ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ آنها خودشان را باور کردند، شما چطور؟ - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهاننمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

 6 تایی ها دیگر تکرار نمی شود. این باوری است که وجود دارد، حتی زمانی که بازیکن پرسپولیس می گوید چندان دور از دسترس نیست. این حرف ها 37 سال است که ادامه دارد، اما سوال اینست که چرا نباید تکرار شود؟

 

مگر 16 شهریور 52 و دقایقی قبل از دربی دوازدهم، یک بازیکن، یک تماشاگر و یا یک کارشناس بود که به چنین نتیجه ای فکر کرده باشد؟ شاید آن نتیجه حادثه بود، اما نمی توان مدعی شد این حادثه اتفاقی بود. آن تیم با تیمی که امروز داریم، یک تفاوت اساسی داشت. حادثه که شروع شد، آن ها خودشان را باور داشتند، باور داشتند که توانستند ادامه بدهند.

 

برایشان خارق العاده بود ولی در فکرشان غیرممکن نیامد که مثلا بعد از گل سوم متوقف بشوند. پرسپولیس امروز هم باید چنین باشد. بازیکنانی می خواهیم که وقتی سه گل مقابل راه آهن به ثمر رساندند، متوقف نشوند. بازی 6 تایی ها تکرار نمی شود چون خودمان نمی خواهیم که تکرارش کنیم.

 

 

پرسپولیس با یک گل از سد حریفان خود می گذرد چون باور کرده ایم چنین است. قدرت حریفان واقعی است، اما هیولایی که از آن ها می سازیم حقیقت ندارد. پرسپولیس در 16 شهریور ماه 52 به واقعیت خود رسید، باور کرد که می تواند، پس ادامه داد.

 

حال چرا مردان امروز خود را باور نکنند؟ چرا آن ها به این باور نرسند که می توانند؟ بی شک توقع نداریم با این تفکر وارد زمین شوند که شش گل به استقلال بزنند. هیچکس نمی تواند اینگونه فکر کند، اما وقتی شرایط بازی مهیا شد، وقتی از حریفی پیش می افتیم ،می توان به این مساله فکر کرد که می توان گل های بیشتری هم به ثمر رساند.

 

ای کاش وقتی به گلی می رسیم، اسیر این تفکر نشویم ، حالا که حریف عقب افتاده بیشتر حمله می کند و ما به ناچار باید عقب بکشیم. این اتفاق وقتی رخ می دهد که فکرش از ذهن بازیکنان بگذرد. آیا امثال بهزادی، کلانی، مرحوم سلیمانی، پروین، آشتیانی و ... اینطور فکر می کردند؟ امثال آشوری، محرمی، کرمانی مقدم، عابدزاده و پنجعلی چطور؟

 

از نظر آن ها هر حریفی مقابل پرسپولیس محکوم به شکست بود. حقش هم شکست بود، سیلی اول را که می خورد وظیفه داشت طرف دیگر صورتش را هم برای سیلی دوم جلو بیاورد. از نظر آن ها اینکه حریفی فکر کند می تواند همپای پرسپولیس باشد، گناهی نابخشودنی بود. آیا پرسپولیس امروز هم چنین تفکری دارد؟ آیا سرخپوشان امروز در ذهنشان، خودشان را انقدر بزرگ می دانند؟

 

آیا آن ها مثل سرمربی خود فکر می کنند که وقتی مقابل مالدیو شروع به گلزنی کرد، پیش خودش نگفت دیگر کافی است؟ نگفت در شان من نیستند. وقتی در هرتابرلین بود ، مقابل چلسی نگفت من را چه به گلزنی در چمپیونز لیگ! هرتابرلین را با سابقه ای سه ساله در اروپا مطرح کرد. آیا  بازیکنان پرسپولیس امروز چنین تفکری دارند؟

 منبع: پرسپولیس - با کمی تغییر و تلخیص


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 92
مجموع بازدیدها: 268541
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو