ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ احمدرضا، عابدزاده را نکش - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چون خواستید از دانش بهره ببرید، بدان عمل کنید و در معانی آن بسیار بیندیشید، تا دلها آن را در برگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

اختلاف باشگاه پرسپولیس و احمدرضا عابدزاده بر سر پرداخت مطالبات

تقریباً هیچ روزی نیست که سنگربان افسانه ای تاریخ فوتبال کشورمان علیه مسئولان باشگاه محبوبش گفتگو نکند و از آنان گلایه نکند.

چنان که از قبل هم پیش بینی می شد، جدایی عابدزاده از پرسپولیس تبعات ناخوشایندی را چه از نظر فنی، و چه از دیدگاه حاشیه ای برای سرخپوشان به دنبال آورده است. تقریباً هیچ روزی نیست که سنگربان افسانه ای تاریخ فوتبال کشورمان علیه مسئولان فعلی پرسپولیس گفتگو نکند و از آنان گلایه نکند. از گرفتن حکم مصادره اموال باشگاه تا اعتراض به رئیس سازمان بازرسی در مورد دو شغله بودن حبیب کاشانی.

این همه، در حالی است که پرسپولیسی ها به زحمت توانستند از کابوسهای مربوط به جدایی کرانچار، توقف مقابل ذوب آهن و در هم کوبیده شدن برابر شاهین بوشهر نجات پیدا کنند و سه پیروزی پیاپی به دست بیاورند. آیا در این شرایط، سزاوار است که یکی از سوپراستارهای تاریخی پرسپولیسی ها، ترمز مدیریت این تیم را میکشد  و به منظور زنده کردن مطالباتش (آن گونه که خودش می گوید)، هر روز راهی دفتر باشگاه می شود؟



به نظر می رسد، دردسرهایی که امروز در پی جدایی عابدزاده برای پرسپولیس درست شده در دسته عواقب سؤ مدیریت متولیان پیشین سازمان تربیت بدنی دسته بندی کرد؛ همانان که به طمع متمتع شدن از محبوبیت احمدرضا، سراغ او رفتند و در شرایط نامناسب فعلی اش، ردای مربیگری را بر تنش پوشاندند. همان روزها هم به وضوح روشن بود که جدا کردن این عابدزاده - که در شرایط «طبیعی» حقش خیلی بیش از این حرفهاست- از پرسپولیس می تواند آبستن حوادث ناگواری باشد.

با این حال و صرفنظر از نقشی که دیگران در پروسه به حاشیه کشیده شدن عابدزاده ایفا کردند، به هیچ وجه نمی توان از سهم خود احمدرضا در این ماجرا چشم پوشید؛ گلر فوق العاده ای که روزی می خواست یک «عابدزاده جدید» تحویل فوتبال ایران بدهد، اما در حال حاضر دارد با کارهایش همان یک عابدزاده اساطیری را هم از این فوتبال ورشکسته می گیرد!

بله؛ باشگاه به آقای عقاب آسیا بدهکار است و مثل ده ها نفر دیگری که از قدیم و جدید طلبکار پرسپولیس هستند، مسؤولان این تیم باید هر طور شده در صدد صاف کردن این بدهی ها بر بیایند. در این مسأله هیچ تردیدی وجود ندارد و البته هیچ کجای جهان هم نمی شود حتی یک آدم صحیح و سالم را پیدا کرد که طرفدار پول ندادن بدهکار به طلبکارباشد. اما پرسش ما این است؛ آیا نباید فرقی وجود داشته باشد بین احمدرضا عابدزاده ای که بخشی مهم از تاریخ فوتبال پرسپولیس است،عزت و اعتبارش را از این مجموعه گرفته و به طور همزمان به آبروی این باشگاه افزوده است، با طلبکارانی مثل ساها، رافائل، مارکو و دیگران که بدون کوچکترین عرقی نسبت به پر هوادارترین باشگاه ایران و صرفاً با مقاصدی منفعت طلبانه به فیفا شکایت بردند و پرسپولیس در چاله افتاده را رهنمون چاه کردند؟ ما این عابدزاده را نمی شناسیم؛

ما احمدرضایی را که آرامش به سختی به دست آمده معشوق ترین تیم این مملکت را با فریادهای «پولم، پولم» که ترجیع بند بازیکنان فولکی امروز فوتبال ایران است و قدیمی ها قرابت چندانی با آن نداشتند، نمی شناسیم.
احمدرضای محبوب هواداران، با زانوی خراب مثل شیر توی دروازه می ایستاد و پیروزی تیمش را حتی در بدترین روزهایش تضمین می کرد.


شاید عابدزاده در خلوت خودش، خودش را صاحب حق بداند. او می تواند بگوید در روزهای بازیگری اش پولی در این فوتبال وجود نداشته و به هیچ وجه سزاوار نیست بازیکنان «دوزاری» امروز، ده ها برابر دستمزد آن روزهای او پول بگیرند. شاید عابدزاده حق دارد فقط دنبال پول «برند» اسمش باشد و آن را از حلقوم کسانی که با نامش بازی کردند بیرون بکشد، اما با تمام اینها، عابدزاده ها آنجا اسطوره شدند و اسطوره ماندند که از حقوقشان گذشتند. قطعاً باشگاه پرسپولیس باید هر چه سریع تر در نهایت احترام حقوق معوقه عابدزاده را به وی پرداخت کند، اما از احمدرضا هم می خواهیم در جلد ستاره های کاغذی و بی کفایت امروز فرو نرود و با سعه صدری که او را ماندگارترین چهره این فوتبال کرد، از دامن زدن به حواشی پرسپولیس بپرهیزد.

 

با عابدزاده ما چه کردند که حالا، برای زنده کردن پولش حتی تیر و تخته باشگاه را هم از نظر دور نگه نمی دارد...؟! می توان  از این منظر به قضیه نگاه کرد که و آنکه باشگاه پرسپولیس می توانست بهتر از این با اسطوره تیم خود برخورد کرده و با پیشنهاد کار در تیمهای پایه شان وی را پایین نیاورده و در اصل برای پرداخت مطالبات وی سنگ اندازی نمی کرد.

 

باور کنید نگرانیم؛ نگران از از دست رفتن عابدزاده ای که حالا، بخش مهمی از سرمایه این فوتبال محسوب می شود، عابدزاده ای که روزی خیل مشتاق هوادارانش، از شانس 97 درصدی مرگ، برایش زندگی ساختند و عابدزاده ای که در نظر سنجی محبوب ترین ها، دایی پرافتخار و کریمی جادوگر و حتی سلطان علی پروین را جا گذاشت و رفت...


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در جمعه 88/11/23 و ساعت 1:0 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 160
بازدید دیروز: 149
مجموع بازدیدها: 268775
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو