ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ طوفان محمد دادکان : تقصیر دایی نیست/ هیچکدام از بازیکنان پرسپولی - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با مردم چنان بیامیزید که اگر مردید بر شما بگریند ، و اگر زنده ماندید به شما مهربانى ورزند . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با حضور در ورزشگاه آزادی درباره علت کاهش شدید تعداد هواداران فوتبال گفت: مسئولان ورزش دوست داشتند که تماشاگران به ورزشگاه نیایند و علت این موضوع را از آنها سوال کنید.

 

محمد دادکان که برای تماشای مسابقه تیم های پرسپولیس و نفت تهران به ورزشگاه آزادی آمده بود، با حضور خبرنگاران یک کنفرانس خبری غیر رسمی را روی ورزشگاه آزادی به وجود آورد و پرسش‌های اصحاب رسانه پاسخ داد:

 

*تماشاگر به ورزشگاه نمی‌آید چون شما را قبول ندارد

نیامدن تماشاگران به ورزشگاه یعنی آنکه مردم شما را قبول ندارند، هم در زمینه ورزش و هم در زمینه اخلاق. آنها در هیچ کدام شما را قبول ندارند. خودتان را اذیت نکنید، اگر شما را قبول داشتند به ورزشگاه می‌آمدند. در همین ورزشگاه آزادی در دیدار ایران و ژاپن 120 هزار نفر حضور داشتند. در مسابقه ایران و آلمان 150 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند، آنها اکنون کجا هستند؟ اکنون هم هزار نفر به ورزشگاه می‌‌آیند و وای به حال این فوتبال. چه بلایی بر سر فوتبال آوردند!

 

*نمی‌شود برای فرار از مشکلات پشت کی‌روش پنهان شد
کی‌روش می‌تواند به فوتبال ما کمک کند، اما چگونه؟! اگر آوردن کی‌روش به خاطر این باشد که من و امثال من پشتش پنهان شویم و مشکلات را پنهان کنیم که نمی‌شود. همه هدف این است که همین دو سه هزار نفر را هم از فوتبال جدا کنند و هدف دیگری ندارند. اگر این اتفاق بیفتد روز خوب این آقایان است چون مسئولان می‌خواستند مردم برای دیدن فوتبال به ورزشگاه نیایند.


*هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس در حد این تیم نیستند
اگر راجع به پرسپولیس حرف بزنم کسی این احساس را نداشته باشد که دارم جبهه می‌گیرم تمام بازیکنانی که در پرسپولیس هستند خوب و قابل احترام هستند، اما باید بگویم که هیچکدام آنها در حد پرسپولیس نیستند باید این را باور کنیم. در زمانی که من در پرسپولیس بازی می‌کردم نفر چهاردهم پرسپولیس بهترین بازیکن تیم ملی بود. نمی‌توانیم خودمان را فریب دهیم. این بازیکنان در حد باشگاه پرسپولیس نیستند. پرسپولیس باید بازیکنان بزرگ داشته باشد و این تیم را به سوی قهرمانی ببرد.


ناکامی تقصیر دایی نیست. چه کسی گفته است تقصیر دایی است. بازیکنانش همین نفرات هستند. اگر بگوییم دایی مقصر است، حرف درستی نزده‌ایم. چرا دایی باید با این بازیکنان موفق شود؟ پرسپولیس کنونی چه فرقی با تیم پیکان دارد؟ پرسپولیس با این نفرات حتی اگر چهارم یا پنجم هم بشود مقام خوبی را کسب کرده است. این تیم بازیکن بزرگ و خلاق می‌خواهد.


*اگر در مورد هیات مدیره استقلال و پرسپولیس حرفی بزنم، دادگاهی می‌شوم
هیات مدیره نداشتن استقلال و پرسپولیس مسئله‌ای است که باید علت آن را از مسئولان سازمان ورزش بپرسید. اگر من حرف بزنم دوباره دنبالم می‌کنند و یک بلایی سرم می‌آورند و مرا به دادگاه و کلانتری می‌برند. مگر قرار نبود پرسپولیس ظرف 5 روز خصوصی شود. اکنون 20 ماه گذشته چرا به این مسئله عمل نکردند؟ رئیس سازمان ورزش هیأت مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس را یک نفره کرده است. کجای دنیا چنین چیزی را می‌توان دید اینکه باشگاهی به این بزرگی هیأت یک نفره داشته باشد.


* چرا پرسپولیس با پیشکسوتان حاشیه دار می‌شود؟!
پیشکسوتان پرسپولیس کجا هستند؟ نمی‌دانم خانه‌نشین هستند و یا جای دیگر، اما چگونه است که اگر آنها بیایند پرسپولیس حاشیه‌دار می‌شود اما این نفرات باشند پرسپولیس حاشیه ندارد!
شما خبرنگاران سؤال هایتان را بپرسید و آنها را ابتر نگذارید. باید هواداران به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه شور و نشاط داشته باشد. اگر صندلی در ورزشگاه شکسته نشود چه فایده‌ای دارد.
زمانی که من در فدراسیون بودم هر زمان مسئول ورزشگاه آزادی اعلام می‌کرد که فلان قدر به مجموعه خسارت وارد شده صبح زود پول را پرداخت می‌کردم اگر تماشاگر در ورزشگاه صندلی نشکند، پس کجا باید صندلی بشکند.


* چرا تیم پانزدهم دنیا به رده 70 سقوط کرد؟
هدف مسئولان این بود که کسی به تماشای فوتبال نیاید. خدا وکیلی شما خبرنگاران این سرفصل‌ها را باز کنید و بپرسید که چرا کسی برای تماشای فوتبال نمی‌آید. اگر علاقمند هستید و فوتبال را دوست دارید، این مسائل را موشکافی کنید. اینکه چرا تیم پانزدهم دنیا به رده 70 سقوط کرد. زمانی فوتبال درآمدزدایی داشت و نیازی به منابع دولتی نداشت، اما امروز اگر منابع دولتی نباشد واویلاست. یک نفر بگوید چرا چنین چیزی اتفاق افتاده است؟ چرا ورزشگاه‌‌ها خالی شده‌اند؟ این سؤالات را از مسئولان بپرسید و جواب آنرا به مردم بدهید.


* بازیکن فقط به پول فکر می‌کند
همه چیز در فوتبال پول شده است. بازیکن فقط به پول فکر می‌کند و اینکه کدام تیم به او بیشتر پول می‌دهد تا فصل بعد به آن تیم برود دیگر به تیم عشق ندارد. بازیکن استیل‌آذین 500 میلیون گرفته اما هنوز فصل تمام نشده با تیم دیگری حرف می‌زند.
البته در این زمینه درودگر به مشاور هم مقصر است. هیأت مدیره و مدیرعامل و مؤسس باشگاه هم مقصر هستند.


* هدایتی هزینه می کند،‌اما عشق شهرت است
یکی مثل هدایتی از منابع شخصی هزینه می‌کند اما آنقدر به او کلک می‌زنند و برایش پاپوش درست می‌کنند که می‌خواهد رها کند و برود اما خود هدایتی هم مقصر است. او عشق شهرت است. آدم باید واقعیت‌ها را بگوید. 30 نفر را در یک فصل عوض کرد. یک نفر باشد و درست کار کند. شاید کمتر تیم دچار نقصان شود. نه اینکه مدام مربی و سایر عوامل را عوض کنیم. به یک مربی در ابتدای فصل یک میلیارد و 250 میلیون تومان پول می‌دهند و بعد از 2 ماه آن مربی می‌رود اگر دروغ می‌گویم از سرپرست تیم که اینجا نشسته سؤال کنید. آنهم در حالی که تیم دفاع آخر ندارد و علی کریمی را در این پست بازی می‌دهند. پس مشخص است کسی که تیم را بسته مجموعه فوتبال را نمی‌شناخته و یکی که از هزینه شخصی خرج می‌کند، دور و برش را می‌گیریم و او را به حاشیه می‌کشانیم و برایش مشکل تراشی می‌کنیم تا زمین می‌خورد.


* مردم را از فوتبال فراری ندهید
مردم فوتبال را دوست دارند و فوتبال عضوی از خانواده مردم است. اجازه بدهید فوتبال پرواز کند و بال این پرنده خوش پرواز را نشکنید. اجازه بدهید فوتبال پرواز کند من امروز فقط به خاطر حسین فرکی و علی دایی آمدم وگرنه 30 سال هم می‌گذشت به ورزشگاه نمی‌آمدم. مردم عاشق را از فوتبال فراری دادند.

 


* رئیس سازمان ورزش را برای کارآموزی می‌آورند
من دیگر به فوتبال برنمی‌گردم این فوتبال برای آقایان است که این همه بلا سرش آوردند و دیگر سهمیه‌ای به من نمی‌رسد. شما ببینید رئیس ورزش را به دلیل آنکه همفکر من است به ورزش می‌آوریم و 4 سال کارآموزی می‌کند تا کار یاد بگیرد و بعد از اینکه کار یاد گرفت او را برمی‌داریم و یک نفر دیگر می‌آوریم. ورزش کار تخصصی است. نباید کارآموزی باشد باید افراد کاربلد در آن حضور داشته باشند. نباید اینگونه باشد که فقط همفکران من وارد ورزش شوند و دیگر مهم نباشد که چه بلایی سر ورزش بیاید.


* شاید خود تاج هم دوست نداشت رئیس شود
در مورد داوری حرفی نمی‌زنم اما شاید خود مهدی تاج هم دوست نداشت رئیس کمیته داوران شود و این انتخاب به اجبار اساسنامه فیفا صورت گرفت. اینکه یکی از اعضای هیأت رئیسه باید رئیس کمیته داوران باشد. بنابراین یکی باید رئیس می‌شد. داوری فوتبال نیز در همه جای دنیا این همه کش و قوس دارد حتی در جام جهانی. بنابراین به داوران خسته نباشید می‌گویم ضمن اینکه باید قبول کنیم داور هم مثل هر انسانی جایز‌الخطاست.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 90/2/4 و ساعت 9:13 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 94
بازدید دیروز: 217
مجموع بازدیدها: 267566
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو