ÇیøÇã ÝÇØãیøå ÊÓáیÊ ÈÇÏ شهریور 89 - وبلاگ تیفوسیهای پرسپولیس ایران (OnlyPersPolis)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
طمع، حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 7

روایت حماسه شش تایی ها/فستیوال گل پرسپولیس تمام شدنی نبود
مرجع خبری پرسپولیس : سی و هفت سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس در یک بازی رویائی با نتیجه شش بر صفر حریف خود استقلال تهران (تاج) را شکست داد.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ، سی و هفت سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیداری رویائی موفق شد با نتیجه شش بر صفر رقیب سنتی و همیشگی خود را شکست دهد.


در شانزدهم شهریورماه سال 1352 تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب:

 

بهرام مودت، مسیح مسیح نیا، ابراهیم آشتیانی، رضا وطن خواه، جعفر کاشانی، اصغر ادیبی ،ایرج سلیمانی، علی پروین، اسماعیل حاجی رحیم پور، حسین علی کلانی و همایون بهزادی و با قضاوت نیکلای پتریچیانوی رومانیائی به مصاف رقیب سنتی خود رفت و با گل‌های همایون بهزادی (50، 86، 90)، مرحوم ایرج سلیمانی (45 و 56) و حسین کلانی (32) موفق شد رقیب دیرینه خود را شکست دهد تا به یکی از خاطره انگیز ترین بازی‌های این دوتیم مردمی تبدیل شود.


در ان بازی چه گذاشت:

در آن سال سرخپوشان با مربی‌گری آلن راجرز انگلیسی و رکورد دست نیافتنی 22 بازی 15 برد، 7 تساوی و بدون باخت به مقام قهرمانی لیگ (جام تخت جمشید) دست‌یافتند.


روایت حماسه شش تایی ها

شانزدهم شهریور یک تاریخ ماندگاردر قلب هر پرسپولیسی است.تاریخی که در دلش وقایع شیرینی را جای داده است.


سال1352 زمانی که جام معروف تخت جمشید متولد شدهیچ کس فکرش را نمی کرد پرسپولیس رقم زننده ی حادثه ای باشدکه بعد از گذاشت 37سال هیچگاه از ذهن طرفدارانش خارج شود. پرسپولیس در روز 16شهریور 1352خاطره ای را رقم زد که امروز قلم برای نوشتن در موردش بی تاب است در موردش انچه راکه می دانیم بنویسیم وانچه را که بزرگان پرسپولیس گفته اند به رشته تحریر در اوریم.


بد نیست در ابتدانگاهی به تغییر وتحولات فوتبال در ان ایام بیندازیم و سپس به ان حماسه تاریخی اشاره کنیم


پرسپولیس همه چیزش مقتدر بود


اخرین دوره جام منطقه ای ایران در سال 1350با حضور 8 تیم یعنی پرسپولیس ، پاس، استقلال(تاج سابق)، عقاب ، سپاهان ، تاج مسجد سلیمان ، جم ابادان و تاج نوشهر برگزار شدو در پایان این سرخ پوشان تهران بود که با کسب 26 امتیاز از14 بازی خود وکسب 13پیروزی ،یک تساوی وبدون باختبه مقام قهرمانی رسید. قهرمان به خاطر تقییراتی که در فدراسیون فوتبال پیش امد واتابای ریاست این فدراسیون رابر عهده گرفتیک فصل را بیرون ماند. البته پرسپولیس در ان ایام تبدیل به یک تیم حرفه ای شده بود وعملا دررقابتهای داخلی شرکت نمی کرد وبه مصاف حریفان خارجی خود می رفت، اما بالاخره فدراسیون فوتبال طرح برگزاری جام تخت جمشیدرا ارایه کردو 12تیم برای رقابت پا به این مسابقات گذاشتند.


پرسپولیس دراین فصل چهره ای دیگر داشت. این تیم در 22 بازی15بردو7 مساوی در کارنامه خود ثبت کردو بدون باخت با37امتاز بر بام قهرمانی نشست. این تیم با 46 گل زده اتش به جان حریفان کشیدکه دقیقا 6گل این تیم در یک بازی تقدیم تیم استقلال شدو تاج در هم شکست. در روز16شهریوراستقلال ایستاد تارسما یک بازنده سرافکنده باشد. بازنده ای که هیچ وقت ان شکست را از یاد نمی برد.


آلن راجرز و پیروزی تاریخی پرسپولیس:


سر مربی پرسپولیس در پیروزی تاریخی مقابل استقلال , آلن راجرز بود . راجرز که تازه روز قبل از بازی از انگلستان به ایران آمده بود , 16 شهریور روی نیمکت نشست و سرخپوشان را در مقابل استقلال هدایت کرد تا آن پیروزی پپر افتخار رقم بخورد.


از دیگر نکات این بازی میتوان به حضور رایکوف روی نیمکت استقلال اشاره کرد و در واقع یک انگلیسی به راجرز و یه یوگسلاو به نام رایکوف را 6 تایی کرد تا یوگسلاوها هم در غم استقلال شریک شوند.


این بازی مانند دیدارهای قبلی دو تیم با حرارت و گرمی بسیار آغاز شد . ولی داغتر و سوزاننده تر از همیشه پایان یافت و این استقلال بود که در میان خرمی آتشی که پرسپولیس بر پا کرده بود سوخت و اندوه و ماتم فراوان برای هوادارانش بجای گذاشت .


زحمت بهزادی،سربلندی راجرز


پرسپولیس در ان سال مرحوم الن راجرزانگلیسی رابه عنوان سر مربی در خدمت داشت. مردی پرسپولیس را به قهرمانی لیگ منطقه ای باشگاه های ایران در فصل 50رسانده بود. درست در یک ماه مانده به بازی حساس پرسپولیس و استقلال ،راجرز ایران را به مقصد کشورش ترک می کند تا مدتی را در کنار خانواده اش باشد.در این ایام همایون بهزادی کاپیتان پرسپولیس هدایت تیم را بر عهده می گیرد.خودش تیم را جمع و جور می کند و منتظر بازگشت راجرز می ماند.درست شب قبل ازبازی بهزادی شخصا به فرودگاه مهر اباد می رود و اورا به منزل می رساند. فردا که تیم جمع می شود راجرز هدایت تیم را بدست می گیرد. بعد از یک مشورت با بهزادی ، ارنج را انتخاب می کند.


35دقیقه بازی پایاپای وگل مردود استقلال!


بازی با سوت نیکلای پتریچیانو رومانیایی اغاز می شود.

در ان روز محمود خوشخوان و اکبر حق بین ماموریت داشتند این داور را همراهی کنند 35 دقیقه ابتدای بازی همه چیز پایاپای بود.هیچ کس احتمل نمی دادکه پرسپولیس به یکباره تبدیل به گلوله اتشین شود و کار را به گونه ای عجیب به پایان ببرد.


در دقیقه 32سانتر تند وتیز ابراهیم اشتیانی با دفع ناقص منصور رشیدی همراه میشود و کلانی مو طلایی کار را تمام می کند . گل اول رقم می خورد ، اما استقلال بلافاصله گل را جواب می دهد . در دقیقه 16غلام حسین مظلومی اقای گل ان فصل فوتبال گل تسوی را می زند ، اما پرچم داور حکایت از افساید بودن موقعیت مظلومی دارد. ان یک گل هم پذیرفته نمی شود تا به قول جواد الله وردی مدافع ان روز استقلال زلزله بر سر ابیها خراب شود.


و طوفان در آزادی سررسید!


چه کسی باور می کرد؟استقلال بعد از این گل از هم پاشید. هر توپ سرخ که به سمت دروازه ابییها می امد بدو ن هیچ مقاومتی وارد دروازه می شد. سلیمانی دز دقیقه 45حساب کار را دو بر صفر می کند همایون بهزادی در دقیقه50 گل سوم را رقم میزند و سلیمانی در دقیقه 56 نتیجه را چهار بر صفر می کند. استقلال تسلیم محض می شود . ناصر حجازی جای رشیدی را می گیر ، اما او هم2باردروازه اش باز می شود یک بار در دقیقه 86 و یکبار در دقیقه 90و هر دو گل توسط بهزادی. می گویند بعضی از طرفداران پرسپولیس گل اخر را ندیده اند و برای سریع رسیدن به منزلشان زود تر ورزشگاه را ترک کرده اند. استقلالی ها می گویند اگر تا صبح ، بازی ادامه داشت باز هم گل می خوردند. واقعا چرا استقلال انطور قافیه را باخته بود ؟


تیم متمول دولت وقت چرا قادر به مقاومت کردن نبود؟


یادداشتی به قلم یک پرسپولیسی پر افتخار (حمید شیرزادگان) :


فوتبال در همه جا زیباست و زیبایی آن وقتی کامل می شود که در آن گل ان هم گلهای زیادی زده شود و زیبا تر از آن رقابت دو رقیب مثل پرسپولیس و استقلال است.


در روز 16 شهریور سال 1352 , که یک تیم بدون مربی که تمام بازیکن های آن هم قسم شده بودندتا بتوانند خواسته های مردم را برآورده کنند , به میدان رفتند . خواسته مردم چه بود ؟ آنها که صد هزار نفر بودند خواسته ای نداشتد جز پیروزی تیم مورد علاقه خود یعنی پرسپولیس .


همه در هیجان بودند پرپولیس با آرایش همیشگی خود که منهم ارزو میکردم یکی از یاران آن می بودم دلم مثل سیر و سرکه می جوشید که این بچه ها موفق شوند یا نه ؟ در رختکن همه از پیروزی حرف می زدند . رادیو و تلویزیون و جراید همه درباره این بازی حرف می زدندو تمام دست اندر کاران بازی را مساوی یا یک بر صفر به نفع استقلال یا پرسپولیس تخمین می زدند .


سالهای گذشته تیم استقلال اینقدر تماشاگر نداشت.


از 100 هزار نفر شاید 5 تا 10 هزار نفر طرفدار اشتقلال بودند و شما حدس بزنید که 90 هزار نفر چه جوش وخروشی برای پیروزی پرسپولیس به پا می کنند.


بازی شروع شد استقلال سعی داشت از منصور رشیدی گلر با انگیزه خود استفاده کندو ناصر حجازی به عنوان مر ذخیره وارد میدان شد . هر چقدر بچه های پرسپولیس با انگیزه بودند در عوض بچه های استقلال بی انگیزه بودند . در سمت راست تیم پرسپولیس , ابراهیم آشتیانی و علی پروین و حسین کلانی و همایون بهزادی غوغا به پا کرده بودند .


گل اول , دوم , سوم , چهارم استادیوم را منفجر کرد . هیچ کس فکر نمیکرد تیم پرسپولیس تا این حد موفق عمل کند . همایون بهزادی و حسین کلانی در این روز ستاره بودند. تیم استقلال که شوکه شده بود ناصر حجازی را وارد زمین کرد اما دیگه خیلی دیر بود و او هم گل پنجم و ششم را نوش جان کرد.


فلسفه 6 تایی ها در این روز به اوج رسید . مردم از خوشحالی نمی دانستند چه بکنند . کرکری ها به حد اعلا رسیده بود و همه خوشحال , همه راضی بودند وتنها کسانی نا راضی بودند که مسئولان و تعداد 10 ,11 هزار نفری استقلال بودند .


باور کردنی نبود اما انسجام و همدلی و یکرنگی دوستی بچه های پرسپولیس که من هم که بازی نمی کردم , تحت تاثیر قرارگرفتم و این روز یکی از روزهای شاد من بود .

 

و اما تیتر روزنامه های ایرانی و روزنامه عربی :

 

روزنامه عربی تیتر زد:

 

فستیوال گل پرسپولیس تمام شدنی نبود .


یک از نشریات عربی بعد ازاین پیروزی پرگل مطلبی را به این مسابقه اختصاص داد و تیتر زد ((فستیوال گل پرسپولیس تمام شدنی نبود)) .

 

تیتر روزنامه کیهان:

 

کیهان کمی برای تفاوت تر از رقیب تیتر زد : «این 3تن شش بار دروازه تاج را لرزاند »و عکس بازی دو تیم راروی جلد خود چاپ کرد. تیتر های دیگر این روزنامه به تیم ملی مربوط می شد.

 

تیتر روزنامه دنیای ورزش:


اما دنیای ورزش نوشت :«معجزه سرخ پوشان»در مطلب مربوط به این بازی امده بود :«اگر پرسپولیس دیشب را بااژاکس قهرمان نامدار اروپا مقایسه کنیم ره به خطا نرفته و سخنی به گزاف نگفته ایم . مگر اینکه درمیان صحبت از ارزشهای مادی در میان باشد که در این میان مشخص است که هیچ کدام از بازیکنان بزرگ اژاکس هم مقدار نیستند .»

 

حماسه سازان ماندگار در خاطره ها

 

ترکیب پرسپولیس :

 

همایون بهزادی -- حسین کلانی -- اسماعیل حاج رحیمی پور


ایرج سلیمانی -- علی پروین -- اصغر ادیبی


ابراهیم آشتیانی -- مسیح مسیح نیا -- جعفر کاشانی -- رضا وطن خواه


مودت

 

ترکیب استقلال :

 

عادلخانی -- مظلومی-- روشن


قراب -- جباری -- حق وردیان


جانملکی -- عبدالهی -- الله وردی -- کرگرجم


رشیدی (حجازی)


داور بازی رومانیایی بود :

نیکولاری پتروچیانو , داور بازی با کمک اکبر حق بین و محمود خوشخوان قضاوت این دیدار را در اولین دوره تخت جمشید به عهده داشت و مجبور شد 6 بار سوت خود زا به جهت لرزش تور دروازه استقلال به صدا در بیاورد.


پتری چیانو روز راحتی را سپری میکرد تا قبل از این بازی بارها کارت زرد و قرمزبه بازیکنان دو طرف داده شده بود.تا قبل از این دیدار رضا وطنخواه ، عزیز اصلی ، همایون بهزادی وحسین کلانی از پرسپولیس ومهدی لواسانی از استقلال از زمین مسابقه اخراج شده بودند ، اما در این بازی و در فشار حملات پرسپولیس هیچ اتفاقی نیفتاد و داور رومانیایی یک روز راحت و خوب را پشت سر گذاشت وبا خیال اسوده ایران را به مقصد کشورش ترک کرد.


6 گل تاریخی را چه کسانی زدند :


سه گل از شش گل را همایون بهزادی بازیکن سر طلایی معروف فوتبال ایران (در دقایق 50 , 87 , 90 ) به ثمر رساند تا رکورد ماندگاری برای خود ثبت کند .

بهزادی در این رابطه گفت در آن به تنهایی میتوانستم 6 گل به استقلال بزنم . باور کنید کار سختی نبود.


2 گل دیگر را ایرج سلیمانی در دقایق ( 45 , 57 ) وارد دروازه استقلال کرد حسین کلانی نیز در دقیقه 32 موفق به فتح دروازه حریف شد تا جشن تاریخی 6 تایی ها کامل شود .

 

حاشیه های دربی حماسی پرسپولیسی

 

دست دوستی زیر بغل غم!

 

می گویند بعد پایان بازی استقلالی ها بر روی زمین افتاده بودند و توانایی حرکت کردن نداشتند. پرسپولیسی ها وقتی این صحنه را دیدند به سمت یاران ابی پوش رفتند و زیر بغل انها را گرفتند و کمک کردند تا ابی پوشان زودتر غم را از دل بیرون کردند و راهی رختکن شوند.حرکاتی که گفته می شود زیر بارش شدید تشویق طرفداران پرسپولیس صورت گرفته بود

 

و اما داستان یاغی که مقصر باخت شناخته شد

 

بعد از بازی همه ی استقلالی ها به دنبال مقصر بودند.در این میان تیمسار خسروانی مدیر وابسته این باشگاه دو روز بعد از حادثه با حضور در جمع بازی کنان استفلال همه را مورد شماتت قرار داد. خسروانی که به شدت عصبانی بود به بازیکنان گفت: این تیم را منحل می کنم و عکس شما را بر سر در باشگاه می زنم و زیرش می نویسم که شما مایه ننگ این باشگاه هستید.این جمله هیچگاه به دل جواد الله وردی ننشست. او در میان بازیکنان استقلال بلند شد و به رئیس با نفوذ استقلال گفت : اگر ما ننگ باشگاه هستیم شما رئیس ننگها می با شید. همین حرف باعث شد الله وردی مقصر ان باخت شناخته شدو بعدها برای گرفتن رضایت نامه وپیوستن به پرسپولیس سختی های زیادی بکشد. در ان ایام مجله دنیای ورزش قصد داشت به نحوه ارتباط الله وردی با باشگاه استقلال بهبود ببخشد. حتی جلسه ای هم با این مدافع داشتند ، اما او هیچگاه حاضر نشد ننگ فوتبال لقب بگیرد.

 

بازی تصویر برداری شده یا نه, هنور معلوم نیست!

 

در این مورد حرفهای ضدو نقیض زیادی گفته شد. عده ای می گویند خسروانی از سر ناراحتی زیاد فیلم بازی 6تایی ها را در مرکز صدا و سیما نابود کرده است اما بازی کنان اکثرا می گویند این بازی اصلا فیلم برداری نشده است. در همان روز که دیدار دو تیم انجام می شد مسابقات جام جهانی کشتی به نام اریا مهر وبا حضور محمد رضا پهلوی شاه ایران در سالن حیدر نیا برگزار می شده است. البته عده ای مکان بازی هارا سالن 12هزار نفری ازادی عنوان می کنند. حضور شاه در محل این بازی ها باعث شد دوربینهای ورزشگاه به محل این بازی ها انتقال یابد و عملا هیچکس به فکر تهیه فیلم بازی نباشد.

 

گفته می شود چند دوربین خصوصی فیلم بازی را تهیه کرده اند.ضمن این که می گویند اکیپ فیلم برداری دو فیلم فارسی به نامهای عمو فوتبالی و ممل امریکایی در محل حضور داشته اند و تصاویری از بازی را برای فیلم خود ضبط کرده اند که هیچکدام از این گفته ها به شکل رسمی و دقیق نبوده است.

 


 

  < type=text/java>
var jcomments=new JComments(15198, "com_content","http://perspolisnews.com/index.php?option=com_jcomments&tmpl=component");
jcomments.setList("comments-list");
سی و هفت سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس در یک بازی رویائی با نتیجه شش بر صفر حریف خود استقلال تهران (تاج) را شکست داد.

 روایت حماسه شش تایی ها/فستیوال گل پرسپولیس تمام شدنی نبود

سی و هفت سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیداری رویائی موفق شد با نتیجه شش بر صفر رقیب سنتی و همیشگی خود را شکست دهد.


در شانزدهم شهریورماه سال 1352 تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب:

 

بهرام مودت، مسیح مسیح نیا، ابراهیم آشتیانی، رضا وطن خواه، جعفر کاشانی، اصغر ادیبی ،ایرج سلیمانی، علی پروین، اسماعیل حاجی رحیم پور، حسین علی کلانی و همایون بهزادی و با قضاوت نیکلای پتریچیانوی رومانیائی به مصاف رقیب سنتی خود رفت و با گل‌های همایون بهزادی (50، 86، 90)، مرحوم ایرج سلیمانی (45 و 56) و حسین کلانی (32) موفق شد رقیب دیرینه خود را شکست دهد تا به یکی از خاطره انگیز ترین بازی‌های این دوتیم مردمی تبدیل شود.


در ان بازی چه گذاشت:

در آن سال سرخپوشان با مربی‌گری آلن راجرز انگلیسی و رکورد دست نیافتنی 22 بازی 15 برد، 7 تساوی و بدون باخت به مقام قهرمانی لیگ (جام تخت جمشید) دست‌یافتند.


روایت حماسه شش تایی ها

شانزدهم شهریور یک تاریخ ماندگاردر قلب هر پرسپولیسی است.تاریخی که در دلش وقایع شیرینی را جای داده است.


سال1352 زمانی که جام معروف تخت جمشید متولد شدهیچ کس فکرش را نمی کرد پرسپولیس رقم زننده ی حادثه ای باشدکه بعد از گذاشت 37سال هیچگاه از ذهن طرفدارانش خارج شود. پرسپولیس در روز 16شهریور 1352خاطره ای را رقم زد که امروز قلم برای نوشتن در موردش بی تاب است در موردش انچه راکه می دانیم بنویسیم وانچه را که بزرگان پرسپولیس گفته اند به رشته تحریر در اوریم.


بد نیست در ابتدانگاهی به تغییر وتحولات فوتبال در ان ایام بیندازیم و سپس به ان حماسه تاریخی اشاره کنیم


ادامه دارد

 

< type=text/java>
var jcomments=new JComments(15198, "com_content","http://perspolisnews.com/index.php?option=com_jcomments&tmpl=component");
jcomments.setList("comments-list");
 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:47 عصر | نظرات دیگران()

از بابای کدوم بازیکن انقدر در مورد پسر سوال می کنی؟

علی پروین تاریخ مصرف ندارد و شاید به همین دلیل به هر بهانه‌ای می‌شود با سلطان محبوب سرخ‌ها گپ و گفتی داشت. البته این دیگر خیلی چیپ شده که بخواهیم بنویسیم صحبت‌های علی پروین را با همان لحن و فن بیان خاص خودش شنیدیم! هرچه که شنیدیم برایتان نوشتیم...

 

کم پیدا شده‌اید؟
کم پیدا نیستم... می‌خواهم کمتر مصاحبه کنم... اینطوری بهتره. دوست دارم آرامش داشته باشم. البته شما خبرنگارها که نمی‌ذارید آدم نفس بکشد!

 

راستی دیدی که فردوسی‌پور هم در برنامه نود سراغتان را می‌گرفت!
بابا... این نود اونقدر دیر پخش می‌شه که آدم خوابش می‌ره... حالا چی گفت؟

 

با محمد حسینی، بازیکن ذوب‌آهن، صحبت می‌کرد. بحث ماجرای حضور حسینی توی پرسپولیس پیش آمد و بعد از آن بود که فردوسی‌پور هم از شما تعریف کرد و گفت که دلش برای شما تنگ شده.


آقای فردوسی‌پور لطف داشته... البته نمی‌دونم توی صحبت‌هاش با حسینی چه نقشه‌ای داشته که یاد ما افتاده!

 

صحبت حسینی موداره و حسینی کچله بود! عادل هم می‌خواست یک جورایی حسینی موداره این قضیه را تعریف کنه!
ای بابا... این موضوع مال چند سال پیشه که هنوز راجع به آن حرف می‌زنین. تمام شد دیگه... یه اشتباهی شده بود. می‌گفتم حسینی رو می‌خوایم، بچه‌ها طرف رو اشتباه آوردن. دیدیم این حسینی با او حسینی فرق داره. ما دنبال او حسینی بودیم که مو نداشت! این عادل‌خان فردوسی‌پور هم اگه دست از این شیطنت‌هاش برداره خیلی بهتره. البته من یه جورایی بهش حق می‌دم چون اون هم می‌خواد برنامه‌اش بهتر و پربیننده‌تر بشه. الان هم یه مدت که بعضی‌‌ها دارن می‌ذارن تو کار این بچه (فردوسی‌پور)! تو فعلا چیزی نگو... اینطوری بهتره!

 

چرا به برنامه نود نمی‌روید؟
من یه شرط و شروطی دارم. وقتی مصاحبه می‌کنم که حرف‌هام بدون سانسور پخش بشه. اگه مصاحبه زنده باشه خوبه... تازه اون هم اول برنامه که هم خودم خوابم نگیره و هم ملت خواب نباشن. این آقا عادل شما وقتی مهمون می‌یاره و مهمون می‌بره که همه خوابن ساعت دو، سه نصف شب که دیگه کسی بیدار نیست. اون موقع فقط کله‌پزها و نانواها بیدارن! من با فردوسی‌پور خوبم... چه می‌دونم... شاید یه شب رفتم برنامه‌اش... وقتش خودم خبرت می‌کنم.

 

از پرسپولیس چه خبر؟
اون اول فصل که باهات صحبت کردم، گفتم که این پرسپولیس اگه جا بیفته و نره توی حاشیه، به بالای جدول می‌رسه. حالا هم شما به حرف من رسیدین و دیدین که کارشناس‌ها می‌گفتن پرسپولیس یکی از شانس‌های اول قهرمانیه.به نظر من اگه پرسپولیس این مسیر رو ادامه بده، خیلی خوب می‌شه. شک نکنید که اگه پرسپولیس بتونه نقاط و ضعف قوتش رو بهتر بشناسه، همه چیز درست می‌شه و ان‌شاءا... دل مردم رو شاد می‌کنه.

 

راستی چرا از محمد پروین در ترکیب پرسپولیس استفاده نمی شود؟
اگه تا صبح هم از این سوال‌ها بپرسین جواب نمی‌دم! این چیزها به من مربوط نیست. ممد هم یکی مثل همه! مگه می‌رین از بابای فلان بازیکن هر هفته راجع به پسرش می‌پرسین؟ ممد باید اونقدر زرنگ باشد تا بتونه خودش حق خودش رو بگیره.

 

سالروز شش‌تایی‌ها (16 شهریورماه) هم که دیروز بود. در مورد این بازی تاریخی چه صحبتی دارید؟
اون بازی تموم شد. دیگه هم تکرار نمی‌شه... شیش‌تایی‌ها دیگه هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افته. اون روز همه چیز مال پرسپولیس بود. روز، روز پرسپولیس بود. هرچی زدیم رفت توی گل. البته اگه بازم شانس می‌آوردیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

 

استقلالی‌ها چطور بودند؟
(خنده) اگه خوب بودن که شیش تا نمی‌خوردن!

 

کری می‌خوانید؟
نه به جون بچه‌ام... من هیچ وقت برای کسی کری نخوندم... مخصوصا استقلالی‌ها که همگی رفقای ما هستن. توی تمام این سال‌ها هیچ وقت برای استقلالی‌ها کری نخوندم. همیشه اینطوری بوده... یه روز ما بالا بودیم و یه روز استقلالی‌ها. فوتبال همینه. از این بالا و پایین‌ها زیاد داره

 

در مورد تیم ملی چه نظری دارید؟
من کاری به این چیزها ندارم. خیلی‌ها علیه قطبی حرف می‌زنن. من فعلا حرفی ندارم می‌گم هرچی که هست، طرف سرمربی تیم ملی شده و باید به خاطر تیم ملی حمایتش کرد. وقتی یک نفر رو انتخاب کردن و شده مربی تیم ملی، دیگه نباید تمرکز و آرامش رو بهم زد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:43 عصر | نظرات دیگران()

 مهاجم برزیلی فصل گذشته پرسپولیس که در لیست مازاد علی دایی قرار گرفته بود، با امضای قرارداد یکساله به تیم فوتبال المحرق بحرین پیوست.

 

بازیکن برزیلی فصل گذشته پرسپولیس با عقد قراردادی یکساله به تیم المحرق بحرین پیوست. وسلی برازیلیا که فصل ناموفقی را در پرسپولیس سپری کرده بود بالاخره با تلاش فراوان مدیربرنامه هایش تیم المحرق بحرین را برای ادامه فوتبال برگزید.

 

وسلی طی چند روز گذشته به بحرین سفر کرد و با امضای قرارداد یکساله با المحرق، این فصل را در کشور بحرین سپری خواهد کرد. لازم به ذکر است المحرق همان تیمی است که پرسپولیس با پیروزی مقابل این تیم در فینال جام در جام آسیا، به قهرمانی قاره کهن رسید.

 

وسلی برازیلیا فصل گذشته عملکرد مثبتی در پرسپولیس نداشت و مشکلات انضباطی هم مزید بر علت شد تا علی دایی برای لیگ دهم او را در بین نفرات مازاد قرار دهد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:40 عصر | نظرات دیگران()

 علی دایی قصد دارد پیش از بازی با پاس به ترکیب نهایی خود برای خط دفاعی دست یابد تا قبل از دربی هماهنگی لازم میان این نفرات ایجاد شود.

 

 علی دایی در فرصت 4 روزه ای که تا بازی با پاس در اختیار دارد، تصمیم گرفته از بین مجتبی شیری، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی و سپهر حیدری زود مورد نظر خود را در مرکز خط دفاع انتخاب کند تا در این سه هفته که تا دربی باقی مانده به هماهنگی لازم دست پیدا کنند و شاهد یک دفاع مطمئن مقابل استقلال باشیم.

 

به این ترتیب مدافعان پرسپولیس در این 4 روز رقابت سختی را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پیش رو دارند. در طول هفت هفته ای که از رقابت های لیگ می گذرد، نورمحمدی و شیث رضایی، نورمحمدی و سپهر حیدری، و در چند بازی اخیر نیز شیث رضایی و سپهر حیدری زوج خط دفاعی پرسپولیس در مرکز خط دفاعی بوده اند.

 

باید دید علی دایی برای سایر رقابت های لیگ در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ می کند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:40 عصر | نظرات دیگران()

تیم فوتبال امید ساعت 3 بامداد روز سه‌شنبه به تهران رسید و از روز گذشته حمیدرضا علی عسگری بعد از یک هفته دوری در تمرین پرسپولیس حاضر شد.


همچنین قرار است ملی‌پوشان پرسپولیس که در کره به سر می‌برند در تمرین عصر پنج‌شنبه تیم‌شان حاضر باشند. بدین ترتیب این 4 بازیکن فقط دو جلسه با تیم خود تمرین می‌کنند تا برای بازی با پاس آماده باشند. همچنین شنیده می‌شد باشگاه پرسپولیس به دنبال این بوده تا بازی با پاس را یک روز به تعویق بیندازد که ظاهراً موفق نشده است.

 

بازرسان سازمان لیگ در باشگاه پرسپولیس


با توجه به صحبت‌های عزیز محمدی رییس سازمان لیگ، بازرسان این سازمان به تمام باشگاه‌های لیگ برتری مراجعه و پرونده بازیکنان را به دقت بررسی می‌کنند.


 

این اتفاق از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و قرار است طی روزهای پایانی این هفته (امروز و فردا) نوبت به پرسپولیس برسد. این بررسی بیشتر به خاطر آن است که مشخص شود آیا باشگاه‌ها سقف قرارداد تعیین شده از سوی لیگ برتر (350 میلیون تومان) را در قراردادهایشان رعایت کرده‌اند یا نه.

 

درمان فشنگچی و اکبری ادامه دارد


قبل از اینکه ملی‌پوشان پرسپولیس به تمرین این تیم برگردند، فقط جلال اکبری و امیرحسین فشنگچی دو مصدوم پرسپولیس هستند که البته به نظر نمی‌رسد برای بازی مقابل پاس مشکلی داشته باشند. اکبری در تمرین عصر دوشنبه همراه بقیه سپک‌تاکرا بازی کرد و به نظر نمی‌رسید درد داشته باشد البته قرار شده بعد از هر جلسه تمرین، یخ درمانی را به صورت مرتب انجام دهد. امیرحسین فشنگچی هم که از درد جزیی کمرش رنج می‌برد حداقل یک جلسه دیگر باید فیزیوتراپی کند. فشنگچی هم البته در سپک تاکرا حضور فعالی داشت.

 

فیلم خارجی‌ها به دست دایی رسید


فیلم بازی‌های دو بازیکن خارجی پرسپولیس دیروز به دست علی دایی سرمربی این تیم رسید. گفته می‌شود هر دو بازیکن مهاجم هستند اما ملیت‌شان مشخص نیست. پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر اینکه دایی یک مدافع یا هافبک دفاعی هم می‌خواهد شنیده می‌شد اما به نظرمی‌رسد فعلاً اولویت با جذب مهاجم نوک بلند زن است البته با توجه به اینکه هنوز نام اوساله از لیست پرسپولیس خارج نشده، باشگاه درصدد جذب یک بازیکن است اما به محض حذف نام اوساله، در نیم فصل می‌توان نام دو بازیکن را به فهرست تیم اضافه کرد.

 

19:30 جمعه، اردو، هتل اسپیناس

 

تیم پرسپولیس بعد از تمرین عصر جمعه که دیرتر از روزهای گذشته انجام خواهد شد، ساعت 19:30 به هتل اسپیناس می‌رود تا یک شب قبل از مصاف با پاس همدان در اردو حاضر باشد. بعد از ابراز رضایت پرسپولیسی‌ها از هتل اسپیناس اردوهای این تیم تا پایان فصل در این هتل 5 ستاره برگزار خواهد شد.

 

پاداش پاس با پاداش پرسپولیس برابر است


از اردوی تیم پاس همدان، حریف روز شنبه پرسپولیس خبر می‌رسد آنها نیز برای این برد به اندازه پرسپولیس پاداش تعیین کرده‌اند و چنانچه موفق به شکست سرخ‌ها در تهران شوند، به هر بازیکن 400 هزار تومان پرداخت خواهد شد. تیم پاس همدان به زودی در هتل المپیک مستقر خواهد شد. این تیم مجید حیدری یکی از دو مدافع میانی اصلی‌اش را در این بازی به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. همچنین مسوولان فنی این تیم فیلم دو بازی آخر پرسپولیس مقابل فولاد و شاهین بوشهر را به دقت آنالیز کرده‌اند.

 

برنامه فشرده برای جدی‌ترین مصدوم

 

قرار شده بعد از بازی با پاس همدان، محمدرضا مولایی بدنساز پرسپولیس برنامه ویژه‌تر و فشرده‌تری را برای بازگشت حسین بادامکی به میدان تدارک ببینند.
بادامکی طی هفته اخیر در تمرین تیم حاضر شده و به مدت نیم ساعت به صورت اختصاصی تمرین می‌کند اما قرار است زمان تمرین‌های او تا پایان هفته آینده به یک ساعت افزایش یابد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:40 عصر | نظرات دیگران()

ویروس سرماخوردگی که بیشتر بازیکنان را گرفتار کرده به باشگاه هم رسید. این ویروس نه تنها بازیکنان، بلکه بقیه عوامل اجرایی باشگاه را هم گرفتار کرده است.

 

این روزها هر کس ارتباطی با باشگاه پرسپولیس و بازیکنانش دارد به نوعی با ویروس سرماخوردگی هم دست و پنجه نرم می کند! مصطفی شکری معاون حقوقی باشگاه دیروز در حالی وارد محل کارش شد که مبتلا به ویروس سرماخوردگی شده بود!

 

ترس مهدی شیری از آمپول و تجویز جدید زرینه

مهدی شیری یکی از بازیکنان پرسپولیس است که به دلیل ابتلا به ویروس سرماخوردگی زیر نظر زرینه مراحل درمانی اش را طی می کند. اما نکته جالب توجه در خصوص هافبک شیرازی پرسپولیسی ها، ترس او از آمپول و سرم است!

 

شیری از زرینه خواسته برای درمان بیماری سرماخوردگی او فقط قرص و شربت تجویز کند زیرا به شدت از آمپول و سرم می ترسد.

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()

 6 تایی ها دیگر تکرار نمی شود. این باوری است که وجود دارد، حتی زمانی که بازیکن پرسپولیس می گوید چندان دور از دسترس نیست. این حرف ها 37 سال است که ادامه دارد، اما سوال اینست که چرا نباید تکرار شود؟

 

مگر 16 شهریور 52 و دقایقی قبل از دربی دوازدهم، یک بازیکن، یک تماشاگر و یا یک کارشناس بود که به چنین نتیجه ای فکر کرده باشد؟ شاید آن نتیجه حادثه بود، اما نمی توان مدعی شد این حادثه اتفاقی بود. آن تیم با تیمی که امروز داریم، یک تفاوت اساسی داشت. حادثه که شروع شد، آن ها خودشان را باور داشتند، باور داشتند که توانستند ادامه بدهند.

 

برایشان خارق العاده بود ولی در فکرشان غیرممکن نیامد که مثلا بعد از گل سوم متوقف بشوند. پرسپولیس امروز هم باید چنین باشد. بازیکنانی می خواهیم که وقتی سه گل مقابل راه آهن به ثمر رساندند، متوقف نشوند. بازی 6 تایی ها تکرار نمی شود چون خودمان نمی خواهیم که تکرارش کنیم.

 

 

پرسپولیس با یک گل از سد حریفان خود می گذرد چون باور کرده ایم چنین است. قدرت حریفان واقعی است، اما هیولایی که از آن ها می سازیم حقیقت ندارد. پرسپولیس در 16 شهریور ماه 52 به واقعیت خود رسید، باور کرد که می تواند، پس ادامه داد.

 

حال چرا مردان امروز خود را باور نکنند؟ چرا آن ها به این باور نرسند که می توانند؟ بی شک توقع نداریم با این تفکر وارد زمین شوند که شش گل به استقلال بزنند. هیچکس نمی تواند اینگونه فکر کند، اما وقتی شرایط بازی مهیا شد، وقتی از حریفی پیش می افتیم ،می توان به این مساله فکر کرد که می توان گل های بیشتری هم به ثمر رساند.

 

ای کاش وقتی به گلی می رسیم، اسیر این تفکر نشویم ، حالا که حریف عقب افتاده بیشتر حمله می کند و ما به ناچار باید عقب بکشیم. این اتفاق وقتی رخ می دهد که فکرش از ذهن بازیکنان بگذرد. آیا امثال بهزادی، کلانی، مرحوم سلیمانی، پروین، آشتیانی و ... اینطور فکر می کردند؟ امثال آشوری، محرمی، کرمانی مقدم، عابدزاده و پنجعلی چطور؟

 

از نظر آن ها هر حریفی مقابل پرسپولیس محکوم به شکست بود. حقش هم شکست بود، سیلی اول را که می خورد وظیفه داشت طرف دیگر صورتش را هم برای سیلی دوم جلو بیاورد. از نظر آن ها اینکه حریفی فکر کند می تواند همپای پرسپولیس باشد، گناهی نابخشودنی بود. آیا پرسپولیس امروز هم چنین تفکری دارد؟ آیا سرخپوشان امروز در ذهنشان، خودشان را انقدر بزرگ می دانند؟

 

آیا آن ها مثل سرمربی خود فکر می کنند که وقتی مقابل مالدیو شروع به گلزنی کرد، پیش خودش نگفت دیگر کافی است؟ نگفت در شان من نیستند. وقتی در هرتابرلین بود ، مقابل چلسی نگفت من را چه به گلزنی در چمپیونز لیگ! هرتابرلین را با سابقه ای سه ساله در اروپا مطرح کرد. آیا  بازیکنان پرسپولیس امروز چنین تفکری دارند؟

 منبع: پرسپولیس - با کمی تغییر و تلخیص


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/17 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس، گفت:" تنها مصدوم پرسپولیس حسین بادامکی است و به جز این بازیکن، تمامی بازیکنان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند."

 

وی با اشاره به مصدومیت حسین بادامکی، افزود:" آقای بادامکی با توجه به مصدومیت شان در تهران ماندند تا برنامه های فیزیوتراپی خود را پشت سر بگذارند. وی در حال حاضر در حال مداوای خود در تهران است اما ممکن است با نظر کادر فنی برای ادامه درمان، به اردوی مشهد ملحق شود."

 

زرینه تصریح کرد:" به غیر از حسین بادامکی مصدوم دیگری نداریم و دیگر بازیکنان در شرایط مطلوبی به سر می برند."

 

وی درباره وضعیت ابراهیم شکوری نیز گفت:" شکوری پس از پشت سر گذاشتن دوران درمان خود، در حال حاضر در آمادگی کامل به سر می برد. هر چند برای رسیدن به فرم مطلوب نیاز به زمان دارد و این مساله کاملا طبیعی است."

 


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/10 و ساعت 1:9 عصر | نظرات دیگران()

قهر عادل فروسی پور در حین اجرای برنامه نود ناشی از دعوای او با یکی از مسئولان شبکه 3 بود.

 

فردوسی پور که بامداد سه شنبه و در لحظات پایانی برنامه به ناگهان خشمگین شد ، لحظاتی قبل از اینکه روی صحنه بیاید با مدیر پخش شبکه سه اختلاف پدا کرده بود و صدای شان را براهم بالا برده بودند.

 

فردوسی پور برای تکمیل برنامه اش نیاز به 7 دقیقه وقت اضافه داشت اما مسئول پخش شبکه اصرار داشت راس ساعت 1:35 دقیقه آنتن از فردوسی پور گرفته می شود. او حتی اصرار داشت اگر تا قبل از این ساعت ، عادل برنامه را تمام نکند ، شبکه وسط برنامه هم که باشد ، نود را قطع می کند. اتفاقی که خشم فردوسی پور را به همراه داشت .

 

البته مدیر پخش شبکه 3 هم برای رفتار خود دلیلی منطقی داشت ؛«عادل همیشه در کنداکتور سه ساعت زمان می خواهد اما هر بار باید به او 30 دقیقه وقت اضافه بدهیم. طولانی شدن برنامه دایی و به تاخیر افتادن ویژه برنامه های سحر مشکلات فراوانی برای مدیران شبکه ایجاد کرد. اگر وقت بیشتر می خواهد باید از همان سر شب به شبکه اعلام کند.»

 

دیگر مشکل فردوسی پور با مسئول پخش برنامه بر سر مصاحبه کریمی بود که بعد از توصیه های یکی ازمدیران سابق این شبکه ، اجازه پخش نگرفته بود اما عادل تمام آن حرف ها را روی آنتن بازگو کرد و خشم مدیران چخش را برانگیخت.

 

اگرچه عادل تمام ساعات اداری سه شنبه را خواب بود و به شبکه نرفت اما همکاران او معتقدند فردوسی پور برای این رفتارش توبیخ خواهد شد و حتی اگر مشکلی برای پخش نود ایجاد نشود او جریمه سنگینی را باید بپردازد.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/10 و ساعت 1:9 عصر | نظرات دیگران()

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای ملحق شدن به اردوی این تیم، بامداد چهارشنبه وارد مشهد می‌شود.


 علی دایی که برای رسیدگی به برخی امور شخصی اش از همراهی سرخپوشان بازماند، با پرواز 7:30 صبح چهارشنبه عازم مشهد می‌شود.

 

دایی پس از عزیمت به مشهد بلافاصله در تمرین نوبت صبح پرسپولیس شرکت می‌کند و رهبری تمرینات را بر عهده می‌گیرد.

 

سرخپوشان تهرانی پس از تعطیل شدن لیگ، اردویی 4 روزه را در مشهد تدارک دیدند. پرسپولیسی ها روز سه شنبه عازم مشهد شدند و تا روز جمعه در این شهر به سر می برند.


 نوشته شده توسط محمد پرسپولیسی(محمد حسین ) در چهارشنبه 89/6/10 و ساعت 1:8 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4      >
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 217
مجموع بازدیدها: 267575
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو