ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ بازی جوانمردانه یا بازی احمقانه؟ - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر که را شکیبایى نرهاند بى تابى‏اش تباه گرداند . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

به بیرون زدن توپ توسط بازیکن برزیل در مقابل اسکاتلند در جام جهانی نود برای اولین بار به سمبل جوانمردی در فوتبال تبدیل شد .

 

این رفتار پسندیده تا به امروز در سطح اول جهان به الگویی جاودان مبدل شده  اما متاسفانه این بهانه ای شد برای برخی تیمها و حتی کشورهایی خاص که با رفتاری دروغین جریان بسیاری از مسابقات را به کل تغییر دهند ، که فوتبال ما را باید در این امر از کشورهای سرآمد نامید !


اینکه بازیکنی به خاطر اسیب دیدن بازیکن حریف جریان بازی را با به بیرون زدن توپ متوقف کند بسیار زیبا و قابل ستایش است ، اما تظاهر به آسیب دیدن بخاطر اتلاف وقت و بهم زدن ساختار روانی در تهاجم حریف و همچنین شکل دادن به سازمان دفاعی تیم خود با دروغ را چقدر جوانمردانه می توان نامید ؟



امروز در دیدار پرسپولیس و استیل آذین ، مثل تمامی دیدارهای لیگ ما، گلر استیل آذین بخاطر حفظ نتیجه تساوی در لحظات حساس پایانی به دروغ خود را آسیب دیده نشان میدهد و با بیرون فرستادن توپ روی چمن ورزشگاه پهن میشود  و در ادامه دایی به درستی به بازیکنانش دستور به جدی گرفتن بازی میدهد و...

آنچه موجب خوشنودی شده نه گرفتن سه امتیاز و پیروزی در این دیدار است بلکه امیدواری به فوتبالی است که از دروغ و فریب دور شود .

 


اگر جوانمردی یعنی به تمسخر گرفتن میلونها بیننده ای که از دور و نزدیک منتظر تماشای یک مسابقه فوتبال هستند اما به دفعات باید شاهد ورود و خروج برانکارد بخاطر تمارض باشند. اگر جوانمردی یعنی کشتن انگیزه بازیکنانی که هر لحظه بیشتر تشنه رسیدن به دروازه حریف هستند . اگر جوانمردی یعنی به بیرون زدن توپ و نیشخند زدن به ریش 40 میلیون بیننده ،  اگر جوانمردی یعنی فریب داور و کشتن زمان ، اگر جوانمردی یعنی رسیدن به پیروزی یا توقف حریف با خوابیدن روی زمین و ترویج دروغ ، اگر جوانمردی یعنی به یغما دادن میلیارها هزینه یک تیم با متوسل شدن به فریب و ریاکاری ، پس ننگ برآنچه آن را جوانمردی مینامند !



دستور امروز دایی و گل آرفی تیری بود بر قلب نیرنگ و دروغ در این فوتبال . افسوس که پایه های این ناجوانمردی آنچنان در این فوتبال استوار است که از فردا باید شاهد صحنه هایی به مراتب بیشتر از گذشته از درازکش شدن بازیکنان تیم پیروز یا تیمی که برای نباختن به زمین میرود باشیم.


18 تیم در لیگ برتر با اهدافی گوناگون در این لیگ دست و پا میزنند . فرقی نمیکند که امروز کدام تیم به این حربه متوسل میشود. مهم این است که این رفتار دروغین به نوعی تاکتیک برای اکثر تیمها دراین فوتبال تبدیل شده . هفته گذشته بازیکنان تراکتور مقابل استقلال و هفته ای دیگر بازیکنان استقلال مقابل پرسپولیس و...

گذشته از اینها زمانی می توان عنوان بازی جوانمردانه روی یک بازی گذاشت که بازیکن حریف روی زمین افتاده باشد و در برابر تیم 10 نفره گلی به ثمر برسد نه اینکه موقعیتی ایجاد شود و توپی به بیرون زده شود و پس از پایان ماجرا و شروع موقعیت بعدی گلی به ثمر برسد.

اگر امروز هم دایی چنین دستوری نمی داد باید روزی این غده چرکین از این فوتبال ریشه کن شود . بهتر است رسانه ها و مربیان ما بجای بوق و کرنا از گل آرفی در این دیدار به آن چه فوتبال ما را به کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک کرده بیشتر توجه کنند . باشد روزی که روح ناجوانمردی پشت نام جوانمردی در این فوتبال پنهان نشود .


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در شنبه 90/1/27 و ساعت 9:55 صبح | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 71
مجموع بازدیدها: 266550
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو