ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ فدراسیون فوتبال خطاب به آشتیانی : قوانین را نمی دانی - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
برترین ذخیره، دانشی است که بدان عمل شود و احسانی است که بدان منّت ننهند . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

 فدراسیون فوتبال با انتشار آئین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حضور قهرمان جام حذفی در لیگ قهرمانان اعلام کرد برخی پس از 2 سال حضور در آسیا اطلاعی از قوانین ندارند.

پس از اینکه امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال در چند روز اخیر از فدراسیون فوتبال به دلیل معرفی قهرمان جام حذفی یه کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سهمیه چهارم ایران انتقاد و اعلام کرد قهرمان این رقابت ها باید در AFC CUP شرکت کند و همچنین گفت قانونی برای حضور قهرمان حذفی در لیگ قهرمانان وجود ندارد، فدراسیون فوتبال با انتشار آئین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مورد پاسخ داد.



در مطلب سایت فدراسیون فوتبال آمده است: با توجه به اینکه در چند روز گذشته درباره سهمیه های کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران ابهاماتی مطرح و اعلام شده قهرمان جام حذفی نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و حتی ادعا کرده اند که کمیته لیگ حرفه ای AFC چنین دستورالعملی را به ایران ارسال نکرده و این ابتکار عمل از سوی فدراسیون فوتبال ایران است، باید گفته شود که پس از گذشت 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حتی اطلاعی از قوانینی ندارند که در مسابقات آن شرکت می کنند.



بنابراین فدراسیون فوتبال اسناد و مدارکی که نحوه سهمیه دهی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته لیگ حرفه ای این کنفدراسیون، به فوتبال باشگاهی ایران است، به منظور تنویر افکار عمومی منتشر می کند.

در راستای تصمیم کمیته لیگ حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا، در تاریخ 25 و 26 نوامبر 2008 در نامه ای به سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده است:

باعث خوشنودی ما است که از باشگاه های فدراسیون شما برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 دعوت به عمل آوریم.
با توجه به اطلاعات ورودی مفصل فدراسیون و باشگاه های شما لطفا ضمیمه یک را که تصمیمات کمیته های مربوطه برای رقابت های باشگاه های آسیا را نشان می دهید مشاهده کنید.

همچنین لطفا فرم های ضمیمه (فرم برای هر باشگاه) را تکمیل کرده و با فکس یا پست سریع السیر حداکثر تا دوشنبه 15 دسامبر 2008 ارسال کنید.

لطفا در جریان باشید که باشگاه های واجد شرایط باید بازی هایشان را در استادیوم های خانگی باشگاه و در استادیوم هایی که با مقررات رقابت های AFC مطابقت دارند برگزار کنند.

باشگاه ها و استادیوم های کاندیدا شده توسط فدراسیون شما قبل از اینکه برای استفاده در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 باید نظارت شوند.

همچنین از شما درخواست می شود برای تمام روزهای مسابقه در مرحله مقدماتی رقابت های باشگاه های آسیا 2009 مکان و ساعت شروع بازی را تکمیل کرده و با ثبت اطلاعاتتان ارائه دهید.

بعد از مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2009 تنها تاریخ هایی که به بازی های خانگی تان اختصاص می دهید اتخاذ خواهد شد. خصوصا برای باشگاه هایی که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند. لطفا هر دو فرم مکان و زمان بازی لیگ قهرمانان آسیا 2009 و ای اف سی کاپ 2009 را تکمیل کنید.

ورود شما بدون اطلاعات زمان و مکان بازی نهایی نمی شود و بعد از قرعه کشی در ماه ژانویه منتشر خواهد شد.لطفا مطلع باشید که کنفدراسیون فوتبال آسیا از حقوق انحصاری برای تعیین برنامه زمان بندی نهایی مسابقات در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم تاریخ مسابقه دوگانه را اجرا می کند برخوردار است و این به منظور این است که جلوگیری کند از اینکه همه باشگاه های یک کشور در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ 2009 در یک روز بازی کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند چندین اطلاعات پیشنهادی را برای جبران تعهدات قراردادی در ارتباط با برنامه تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کند.

*دستورالعمل ورود برای مسابقات لیگ قهرمانان سال 2009

در ادامه نامه و طی دستورالعمل هایی سهمیه کشورها اعلام شده است: چین-ایران-عربستان-ژاپن-کره جنوبی 4 تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

1-باشگاه ها باید قهرمان لیگ، نایب قهرمان و رتبه سوم لیگ به همراه قهرمان مسابقات حذفی سال 2008 و یا 8-2007 باشند.(بند یک همان بندی است که درباره آن گفته شده که قهرمان جام حذفی ایران حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد، در حالی که در بند اول این دستورالعمل آمده است که قهرمان جام حذفی سال 2008 یا 2007-8 می تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند که البته تبصره هایی هم وجود دارد که در بندهای دو و سه به آن اشاره شده است.)

2-اگر قهرمان جام حذفی یکی از سه تیم اول لیگ باشد مکان چهارم لیگ جایگزین می شود.

3-اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم جهت شرکت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را توسط کمیته ویژه لیگ قهرمانان کسب نکند در آن صورت تیم چهارم لیگ جایگزین می شود.

در ادامه سهمیه های کشور امارات، (1+3) سهم اعلام شده است که حتی قهرمان جام حذفی امارات هم در لیگ قهرمانان آسیا توانسته است سهمیه بگیرد و این اتفاق برای کشورهایی که حتی دو سهمیه هم گرفته اند، صدق می کند و کشورهایی که دو نماینده در لیگ قهرمانان دارند هم یک نماینده آنها از رقابت های جام حذفی و در حقیقت قهرمان جام حذفی وارد مسابقات می شود.

امارات 3 الی 4 تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

1-سه نماینده باید قهرمان، نایب قهرمان و قهرمان جام حذفی سال 2008-2007 باشد.

2-اگر قهرمان لیگ حذفی، قهرمان لیگ و یا رتبه دوم لیگ باشد، رتبه سوم لیگ قادر به شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان خواهد بود و تیم چهارم وارد مرحله حذفی می شود.

3-اگر قهرمان جام حذفی معیارهای لازم برای شرکت در مسابقات را کسب نکند رتبه چهارم لیگ جایگزین می شود.

4-اگر باشگاه در مرحله حذفی بازی را واگذار کند به صورت اتوماتیک به AFC Cup سال 2009 راه می یابد.

استرالیا،قطر و ازبکستان دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

1-باشگاه های شرکت کننده باید قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی باشد.

2-اگر قهرمان لیگ حذفی یا قهرمان لیگ معیارهای لازم را کسب نکنند رتبه دوم لیگ جاگزین می شود.

اندونزی یک سهمیه در لیگ قهرمانان و یک سهمیه در مرحله حذفی دارد.

1-قهرمان لیگ 2009 در مسابقات لیگ قهرمانان باید شرکت کند.

2-قهرمان لیگ حذفی به مسابقات حذفی راه می یابد.

به این ترتیب کشورهایی که کمیته لیگ حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنها سهمیه تعیین کرده اند با این دستورالعمل تعداد سهمیه هایشان به صورت زیر اعلام می شود:

1-چهار سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که تیم های اول، دوم و سوم لیگ حرفه ای شان به علاوه قهرمان جام حذفی می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

2-سه سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که شامل تیم های اول، دوم لیگ حرفه ای شان به علاوه قهرمان جام حذفی می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

3-دو سهمیه ای ها: شامل کشورهایی می شوند که تیم های اول لیگ حرفه ای و قهرمان جام حذفی آنها می توانند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

4-یک سهمیه ای ها: تنها با قهرمان لیگ برتر در این مسابقات شرکت می کنند.
برای برطرف شدن کلیه ابهامات در این زمینه، اصل نامه های ارسالی از AFC در پیوست همین خبر آمده است.



 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در یکشنبه 89/3/9 و ساعت 10:35 صبح | نظرات دیگران()
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 252
مجموع بازدیدها: 267798
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو