ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ حنجره شیرازی ها سرخ بود / قابل توجه تراکتور و هوادارانش - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بینوا فرزند آدم ، مرگش پوشیده است ، و بیمارى‏اش پنهان ، کردارش نگاشته است و پشه‏اى او را آزار رساند جرعه‏اى گلوگیر بکشدش و خوى وى را گنده گرداند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

در روزی که حافظیه سرخ بود و پرسپولیس هم با سه امتیاز به تهران برگشت شاید فردوسی‌پور و 90 می توانستند سند محکمی از کثرت هواداران پرسپولیس در سایر شهرها را به رخ بکشند تا متهم به دست بردن در رای‌ها برای تغییر نتایج نظرسنجی نشوند. این در حالی است که در دیدار مقاومت و تراکتورسازی در حافظیه تیم مهمان تنها 700 الی 1000 تماشاگر در حافظیه داشت!

 

نقش تماشاگران در فوتبال حرفه‌ای تا بدان جاست که فیفا یکی از سنگین‌ترین جرایم تیم‌های مختلف را محروم کردن آنها از بازی مقابل هوادارانشان در نظر می گیرد. هواداران شیرازی علی‌رغم برخی ادعا‌ها در فوتبال ایران، ثابت کرد‌ه‌اند که رنگ مورد علاقه‌ی‌ یک هوادار واقعی زمان و مکان نمی‌شناسد و می‌تواند حتی تراکتورسازی را نیز با همه‌ی جنجال‌های اخیر درباره‌ی کم یا فزون بودن هوادارانش تنها بگذارند.

 بارها و بارها دیده و شنیده‌ایم که تیم های باشگاهی به همراه خود تماشاگری می‌برند تا سهمیه‌ی ده درصدی سکوها در ورزشگاه‌هایی که به عنوان میهمان به زمین می روند را حفظ کنند. لیگ نهم با پدیده ای به نام تراکتورسازی مواجه شد و هواداران این تیم به عنوان پرشورترین تماشاگران کشور لقب گرفتند. دامنه این بحث اما فراتر رفت و وقتی در برنامه 90 پرسپولیس عنوان پرهوادارترین تیم را به دست آورد، سرمربی سرخپوشان تبریزی مباحثی را مطرح کرد تا شائبه دخالت مجری آن برنامه در تعداد بالای پیامک های پرسپولیسی را به دنبال داشته باشد.

هرچند همگان معتقدند از منظر حرفه‌ای بین هوادار و تماشاگر تفاوت بسیاری وجود دارد و شاید تیمی هوادار داشته باشد اما بنا به هر دلیلی آنها برای دیدن بازی‌های تیمشان پا به ورزشگاه نگذارند که این بدان معناست که آن تیم تماشاگر ندارد.

عصر روز جمعه 30 بهمن در ورزشگاه حافظیه شیراز اتفاق جالبی رخ داد. بر اساس این گزارش در حالی که هیأت فوتبال فارس از یک روز قبل مبادرت به بلیت فروشی کرده بود تا بدین وسیله شیرازی‌ها قبل از هواداران مقیم شهرستان‌های اطراف بلیت خریده و سکوها در تصرف تماشاگران مقاومت شهید سپاسی قرار گیرد اما به رغم انجام این کار از ساعت 8 صبح الی 20 پنج شنبه 29 بهمن تنها 387 قطعه بلیت به فروش رفت!

ساعت 11روز جمعه در حالی ظرفیت ورزشگاه تکمیل شد که 90 درصد جایگاه ها در اختیار پرسپولیسی ها بود و تیم میزبان تنها ده درصد سکوها را در اختیار داشت. به عبارت بهتر قانون سازمان لیگ به صورت کاملاً برعکس انجام شده بود، در این میان بسیاری از هواداران پرسپولیس هم پشت در‌های بسته ماندند و به دلیل تکمیل ظرفیت ورزشگاه فرصت حضور نیافتند.

در روزی که حافظیه سرخ بود و پرسپولیس هم با سه امتیاز به تهران برگشت شاید فردوسی‌پور و 90 می توانستند سند محکمی از کثرت هواداران پرسپولیس در سایر شهرها را به رخ بکشند تا متهم به دست بردن در رای‌ها برای تغییر نتایج نظرسنجی نشوند. این در حالی است که در دیدار مقاومت و تراکتورسازی در حافظیه تیم مهمان تنها 700 الی 1000 تماشاگر در حافظیه داشت!

شاید حق با بازیکنان پرسپولیسی بود که بعد از بازی از مسوولان تیم‌شان می خواستند بازی‌های خانگی خود را در حافظیه برگزار کنند!؟

نقطه مقابل این دیدگاه می تواند تلنگری به فوتبال فارس باشد. روزگاری سکوهای میهمانی ورزشگاه شهدای ارتش با نفس پرشور و پرشمار هواداران برق گرم می شد اما حال شاید زمان آن رسیده تا مسوولین به بررسی این موضوع بپردازند که چرا تیم های شیرازی تماشاگر ندارند و بسیاری از امتیازات روحی و روانی میزبانی را از دست می دهند.

غلامحسین پیروانی مربی با سابقه شیرازی در این باره می گوید: «کاش این مردم عزیز که می آیند استقلال و پرسپولیس را در حافظیه تشویق می کنند می دانستند اگر مقاومت هم مثل برق حمایت نشوند و سقوط کند دیگر سرخابی های پایتخت به شیراز نمی آیند و همین هواداران هم از دیدن آنها محروم می شوند. باید فکری اساسی برای این موضوع کرد».

حنجره هواداران شیرازی هنوز در اختیار سرخابی هاست و روی سکوها این دو تیم را فریاد می زنند، فارس اگر برای این نکته راه حلی نیابد روزهای سختی در پیش خواهد داشت.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 88/12/5 و ساعت 10:24 صبح | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 82
مجموع بازدیدها: 269994
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو