاه یادگار امام آغاز شد که از هفته ها قبل در تمامی رسانه های ورزشی استان، هواداران تیم های مختلف  این شهر برای آوردن تماشاگران خود به ورزشگاه جهت تسویه حساب با تیم های پرطرفدار تهرانی بسیج شدند اما در نهایت با حضور حدود 9 هزار تماشاگر و شکست تیم دسته اولی پتروشیمی بار دیگر مشخص شد علاقه به فوتبال در آذربایجان چیزی به جز خود فوتبال است.

 

این بازی در حالی زیر بارش شدید بازان آغاز شد که لغزندگی زمین و سنگین شدن توپ و ساق های بازیکنان به شدت از کیفیت فنی بازی کاسته بود. اما این تنها مشکل برگزاری مسابقه نبود . تماشاگران میزبان  که اکثرشان طرفداران تراکتورسازی بودند و در مسابقه تراکتور-استیل آذین از اشعه لیزر برای مزاحمت دروازه بان استیل استفاده می کردند ، این بار با آوردن چندین عدد سوت به میان تماشاگران بارها و بارها باعث اختلال در مسابقه شدند.

 

 

 

اما این پایان کار نبوده و در میانه های نیمه دوم مسابقه و در حالی که داور روی یکی دو صحنه خطای معمولی و اعلام اوت به نفع پرسپولیس سوت زد ، فحاشی شدید علیه سعید بخشی زاده داور مسابقه و مسعود عنایت رئیس کمیته داوران ، داور بازی را تحت تاثیر قرار داده تا یک پنالتی نادرست برای تیم میزبان اعلام شود که در نهایت هم تبدیل به گل نشد. کجای دنیا سراغ داشته اید که برای یک اعلام اوت شروع به ناسزاگویی به داور شود؟

 

توهین تنها محدود به تیم داوری نشده و علیرضا حقیقی و سایر بازیکنان پرسپولیس هم از شروع مسابقه مورد توهین و تحقیر حاضران در ورزشگاه قرار گرفتند.

نکته جالب توجه این جا است که میکروفن هایی بسیار قوی در کنار زمین مسابقه تعبیه شده بود تا صدای تماشاگران حاضر بیش از حالت عادی به پخش تلویزونی برسد ، که همین امر باعث شده فریادهای مربیان دو تیم در کنار زمین چندین و چند بار در طول نود دقیقه بازی باعث آزار و اذیت بیننده تلویزیونی شود.

 

با وجود اینکه درون زمین چمن مسابقه و از سوی بازیکنان پتروشیمی چندان حرکات چشم گیری صورت نمی گرفت و میان بازیکنان دو تیم هم برخورد خاصی به وجود نیامد ، چندین بار هنگام اعلام خطا و تصمیم از سوی داور نارنجک های دستی از سوی تماشاگران میزبان به کنار زمین بازی پرتاب شد که باعث به وجود آمدن دود غلیظی در زمین مسابقه می شد.

 

تنها نکته مثبت این مسابقه حمل و نصب پلاکاردهایی شامل تصاویر کریم باقری کاپیتان تیم پرسپولیس از سوی هواداران تبریزی در ورزشگاه  وتشویق این بازیکن هنگام تعویض پس از مصدومیت بود که از همشهری آذری خود استقبال خوبی کرده بودند. و سوال به وجود آمده این جاست چرا از سایر هموطنان مهمان در این مسابقه استقبال خوبی نشد؟

 

با این اوصاف متولیان امر فوتبال در استان آذربایجان بهتر است قبل از بسیج عمومی برای تسخیر سکوهای ورزشگاه و برنده شدن در حاشیه های مسابقه ، نسبت به فرهنگ سازی برای رفتار درست در ورزشگاه اقدام کرده تا بار دیگر شاهد تسویه حساب های قومی در زمین سبز فوتبال نباشیم. مطمئناً در هیچ ورزشگاه فوتبالی به آنها توهین نشده است که بخواهند در ورزشگاه فوتبال مقابله به مثل کنند!


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 6:17 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 71
مجموع بازدیدها: 266533
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو